AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #81 Skrevet 26. august 2017 Hvis han hadde planlagt å ikke komme hjem den natten, hvorfor skrev han ikke heller til sin søster at han ble med hjem til en kamerat eller noe lignende? Anonymkode: bcdfb...525 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #82 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det ville ha vært helt unaturlig for meg å si, og jeg krysser Elgeseter bru hver eneste dag. Hvis jeg bare hadde sagt "broen" hadde jeg nok fått "Elgeseter bru?" tilbake. Dette bare til opplysning. Anonymkode: 1ec28...3c1 Jeg krysser også Elgeseter bro ofte og for meg er det naturlig å si broen. Nettopp fordi det er eneste broen som er naturlig at jeg går over. Anonymkode: 0de6b...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #83 Skrevet 26. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg krysser også Elgeseter bro ofte og for meg er det naturlig å si broen. Nettopp fordi det er eneste broen som er naturlig at jeg går over. Anonymkode: 0de6b...cb9 Poenget mitt er bare at det ikke er særlig mistenkelig i seg selv. Anonymkode: 1ec28...3c1 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #84 Skrevet 26. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Poenget mitt er bare at det ikke er særlig mistenkelig i seg selv. Anonymkode: 1ec28...3c1 Det er jeg enig i Er det noen som vet hvor basestasjonen på Lerkendal ligger? Vet at det er en på andre siden av Nidelva, på Stavne. Anonymkode: 0de6b...cb9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #85 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg krysser også Elgeseter bro ofte og for meg er det naturlig å si broen. Nettopp fordi det er eneste broen som er naturlig at jeg går over. Anonymkode: 0de6b...cb9 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Poenget mitt er bare at det ikke er særlig mistenkelig i seg selv. Anonymkode: 1ec28...3c1 For meg hadde det vært naturlig å si Elgeseterbrua og er derfor enig i at det ikke er unaturlig å si for meg. Jeg tror faktisk jeg aldri har omtalt Elgeseter broen som bare brua noen gang. Anonymkode: c8cb3...c6e 2
Try2 Skrevet 26. august 2017 #86 Skrevet 26. august 2017 På 25.8.2017 den 12.50, AnonymBruker skrev: Får helt vondt inni meg av hvor lite denne saken blir omtalt. En ungdom i 20 årene, helt sporløst forsvunnet, og avisene bryr seg heller om leppen til johaug. Håper virkelig han blir funnet i god behold. Anonymkode: e6d26...9ba Er det noe som er uinteressant er det 1 LEPPE 2. JOHAUG. Fy skam! 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #87 Skrevet 26. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han håpet at hun ville legge seg til å sove når hun fikk melding om at han var så nær hjemmet? Anonymkode: 0de6b...cb9 De var både venner og søsken og pleide å prate sammen når han kom hjem. Han visste at hun var våken og han visste at hun ville merke at han ikke kom hjem. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/zmgab/Sostrene-til-savnede-Rakavan--Gjennom-det-store-engasjementet_-har-vi-virkelig-fatt-se-hvor-mye-godt-det-er-i-mennesker Anonymkode: f028a...492 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #88 Skrevet 26. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig i Er det noen som vet hvor basestasjonen på Lerkendal ligger? Vet at det er en på andre siden av Nidelva, på Stavne. Anonymkode: 0de6b...cb9 Nei, men her står noe om det siste signalet fra den basestasjonen: " Politiet har i forbindelse med etterforskningen undersøkt hvilke basestasjoner som har fanget opp signaler fra Rakavans mobil. Det siste signalet ble fanget av en basestasjon på Lerkendal rett før klokken 01.30 denne natten. Det sporet peker vestover fra Elgeseter gate, og antyder at mobilen befinner seg et sted på strekningen Stavne og nordover til Ila. Politiet legger til grunn at han hadde med seg mobilen da han gikk denne natten. "https://www.aftenposten.no/norge/i/mJKkv/Vitne-kan-ha-mott-den-savnede-BI-studenten-i-Trondheim-sentrum Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #89 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De var både venner og søsken og pleide å prate sammen når han kom hjem. Han visste at hun var våken og han visste at hun ville merke at han ikke kom hjem. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/zmgab/Sostrene-til-savnede-Rakavan--Gjennom-det-store-engasjementet_-har-vi-virkelig-fatt-se-hvor-mye-godt-det-er-i-mennesker Anonymkode: f028a...492 Det fornuftige ville vært å ikke lyve til søsteren. Kanskje han hadde gode grunner til å handle ufornuftig på det tidspunktet? Anonymkode: bcdfb...525 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #90 Skrevet 26. august 2017 Kanskje telefonen hans var stilt inn på lydløs, og at han derfor evt ikke merket at telefonen ringte? Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #91 Skrevet 26. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det fornuftige ville vært å ikke lyve til søsteren. Kanskje han hadde gode grunner til å handle ufornuftig på det tidspunktet? Anonymkode: bcdfb...525 Enig i det, det er ikke alt man deler med søsken uansett hvor nære man er. Det er ingen som vet hva som foregår på innsiden av et menneske, utad kan man smile og virke glad selv om man har det vondt inni seg. Anonymkode: 0de6b...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #92 Skrevet 26. august 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, nettopp. Dessuten er det også opp til familien hvor mye dekning sånne saker skal få i media. En i familien min ble meldt savnet, og vi fikk spørsmål om vi ville ha savnet-annonse i avisene eller ikke. Mulig familien til denne studentetn i Trondheim takket nei i utgangspunktet, så endret de mening etterhvert som dagene gikk, og han ikke kom til rette. Anonymkode: 50097...4f3 Politiet etterlyste han med bilde ca et døgn etter han forsvant. Bildet ble brukt etter ønske fra familien. https://mobile.twitter.com/politiOpsSTPD/status/897615741041639426 Anonymkode: f028a...492 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #93 Skrevet 26. august 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg hadde det vært naturlig å si Elgeseterbrua og er derfor enig i at det ikke er unaturlig å si for meg. Jeg tror faktisk jeg aldri har omtalt Elgeseter broen som bare brua noen gang. Anonymkode: c8cb3...c6e Samme her. Det er jo en del broer i nærheten av hverandre, og jeg kaller alle broene ved navn; Bakkebrua, gamle bybro, Elgseterbrua.. Ellers, hvis man skal tenke logisk her er det nok bare tre ting som kan ha skjedd; Ulykke, kriminell handling, eller personlig tragedie. Ingen med positive utfall dessverre. Det gir ikke så mye mening at han befinner seg et sted uten å ville gi lyd fra seg etter så lang tid. Håper virkelig de finner ham. Kan ikke engang forestille meg den smerten familien føler. Anonymkode: 81542...f77 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #94 Skrevet 26. august 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig i Er det noen som vet hvor basestasjonen på Lerkendal ligger? Vet at det er en på andre siden av Nidelva, på Stavne. Anonymkode: 0de6b...cb9 Her kan du finne alle basestasjoner: Taster du inn www.finnsenderen.no i nettleseren din kan du få vite hvor hver eneste basestasjon (GSM, UMTS, CDMA og 4G) i Norge befinner seg. https://www.tek.no/artikler/bor_du_naerme_en_basestasjon/87601 Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #95 Skrevet 26. august 2017 13 hours ago, ops2 said: Ja, det var Moen som ble dømt for Torunn og Sigrid. Så tilsto en annen mann drapene på dødsleiet, men på grunn av inkompetanse hadde politiet mistet prøvene fra åstedet. Og de fikk ikke avhørt han som tilsto før han døde. Så de sakene ble aldri oppklart. Mange saker kan oppklares når gamle prøver analyseres. Både Torunn og Sigrid var førsteårsstudenter. Hadde en kvinnelig student forsvunnet nå, ville det vært mer oppstyr. Jeg skal vedde på at avisene hadde trykt noe hver dag, gjerne forsiden, hvis det var en jente som ble borte. Fritz Moen-saken må være et av de svarteste kapitlene i norsk rettshistorie. Blir ikke verre enn justismord på en handikappet mann og de som sørget for å få han dømt måtte vel heller aldri stå til ansvar. Blir trist bare jeg tenker på det. Men får håpe de klarer å finne gutten som er borte i Trondheim nå. Anonymkode: e4532...07d 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #96 Skrevet 26. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her kan du finne alle basestasjoner: Taster du inn www.finnsenderen.no i nettleseren din kan du få vite hvor hver eneste basestasjon (GSM, UMTS, CDMA og 4G) i Norge befinner seg. https://www.tek.no/artikler/bor_du_naerme_en_basestasjon/87601 Anonymkode: bcdfb...525 Tusen takk! Jeg håper at de finner ham snart og at han er i live. Sjansen er vel liten etter så lang tid, men jeg håper likevel. Anonymkode: 0de6b...cb9 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #97 Skrevet 26. august 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han håpet at hun ville legge seg til å sove når hun fikk melding om at han var så nær hjemmet? Anonymkode: 0de6b...cb9 Eller kanskje han skrev begge meldingene mens han ennå var i byen, og at det var meningen å gå rett hjem ganske snart, men at noe oppsto slik at han plutselig bestemte seg for å endre planene. Anonymkode: bcdfb...525
Drakan Skrevet 26. august 2017 #98 Skrevet 26. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan absolutt være et bedre utfall enn død, men at han er på sofaen til en venn er vel ganske utelukket. Uansett tror jeg ikke at noen av utfallene som er aktuelle i denne saken er spesielt positive dessverre. Anonymkode: 1ec28...3c1 Du kan tro hva du vil, jeg velger å anse potensialet for et bedre utfall.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #99 Skrevet 26. august 2017 Gikk det noe tog på den tiden på natten? Kan han ha reist et sted? Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #100 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gikk det noe tog på den tiden på natten? Kan han ha reist et sted? Anonymkode: bcdfb...525 Nei ikke annet enn godstog. Dessuten blir vel nærmeste stoppet skansen (kun stopp for lokaltog) med den retningen det ser ut som han tok, og da ville han vel ikke løpt inn osloveien? Dessuten ville vel noen huske å ha sett han. Om ikke annet en konduktør eller noe slikt. Anonymkode: c8cb3...c6e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå