AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 Hei..Dette er tungt å skrive om,men litt om min situasjon: Jeg er 33 år,har tre barn fra tidligere forhold som er 12,9 og 6 år gamle. Har vært sammen med min "nye" kjæreste i ett år og fant nettopp ut at jeg er gravid,uplanlagt..Jeg har vurdert å beholde barnet men kjæresten min og jeg bor ikke sammen,han studerer forstatt og jeg synes han virker litt umoden og uansvarlig. Han er 6 år yngre enn meg og har ingen barn. Han har sagt at han støtter meg uansett hva jeg velger. Nå heller jeg mest mot å ta abort,og dette er mine grunner: Jeg er redd for at jeg må gjøre stort sett alt og blir mye alene til han blir ferdig med skolen. Økonomien er ikke på topp,går på arbeidsavklaring. Barna jeg allerede har trenger meg 100%. Det jeg lurer på er om noen har erfaring å dele angående abort..? Er det vanskeligst før eller etter? Fordi jeg bare gråter. Følte dere at det ble rett? Håper på saklige svar og klarer meg fint uten bedre føre var kommentarer. Anonymkode: 61798...a8c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 Var det sånn du følte det? Anonymkode: 61798...a8c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #4 Skrevet 21. august 2017 Hadde en abort da jeg var mye yngre enn nå, er på samme alder som deg. For min del var det gjennomtenkt på forhånd, så selve valget var ikke vanskelig. Sleit litt i etteritd, men det var bare i begynnelsen. Det gikk over. Jeg vet at det var det rette valget for alle parter. Nå etter så mange år er det noe jeg tenker sjeldent på, og da føler jeg aldri anger eller skyld. Jeg har nå ett barn alene. Jeg vil gjerne ha flere barn, men som alene så vet jeg at dersom det kommer flere barn i huset så vil jeg ikke klare oppfølgingen og alt det andre praktiske rundt. Derfor skal jeg heller ikke ha flere barn, hvertfall ikke alene! Som du også sier, du har tre barn allerede som trenger deg masse og økonomien er heller ikke optimal. Samtidig så vet du også hvilken glede (og bekymringer) som følger barn. Prøv å tenk slik på det: Vil du klare å følge opp barna du allerede har dersom du får et barn til? Å være alene med 4 stk er nok ingen dans på roser. Du er på avklaring, det vil med andre ord si at du har en sykdom eller tre som også nok legger begrensninger på deg i en eller annen grad. Anonymkode: 3db3c...f0a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #5 Skrevet 21. august 2017 Abort er vanskelig i hele fasen før mens man står i valgprosessen og forr mange også etterpå. Folk reagerer veldig ulikt, så hva som vil gjelde for deg vil du ikke vite før du står i det. Eneste rådet som er vettugt: vær så sikker som du kan på at valget du tar føles rett for deg. Da lever du best med det i ettertid. Syns barnefaren virker ok, siden han sier ha støtter deg uansett. Ville snakket mer med han og hva han heller mest mot. Det beste ville være om dere tok et valg begge er komfortabel med og som dere begge er enig i.. Anonymkode: 44b6c...428
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #6 Skrevet 21. august 2017 For meg opplevdes det utelukkende som en lettelse fordi jeg aldri var i tvil om mitt valg. Anonymkode: a4591...a60 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #7 Skrevet 21. august 2017 Du har 3 barn å ta vare på, de barna man allerede ha må komme foran et som ikke er her. Er i utgangspunktet i mot abort men i ditt tilfelle så er abort eneste utvei hvis du skal ta skikkelig vare på de du allerede har. Å få barn med en ny kjæreste som attpåtil er student når man selv er på AAP er uansvarlig. Abort er helt klart det beste valget. Anonymkode: 11c26...7a4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #8 Skrevet 21. august 2017 Testen viste forresten gravid 3+,hadde håpet at jeg ikke var så langt på vei.. Anonymkode: 61798...a8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå