AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #141 Skrevet 27. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har nok fått tak i alle opplysninger basestasjonene kan gi. Hvorvidt de kan se hvor en person er på vei aner jeg ikke. Jeg synes bare det er veldig merkelig at ingen har sett ham etter siste observasjonen mot oslovegen. Tror noen sitter inne med opplysninger de ikke er klar over er viktige, eller som en annen nevnte; kanskje har dratt på ferie, reist fra byen og ikke har fått med seg hvor studenten kan ha vært. Anonymkode: 0de6b...cb9 Kameraet i Kongens gt har kanskje opptak av trafikk av mennesker til fots og/ eller kjøretøy på vei fra Ila og mot sentrum i tiden etter vitneobservasjonen i Ila (som kan ha kommet fra Osloveien eller i nærheten, og som kan ha sett savnede, og som kan oppfordres til å melde seg)? Anonymkode: bcdfb...525 3
ops2 Skrevet 27. august 2017 #142 Skrevet 27. august 2017 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: I så fall er det rart at det skulle være noen som ikke var savnede men som så ut som savnede som ble observert i Drillveita, på kameraet utenfor Skatteetaten i Kongens gt og observeri i Ila løpende mot Osloveien. Anonymkode: bcdfb...525 Enig, men vi vet ikke kvaliteten på opptakene. Skitten linse, ansiktet i skyggen? Slik jeg har lest to linkete artikler, er ikke søsteren 100% sikker. Er det bare et opptak av en mann med caps på avstand? For han som er savnet ser ikke så spesiell ut. Jeg er sikker på at det er mange unge menn med kort, velstelt skjegg og svart Adidas caps i Trondheim. Jeg vet heller ikke hvor nøye vitnene har sett på han. Trodde vitnet i Drillveita at det var en mulig innbruddstyv og prøvde å merke seg ansiktet og detaljer, eller vekslet de bare et par ord? Jeg holder ikke Ila-sporet som helt avgjørende, selv om det virker sterkt. Endret 27. august 2017 av ops2 2
ops2 Skrevet 27. august 2017 #143 Skrevet 27. august 2017 (endret) Se også på satelittbildet av Skatteetaten i Trondheim. Inngangen er trukket tilbake fra Kongens gate. Jeg mener at det eneste overvåkningskameraet jeg har sett, er ved inngangen. Jeg har vært i det bygget og ordnet meg pass, dengang politiet holdt til der. Det kan tyde på at opptaket er gjort på avstand. https://www.google.no/maps/place/Skatt+Midt-Norge+avdeling+Trondheim/@63.4298742,10.3804887,252m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x466d3185bd38910b:0x37752d8818274c64!8m2!3d63.4298742!4d10.3826774 Endret 27. august 2017 av ops2 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #144 Skrevet 27. august 2017 Men når mobildataen også tyder på at han har gått i den retningen er det vel mest sannsynlig at det er der han har gått? Anonymkode: c8cb3...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #145 Skrevet 27. august 2017 Akkurat nå, ops2 skrev: Enig, men vi vet ikke kvaliteten på opptakene. Skitten linse, ansiktet i skyggen? Slik jeg har lest to linkete artikler, er ikke søsteren 100% sikker. Er det bare et opptak av en mann med caps på avstand? For han som er savnet ser ikke så spesiell ut. Jeg er sikker på at det er mange unge menn med kort, velstelt skjegg og svart Adidas caps i Trondheim. Jeg vet heller ikke hvor nøye vitnene har sett på han. Trodde vitnet i Drillveita at det var en mulig nnbruddstyv og prøvde å merke seg ansiktet og detaljer, eller vekslet de bare et par ord? Jeg holder ikke Ila-sporet som helt avgjørende, selv om det virker sterkt. Det stemmer at de ikke er helt sikre på at det er han på opptaket fra Kongens gt. I en avisartikkel står det at familien er usikker på om det er han. I en annen artikkel står det at de er ganske sikre. Men helt sikre er de altså ikke. Vitneobservasjonene er heller ikke helt sikre. Det er mange studenter i Trondheim som ligner litt på han. På dette bildet er det i hvert fall 3 som jeg kunne tenkt kunne vært han hvis jeg tilfeldigvis passerte dem midt på natten. http://trondheim24.no/nyheter/studenter-88-land-trondheim-sjekk-lista-nasjonene/ Vitnene visste jo heller ikke at han var savnet på det tidspunktet. Da er det ikke så lett å huske nøyaktig hvordan han så ut. Det er heller ikke like lett å se hvordan noen ser ut når det er mørkt. Anonymkode: f028a...492
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #146 Skrevet 27. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når mobildataen også tyder på at han har gått i den retningen er det vel mest sannsynlig at det er der han har gått? Anonymkode: c8cb3...c6e "Selv om signalene fra basestasjonene har praktiske feilmarginer, kan de indikere et sannsynlig område og retningen han har gått i. Den siste stasjonen politiet har registrert treff på før telefonen ble skrudd av står ved Lerkendal og gir treff vestover fra Stavne, på andre siden av elven enn der han bor. " Men kan man utelukke at noen andre har tatt telefonen hans og gått i den retningen? Anonymkode: f028a...492 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #147 Skrevet 27. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Selv om signalene fra basestasjonene har praktiske feilmarginer, kan de indikere et sannsynlig område og retningen han har gått i. Den siste stasjonen politiet har registrert treff på før telefonen ble skrudd av står ved Lerkendal og gir treff vestover fra Stavne, på andre siden av elven enn der han bor. " Men kan man utelukke at noen andre har tatt telefonen hans og gått i den retningen? Anonymkode: f028a...492 Nei det kan jo være at noe skjedde på veien hjem. Et ran eller noe sånt, vedkommende tok telefonen, capsen og jakka feks og sendte mld til søstera som han kanskje selv ikke hadde rukket å sende og løpt annen retning. At der er en annen vitnene har sett. Det blir jo bare spekulasjoner. Jeg lurer på om de har tatt høydemåling på han de har på overvåkningskameraet? Han virket ikke veldig høy så om det stemmer vil det jo gjøre det enda mer sannsynlig at det er han, siden det utelukker en stor del av befolkningen. Anonymkode: c8cb3...c6e 2
ops2 Skrevet 27. august 2017 #148 Skrevet 27. august 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: "Selv om signalene fra basestasjonene har praktiske feilmarginer, kan de indikere et sannsynlig område og retningen han har gått i. Den siste stasjonen politiet har registrert treff på før telefonen ble skrudd av står ved Lerkendal og gir treff vestover fra Stavne, på andre siden av elven enn der han bor. " Men kan man utelukke at noen andre har tatt telefonen hans og gått i den retningen? Anonymkode: f028a...492 Nei, det er to mulige forklaringer hvis han ble myrdet på/ved Elgeseter bru og kastet i elva. Morderen tok med mobilen fordi han ville lede bort sporet, og kastet den. Eller en som kom forbi benyttet seg av at det lå en fin mobil på brua, og tok den med mens han gikk hjem. Så låste telefonen seg, han hadde ikke sikkerhetskoden og kastet mobilen. 2
ops2 Skrevet 27. august 2017 #149 Skrevet 27. august 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: Nei det kan jo være at noe skjedde på veien hjem. Et ran eller noe sånt, vedkommende tok telefonen, capsen og jakka feks og sendte mld til søstera som han kanskje selv ikke hadde rukket å sende og løpt annen retning. At der er en annen vitnene har sett. Det blir jo bare spekulasjoner. Jeg lurer på om de har tatt høydemåling på han de har på overvåkningskameraet? Han virket ikke veldig høy så om det stemmer vil det jo gjøre det enda mer sannsynlig at det er han, siden det utelukker en stor del av befolkningen. Anonymkode: c8cb3...c6e 1500 utenlandske studenter til Trondheim i år, og plenty nordmenn med en eller to foreldre fra et annet land. Sør i Europa er de ikke spesielt lange, for eksempel. Bra link i innlegg #145, som viser flere som har lignende utseende. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #150 Skrevet 27. august 2017 Det virker veldig usannsynlig at noen som lignet på savnede skal være observert i den veita +utenfor Skatteetaten + i Ila, og spesielt usannsynlig i Ila, ettersom det på den tiden av døgnet er svært få mennesker der. Anonymkode: bcdfb...525 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #151 Skrevet 27. august 2017 25 minutter siden, ops2 skrev: Nei, det er to mulige forklaringer hvis han ble myrdet på/ved Elgeseter bru og kastet i elva. Morderen tok med mobilen fordi han ville lede bort sporet, og kastet den. Eller en som kom forbi benyttet seg av at det lå en fin mobil på brua, og tok den med mens han gikk hjem. Så låste telefonen seg, han hadde ikke sikkerhetskoden og kastet mobilen. Er det ikke ganske mye trafikk både av folk til fots og biler på og ved Elgeseter bru, slik at noen må ha sett savnede dersom han var på vei til den broen? Anonymkode: bcdfb...525 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #152 Skrevet 27. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke ganske mye trafikk både av folk til fots og biler på og ved Elgeseter bru, slik at noen må ha sett savnede dersom han var på vei til den broen? Anonymkode: bcdfb...525 Det er mye trafikk der, også i ukedagene. Ved studiestart om høsten er det en stadig strøm av folk og biler over brua. Anonymkode: 0de6b...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #153 Skrevet 27. august 2017 36 minutter siden, ops2 skrev: 1500 utenlandske studenter til Trondheim i år, og plenty nordmenn med en eller to foreldre fra et annet land. Sør i Europa er de ikke spesielt lange, for eksempel. Bra link i innlegg #145, som viser flere som har lignende utseende. Jo men om høyden stemmer blir det mer sannsynlig siden mobildataene stemmer overens med det, eller om høyden ikke stemmer så er det jo det veldig rart. Anonymkode: c8cb3...c6e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #154 Skrevet 27. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke ganske mye trafikk både av folk til fots og biler på og ved Elgeseter bru, slik at noen må ha sett savnede dersom han var på vei til den broen? Anonymkode: bcdfb...525 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye trafikk der, også i ukedagene. Ved studiestart om høsten er det en stadig strøm av folk og biler over brua. Anonymkode: 0de6b...cb9 Ja der en del folk der. Man tenker vel ikke over om man går eller kjører forbi noen som ikke utmerker seg på noen spesiell måte. Vitnet som så han i drillveita la merke til han fordi han pratet med han og synes det virket som han ville inn men han benektet det. Vitnet tenkte sikkert det var rart. Vitnet som så han ved ila la merke til en som kom gående hurtig forbi og så løp inn mot osloveien, noe som sikkert også er litt rart og noe man merker seg ved. Han hadde vel trodd det var irrelevant og ingen ting med saken å gjøre fram til det kom fram at han hadde blitt sett av kamera/annet vitne på den strekningen. Vil tro det siste vitnet ikke så nøye på han, men mener det kunne vært han i ettertid. Anonymkode: c8cb3...c6e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #155 Skrevet 27. august 2017 Finnes det overvåkningskamera ett eller flere steder mot gaten i strekningen Prinsenkrysset- Elgeseter bru? Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #156 Skrevet 27. august 2017 Alle som kjørte bil i Trondheim sentrum og omegn rundt det aktuelle tidsrommet og som hadde videoopptaker i bilen som filmet, bør vel gå gjennom opptakene sine? Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #157 Skrevet 27. august 2017 Eller levere opptakene til politiet. Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #158 Skrevet 27. august 2017 På 25.8.2017 den 14.02, AnonymBruker skrev: Det synes jeg også. Synes politiet burde startet en organisert leteaksjon allerede dagen etter han forsvant. Jeg vet at politiet noen ganger venter til etter kl 12 dagen etter, fordi den savnede kan ha blitt med noen hjem. Men i denne saken ventet de to dager. Hvis det var en ulykke eller selvmord ville de trolig funnet han. Det er heller ingen grunn til å tro at han skulle forsvunnet frivillig. I denne saken er det ingen spor. Jeg synes denne saken ligner litt på Emilie Meng saken i Danmark. Der var det heller ingen spor etter henne, og politiet ventet lenge med å starte leteaksjon da de trodde hun kunne forsvunnet frivillig. Flere måneder senere ble hun funnet dumpet noen mil fra der hun var forsvunnet. Det var en som luftet hunden som tilfeldigvis fant henne i et lite tjern. Jeg håper alle som bor i nærheten av Trondheim sjekker sine nærområder. Det er kanskje også mulig å delta i private leteaksjoner hvis noen ønsker å bidra. Vennene hans tror ikke han har forsvunnet frivillig. https://www.nrk.no/trondelag/_-trur-han-hadde-snakka-med-oss-dersom-han-hadde-det-vondt-1.13656211 Anonymkode: f028a...492 Samtidig så var det en god del om den saken i media, enda det ikke skjedde i Norge. Her har det skjedd ca. det samme i Norge og vi hører knapt et kvekk i media, og at det blir gjort noe særlig av politiet. Er det faktisk sånn å ha seg at det er fordi han er en mann og annen etnisitet? Anonymkode: 0a65a...5ff 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #159 Skrevet 27. august 2017 Hvis savnede ble kidnappet, ville ikke kidnapperen sannsynligvis slått av savnedes mobiltelefon ganske snart? Anonymkode: bcdfb...525
ops2 Skrevet 27. august 2017 #160 Skrevet 27. august 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvis savnede ble kidnappet, ville ikke kidnapperen sannsynligvis slått av savnedes mobiltelefon ganske snart? Anonymkode: bcdfb...525 Og de kidnappet han for å få penger? Virker ikke som om det har kommet noe krav. Og det er gått så lang tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå