AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #121 Skrevet 27. august 2017 Jeg håper politiet snart kommer med en eller flere alternative ruter han kan ha gått, gjerne med ca tidspunkt. Da kan kanskje flere vitner som har sett noe meldt seg. Nå er det kanskje noen som ikke tenker over eller skjønner at de faktisk sitter på viktig informasjon fordi de ikke er klar over at studenten kan ha gått nettopp der. Det er vel ofte slik at flere vitner melder seg etter en stund selv om saken har vært i mediene ganske lenge. Anonymkode: 0de6b...cb9 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #122 Skrevet 27. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper politiet snart kommer med en eller flere alternative ruter han kan ha gått, gjerne med ca tidspunkt. Da kan kanskje flere vitner som har sett noe meldt seg. Nå er det kanskje noen som ikke tenker over eller skjønner at de faktisk sitter på viktig informasjon fordi de ikke er klar over at studenten kan ha gått nettopp der. Det er vel ofte slik at flere vitner melder seg etter en stund selv om saken har vært i mediene ganske lenge. Anonymkode: 0de6b...cb9 Tenker du på ruter som han kan ha gått etter observasjonen i Ila? (ruten fra Drillveita, via Kongens gt til Ila og videre mot Osloveien virker jo sannsynlig etter det som står i artikkelen). "- Vitnet var inne og handlet på 7-eleven i sentrum klokken 00.45 og gikk deretter hjem. I slutten av Kongens gate blir han passert av denne mannen som passer til beskrivelsen av den savnede. Det var ingen andre i nærheten, sier Vangnild. Dermed har politiet et vitne som sier at så en person som kan være savende Rakavan ved Drillveita rett før klokken 01.00. Omlag 300 meter borte i Kongens gate blir personen så fanget opp av ett overvåkningskamera. Ytterligere 400 meter lenger vest blir obeservasjonen gjort av vitne nummer to." http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/26/Vitne-i-savnet-saken-Løp-i-retning-Osloveien-15211344.ece Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #123 Skrevet 27. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenker du på ruter som han kan ha gått etter observasjonen i Ila? (ruten fra Drillveita, via Kongens gt til Ila og videre mot Osloveien virker jo sannsynlig etter det som står i artikkelen). Ja, det var mye folk ute på byen såpass tidlig på natta, så det virker usannsynlig at absolutt ingen har sett ham etter den siste observasjonen mot Oslovegen. Skulle tro at flere som bor i dette området var på vei hjem og kan ha sett noe? Tror neppe området er helt øde og forlatt etter midnatt? Anonymkode: 0de6b...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #124 Skrevet 27. august 2017 Kanskje private eller firma i Osloveien har overvåkningskamera som kan ha fanget opp savnede? Anonymkode: bcdfb...525 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #125 Skrevet 27. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var mye folk ute på byen såpass tidlig på natta, så det virker usannsynlig at absolutt ingen har sett ham etter den siste observasjonen mot Oslovegen. Skulle tro at flere som bor i dette området var på vei hjem og kan ha sett noe? Tror neppe området er helt øde og forlatt etter midnatt? Anonymkode: 0de6b...cb9 Du har rett i det. Og ettersom han løp, kan han ha løpt forbi mennesker i Osloveien som hadde dratt fra byen før han. Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #126 Skrevet 27. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje private eller firma i Osloveien har overvåkningskamera som kan ha fanget opp savnede? Anonymkode: bcdfb...525 Det er absolutt en mulighet. Det er heller ikke sikkert at han fortsatte på oslovegen? Eller er det sannsynliggjort at han gjorde det? Hvis han slo av telefonen/gikk tom for strøm i dette tidsrommet så er der mange veier han kan ha tatt: opp Byåsveienmot Byåsen, Ila pir eller Ilsvikøra, opp Roald Amundsens vei mot Bymarka, Sandgata ned mot kanalene og selvfølgelig tilbake til sentrum. Det virker iallfall ikke som om han var på vei hjem i og med at han har gått i stikk motsatt retning. Anonymkode: 0de6b...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #127 Skrevet 27. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er absolutt en mulighet. Det er heller ikke sikkert at han fortsatte på oslovegen? Eller er det sannsynliggjort at han gjorde det? Hvis han slo av telefonen/gikk tom for strøm i dette tidsrommet så er der mange veier han kan ha tatt: opp Byåsveienmot Byåsen, Ila pir eller Ilsvikøra, opp Roald Amundsens vei mot Bymarka, Sandgata ned mot kanalene og selvfølgelig tilbake til sentrum. Det virker iallfall ikke som om han var på vei hjem i og med at han har gått i stikk motsatt retning. Anonymkode: 0de6b...cb9 Jeg mener at det sto i en av artiklene at en av basestasjonene fanget opp at han gikk i reting Stavne. Telefonen fra søsteren, var ikke det i 01.20-tiden? Han svarte ikke, men hun hørte lyder som kunne være skritt (så telefonsamtalen ble tatt i mot, kanskje ved at telefonen lå i en lomme og svartasten ble berørt uten at savnede visste det). Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #128 Skrevet 27. august 2017 " Det siste innslaget på basestasjonen ved Lerkendal var klokken 01.26 tirsdag 15. august, som er den natten han forsvant og ble meldt savnet av familien. " http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/26/Vitne-i-savnet-saken-Løp-i-retning-Osloveien-15211344.ece Så kan kan ha gått i en annen retning etter dette. Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #129 Skrevet 27. august 2017 Da han ikke kom hjem, ble det ringt til telefonen hans kl 01:22. Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #130 Skrevet 27. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da han ikke kom hjem, ble det ringt til telefonen hans kl 01:22. Anonymkode: bcdfb...525 Denne opplysningen er å finne på kartet i artikkelen http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/22/21-åring-har-vært-savnet-i-en-uke-15188575.ece Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #131 Skrevet 27. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at det sto i en av artiklene at en av basestasjonene fanget opp at han gikk i reting Stavne. Telefonen fra søsteren, var ikke det i 01.20-tiden? Han svarte ikke, men hun hørte lyder som kunne være skritt (så telefonsamtalen ble tatt i mot, kanskje ved at telefonen lå i en lomme og svartasten ble berørt uten at savnede visste det). Anonymkode: bcdfb...525 Tror ikke de vet hvilken retning han gikk i? "Den siste signalet som en basestasjon på Lerkendal har fanget opp er fra rett før klokken 01.30 samme natt. Det sporet peker vestover fra Elgeseter gate og antyder at mobilen befinner seg et sted på strekningen Stavne og nordover til Ila." link Anonymkode: 0de6b...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #132 Skrevet 27. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var mye folk ute på byen såpass tidlig på natta, så det virker usannsynlig at absolutt ingen har sett ham etter den siste observasjonen mot Oslovegen. Skulle tro at flere som bor i dette området var på vei hjem og kan ha sett noe? Tror neppe området er helt øde og forlatt etter midnatt? Anonymkode: 0de6b...cb9 Jeg bor i området og det er heller unntaket enn regelen at jeg møter på andre på veien hjem på det tidspunktet. Rundt 0230-0300 natt til lørdag og søndag kan det være en del, men ellers er det lite folk. Mange ganger jeg kunne gått hjem uten å treffe en sjel. Det jeg synes er rart er tidspunktene. Jeg hadde vært hjem på tiden han har brukt ut dit han ble sett sist, og er ganske sikker på at jeg er tregere enn han. Dermed må han enten ha stoppet å snakket med noen i sentrum en god stund før han ble observert i ila, oppholdt seg i sentrum en eller annen plass, eller vært på vei hjem og noe skjedd slik at han har snudd. Om han bare ble oppholdt i sentrum med litt prat så er det rart ingen har stått fram. Det er også rart da at han skulle sendt de meldingene til søstera. Anonymkode: c8cb3...c6e 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #133 Skrevet 27. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke de vet hvilken retning han gikk i? "Den siste signalet som en basestasjon på Lerkendal har fanget opp er fra rett før klokken 01.30 samme natt. Det sporet peker vestover fra Elgeseter gate og antyder at mobilen befinner seg et sted på strekningen Stavne og nordover til Ila." link Anonymkode: 0de6b...cb9 Jeg forstår. Men andre basestasjoner er vel også undersøkt, og de har vel fanget opp eventuelle bevegelser bort fra strekningen Stavne-Ila, eventuelt i retning Bymarka? Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #134 Skrevet 27. august 2017 Merkelig at vitner (kanskje) har observert han løpende. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/26/Vitne-i-savnet-saken-Løp-i-retning-Osloveien-15211344.ece Anonymkode: cd988...53a 2
Gjest Regn Skrevet 27. august 2017 #135 Skrevet 27. august 2017 Huff, rar og vond sak. Er ikke kjent i Trondheim, men dette må være tungt Håper de får svar.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #136 Skrevet 27. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i området og det er heller unntaket enn regelen at jeg møter på andre på veien hjem på det tidspunktet. Rundt 0230-0300 natt til lørdag og søndag kan det være en del, men ellers er det lite folk. Mange ganger jeg kunne gått hjem uten å treffe en sjel. Det jeg synes er rart er tidspunktene. Jeg hadde vært hjem på tiden han har brukt ut dit han ble sett sist, og er ganske sikker på at jeg er tregere enn han. Dermed må han enten ha stoppet å snakket med noen i sentrum en god stund før han ble observert i ila, oppholdt seg i sentrum en eller annen plass, eller vært på vei hjem og noe skjedd slik at han har snudd. Om han bare ble oppholdt i sentrum med litt prat så er det rart ingen har stått fram. Det er også rart da at han skulle sendt de meldingene til søstera. Anonymkode: c8cb3...c6e Ok, er ikke kjent i akkurat den delen av byen. Trodde bare at det bodde endel studenter i Ila-området og at rundt studiestart på høsten er det mer trafikk av ungdom der også. Anonymkode: 0de6b...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #137 Skrevet 27. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i området og det er heller unntaket enn regelen at jeg møter på andre på veien hjem på det tidspunktet. Rundt 0230-0300 natt til lørdag og søndag kan det være en del, men ellers er det lite folk. Mange ganger jeg kunne gått hjem uten å treffe en sjel. Det jeg synes er rart er tidspunktene. Jeg hadde vært hjem på tiden han har brukt ut dit han ble sett sist, og er ganske sikker på at jeg er tregere enn han. Dermed må han enten ha stoppet å snakket med noen i sentrum en god stund før han ble observert i ila, oppholdt seg i sentrum en eller annen plass, eller vært på vei hjem og noe skjedd slik at han har snudd. Om han bare ble oppholdt i sentrum med litt prat så er det rart ingen har stått fram. Det er også rart da at han skulle sendt de meldingene til søstera. Anonymkode: c8cb3...c6e Hvordan er det med drosjetrafikk og biltrafikk i det området i det tidsrommet? Er det drosjeholdeplass i Ila, der det vanligvis står drosjer på denne tiden? Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #138 Skrevet 27. august 2017 Drosjer og privatbiler og andre kjøretøy med videokamera kan også ha fanget savnede på film. Anonymkode: bcdfb...525 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #139 Skrevet 27. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår. Men andre basestasjoner er vel også undersøkt, og de har vel fanget opp eventuelle bevegelser bort fra strekningen Stavne-Ila, eventuelt i retning Bymarka? Anonymkode: bcdfb...525 De har nok fått tak i alle opplysninger basestasjonene kan gi. Hvorvidt de kan se hvor en person er på vei aner jeg ikke. Jeg synes bare det er veldig merkelig at ingen har sett ham etter siste observasjonen mot oslovegen. Tror noen sitter inne med opplysninger de ikke er klar over er viktige, eller som en annen nevnte; kanskje har dratt på ferie, reist fra byen og ikke har fått med seg hvor studenten kan ha vært. Anonymkode: 0de6b...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #140 Skrevet 27. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det med drosjetrafikk og biltrafikk i det området i det tidsrommet? Er det drosjeholdeplass i Ila, der det vanligvis står drosjer på denne tiden? Anonymkode: bcdfb...525 Det kan være en bil eller to, men det er ikke mye trafikk. Det er ikke usannsynlig at det ikke har kjørt noe der. Det er en drosjeholdeplass ved andre enden av ilaparken, men den er sjeldent betjent på natten. Anonymkode: c8cb3...c6e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå