Gå til innhold

Student savnet i Trondheim

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke annet enn godstog. Dessuten blir vel nærmeste stoppet skansen (kun stopp for lokaltog) med den retningen det ser ut som han tok, og da ville han vel ikke løpt inn osloveien? Dessuten ville vel noen huske å ha sett han. Om ikke annet en konduktør eller noe slikt. 

Anonymkode: c8cb3...c6e

Takk for svar. Jeg tenkte på Marienborg stasjon.

Anonymkode: bcdfb...525

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge denne artikkelen er familien usikre på om det virkelig er han som er på overvåkningsvideoen i Kongens gate. 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/25/Vil-søke-etter-Rakavan-i-Nidelva-15206381.ece

Anonymkode: f028a...492

Her står det at de er ganske sikre på at det er den savnede:

"- Sannsynlig at det er den savnede

- Søsteren og svigerbroren har sett på filmen fra videokameraet og er ganske sikre på at det er den savnede. Vi har all grunn til å tro at det er han.

Vi finner det sannsynlig at den savnede har gått fra utestedet The Mint og beveget seg vestover ut mot Ila. Deretter indikerer basestasjonstreff på mobiltelefonen hans at han har beveget seg sørover mot Stavne, sier Vagnild."http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/26/Vitne-i-savnet-saken-Løp-i-retning-Osloveien-15211344.ece

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier også Elgseter bru og ville skrevet det i en sms. Men jeg forstår ikke helt, ble den meldingen om at han var ved Elgseter bru sendt ca da han var i Drillveita? Veldig rart. Må si meg enig i de over, tror også at utfallet her er tragisk, dessverre... Håper selvfølgelig på det motsatte. Syns så synd på familien. Og veldig provoserende hvor lite mediedekning denne forsvinningen har fått i forhold til Johaug :( 

Anonymkode: 01155...8cc

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier også Elgseter bru og ville skrevet det i en sms. Men jeg forstår ikke helt, ble den meldingen om at han var ved Elgseter bru sendt ca da han var i Drillveita? Veldig rart. Må si meg enig i de over, tror også at utfallet her er tragisk, dessverre... Håper selvfølgelig på det motsatte. Syns så synd på familien. Og veldig provoserende hvor lite mediedekning denne forsvinningen har fått i forhold til Johaug :( 

Den meldingen kom kl 00:56, så det kan ha vært mens han var i området ved Drillveita, eller før han kom dit.

Kl. 01:00 ble han fanget opp på videokameraet ved Skatteetaten i Kongens gt

• Liker 2
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Den meldingen kom kl 00:56, så det kan ha vært mens han var i området ved Drillveita, eller før han kom dit.

Kl. 01:00 ble han fanget opp på videokameraet ved Skatteetaten i Kongens gt

Syns at det virker så rart. At han skulle skrive at han var et annet sted enn det han var. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns at det virker så rart. At han skulle skrive at han var et annet sted enn det han var. 

Du har rett i at det kan være rart. Men om noen ønsker å føre noen på villspor, er det ikke en rar ting å gjøre. Nå sier jeg ikke at jeg tror at han har gjort det.

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her står det at de er ganske sikre på at det er den savnede:

"- Sannsynlig at det er den savnede

- Søsteren og svigerbroren har sett på filmen fra videokameraet og er ganske sikre på at det er den savnede. Vi har all grunn til å tro at det er han.

Vi finner det sannsynlig at den savnede har gått fra utestedet The Mint og beveget seg vestover ut mot Ila. Deretter indikerer basestasjonstreff på mobiltelefonen hans at han har beveget seg sørover mot Stavne, sier Vagnild."http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/26/Vitne-i-savnet-saken-Løp-i-retning-Osloveien-15211344.ece

I tillegg ville det vel ha vært naturlig at personen i videoen hadde tatt kontakt dersom det ikke var den savnede. 

Anonymkode: 1ec28...3c1

• Liker 4
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Du har rett i at det kan være rart. Men om noen ønsker å føre noen på villspor, er det ikke en rar ting å gjøre. Nå sier jeg ikke at jeg tror at han har gjort det.

Ja, nå er jeg ganske naiv av meg så jeg klarer liksom ikke å forstå hvorfor han skulle gjøre det. Men selvfølgelig, man kan ha sine grunner som ikke er opplagte for andre. Tenkte først at han kan ha blitt overfalt og ranet, men det ville jo være veldig merkelig av en overfallsmann å svare så konkret på sms. Så det er jo mest sannsynlig at han har skrevet den selv. 

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ingenting angående hva han gjorde i Drilltveita utifra vitnebeskrivelsen. 

- Vitnet oppfatter at han skal inn en plass i denne veita, og spør ham om det. Han svarer at dét skal han ikke. Det er en kort samtale, sier Vagnild, som opplyser at dette tipset ble formidlet til politiet mandag denne uken.

Hvorfor spurte egentlig vitnet om det?

Anonymkode: cd988...53a

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ingenting angående hva han gjorde i Drilltveita utifra vitnebeskrivelsen. 

- Vitnet oppfatter at han skal inn en plass i denne veita, og spør ham om det. Han svarer at dét skal han ikke. Det er en kort samtale, sier Vagnild, som opplyser at dette tipset ble formidlet til politiet mandag denne uken.

Hvorfor spurte egentlig vitnet om det?

Anonymkode: cd988...53a

Jeg vet ikke hvorfor vitnet spurte om det. Men kanskje vitnet selv bodde i en av boligene i den veita.

Her jeg bor, er det flere som ofte spør andre om de bor der eller om de skal på besøk til noen, når noen de ikke kjenner er på vei inn i huset (som inneholder flere leilligheter).

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han med vilje villedet søsteren om hvor han var, og hvor han var på vei. Det er mye som kan foregå i et menneske uten at de nærmeste aner noe, heller ikke nære venner. 

Anonymkode: 0de6b...cb9

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke har lyst å gå hjem, hva gjør du da? Vil du ikke gå i stikk motsatt retning? 

Det var jo det han gjorde...

Jeg tror han slet med noe som ingen visste noe om. Han var alene da han gikk, og er observert alene. 

Anonymkode: 0de6b...cb9

Etter det som har blitt skrevet om forholdet deres er dette veldig usannsynlig. Dessverre tror jeg at noe kriminelt har skjedd. Han løp i motsatt retning av hjemmet, og jeg tror han løp fra noen. Jeg tror enten at løpingen som ble hørt kom fra han, eller fra den som har utført en kriminell handling. Det er også en sannynlighet at selve meldingen også kom fra den kriminelle, men da har også den personen kjent familien godt, noe som i alle fall er ekkelt. En annen mulighet er at han har snublet og falt i ei elv. :(

Jeg får helt vondt inni meg og alle tanker går til familien! :dagens-rose: Håper at de snart får noen svar:dagens-rose:

Anonymkode: a67d9...f18

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det selv. Løyet om å være på vei hjem når jeg egentlig er på vei et helt annet sted, feks til en annen fest, spise en feit kebab eller henge litt lenger pga kjekk bartender. Det er en enkel utvei for å få være i fred. 

Hvis har har kontakt med noen vil det kanskje være spor i mobildata eller Facebook-log, men facebook gir vel ikke ut sånne data uten videre. 

Anonymkode: c75f0...eb5

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for omtale av kropp, spekulasjoner og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

I tillegg ville det vel ha vært naturlig at personen i videoen hadde tatt kontakt dersom det ikke var den savnede. 

Anonymkode: 1ec28...3c1

Ikke nødvendigvis.

1: Han er en kriminell og vil ikke snakke med politiet. Han var der for å selge stoff eller lignende.

2: Han var i Trondheim 1-2 dager, har reist videre og har ikke hørt noe om saken. Han bryr seg ikke om nyheter.

3: Han kan ha vært full og ikke huske at han gikk der. Hvis hans vanlige vei hjem er Hospitalsløkkan, og han har glemt at han gikk en annen vei den natta.

• Liker 2
Skrevet

Det kan ha skjedd et drap ved Elgeseter bru og kroppen ble kastet i elva. Mobilen falt på fortauet og morderen så den ikke.

Noen annen kom forbi og tenkte, yay, her får jeg en ny mobil. Denne personen svarte ikke når telefonen ringte. Det er han som gikk mot Ila og derfor peker mobilsporet dit. Han har kastet telefonen fordi han ikke vil stå fram. Det trenger ikke å være en mann engang.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kom til å tenke på disse meldingene om at han var ved broen. Nå er ikke jeg kjent i området i det hele tatt, men slik jeg har forstått det var ikke dette så alt for langt hjemmefra? Det jeg da ikke skjønner er at om han løy bevisst i meldingen fordi han ville være i fred/dra et annet sted etc. hvorfor skrive at han er et sted så nærme hjemme og på vei hjem? Da vil jo garantert søsteren bli urolig når han ikke dukker opp. Om han skulle løyet bevisst om hvor han var hadde det da vært mye mer naturlig å si at han fremdeles var på utestedet og ikke visste når han skulle hjem/var å kjøpte nattmat etc. 

Vet ikke helt om dere skjønner hva jeg mener, var litt vanskelig å forklare.

Anonymkode: 8a952...cb3

• Liker 12
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom til å tenke på disse meldingene om at han var ved broen. Nå er ikke jeg kjent i området i det hele tatt, men slik jeg har forstått det var ikke dette så alt for langt hjemmefra? Det jeg da ikke skjønner er at om han løy bevisst i meldingen fordi han ville være i fred/dra et annet sted etc. hvorfor skrive at han er et sted så nærme hjemme og på vei hjem? Da vil jo garantert søsteren bli urolig når han ikke dukker opp. Om han skulle løyet bevisst om hvor han var hadde det da vært mye mer naturlig å si at han fremdeles var på utestedet og ikke visste når han skulle hjem/var å kjøpte nattmat etc. 

Vet ikke helt om dere skjønner hva jeg mener, var litt vanskelig å forklare.

Anonymkode: 8a952...cb3

Å være i en vanskelig situasjon og samtidig ikke ønske å bli funnet, men samtidig ønske å gi en beskjed til pårørende slik at de forsto at noe var galt, så er det ikke rart med slike misvisende meldinger. Jeg sier ikke at det var slik med savnede.

• Liker 2
Skrevet

Eller det kan hende at han sendte den siste meldingen før han kom til broen (mens han ennå var i byen), og at det var hans tanke å dra rett hjem, men at noe plutselig skjedde slik at han ombestemte seg.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, ops2 skrev:

Det kan ha skjedd et drap ved Elgeseter bru og kroppen ble kastet i elva. Mobilen falt på fortauet og morderen så den ikke.

Noen annen kom forbi og tenkte, yay, her får jeg en ny mobil. Denne personen svarte ikke når telefonen ringte. Det er han som gikk mot Ila og derfor peker mobilsporet dit. Han har kastet telefonen fordi han ikke vil stå fram. Det trenger ikke å være en mann engang.

I så fall er det rart at det skulle være noen som ikke var savnede men som så ut som savnede som ble observert i Drillveita, på kameraet utenfor Skatteetaten i Kongens gt og observeri i Ila løpende mot Osloveien.

• Liker 2
Skrevet

Håper de finner han til slutt. Helt forferdelig sak! :icon_frown: Mine tanker til hans familie.:dagens-rose:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...