Larsern Skrevet 26. august 2017 #61 Skrevet 26. august 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Ja, men det er merkeligere at han både har blitt utsatt for tyveri av sin mobil, og at han har forsvunnet, og at han gikk alene og tilsynelatende frivillig i Drillveita, Kongens gt, og deretter løp i Ila mot Osloveien, enn at mobilen ikke var stjålet. Anonymkode: bcdfb...525 Ja. Det kan jo hende at han hadde mobilen i sin besittelse og gikk en omvei om Osloveien med mål om å ta sykehusbrua over til Lerkendal (noe som er forenlig med signalene fra basestasjonen 01.22), men hvorfor skrev han da at han befant seg på Elgseter bro en halvtime tidligere?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #62 Skrevet 26. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det samme tenker jeg. Det virker som om han har planlagt å gå en annen vei, for å komme til et annet sted. Anonymkode: bcdfb...525 Jeg tror han med vilje villedet søsteren om hvor han var, og hvor han var på vei. Det er mye som kan foregå i et menneske uten at de nærmeste aner noe, heller ikke nære venner. Anonymkode: 0de6b...cb9 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #63 Skrevet 26. august 2017 Ifølge denne artikkelen er familien usikre på om det virkelig er han som er på overvåkningsvideoen i Kongens gate. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/25/Vil-søke-etter-Rakavan-i-Nidelva-15206381.ece Anonymkode: f028a...492 1
Larsern Skrevet 26. august 2017 #64 Skrevet 26. august 2017 Jeg tenker ihvertfall at det hadde vært veldig interessant å vite om annen korrespondanse han har hatt tidligere på kvelden. Kanskje han skulle innom nachspiel eller innom noen han hadde snakket med tidligere som bor på Ila eller langs ruten Osloveien på veien hjem? Kan det tenkes at han mente å skrive et annen navn på bro, men skrev feil? Jeg får ikke det til å stemme med noen av observasjonene ihvertfall.
Larsern Skrevet 26. august 2017 #65 Skrevet 26. august 2017 Just now, AnonymBruker said: Ifølge denne artikkelen er familien usikre på om det virkelig er han som er på overvåkningsvideoen i Kongens gate. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/25/Vil-søke-etter-Rakavan-i-Nidelva-15206381.ece Anonymkode: f028a...492 Ja, tenkte på det. Forsåvidt hefter det også ganske stor usikkerhet ved vitneobservasjoner også.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #66 Skrevet 26. august 2017 Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg synes det er merkelig å i det hele tatt skrive at man er på Elgeseter bro. Hadde jeg bodd i den retningen og var på vei hjem ville jeg skrevet melding om at jeg var på broen. Å spesifisere broen synes jeg virker mistenkelig. Anonymkode: ab8ae...72d 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #67 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg synes det er merkelig å i det hele tatt skrive at man er på Elgeseter bro. Hadde jeg bodd i den retningen og var på vei hjem ville jeg skrevet melding om at jeg var på broen. Å spesifisere broen synes jeg virker mistenkelig. Anonymkode: ab8ae...72d Godt poeng! Anonymkode: 0de6b...cb9 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #68 Skrevet 26. august 2017 Her er mer om basestasjonene og hans bevegelserhttp://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/18/Politiet-flytter-og-utvider-søket-etter-savnet-BI-student-15172751.ece og her http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trondheim/familien-til-forsvunne-rakavan-det-er-som-et-mareritt/a/24124737/ " Politiet: Grunn til å tro at han ikke var på vei hjem Arve Vagnild er politiets etterforskningsleder på saken. Han beskriver saken som «et mysterium». Politiet har gjennomført et basestasjonssøk etter mobilen til Rakavan, der de legger til grunn at han har hatt med seg telefonen. – Det indikerer hvilken retning han har gått i. Vi har en rekke basestasjonstreff etter at han gikk fra The Mint, sier han til VG. Selv om signalene fra basestasjonene har praktiske feilmarginer, kan de indikere et sannsynlig område og retningen han har gått i. Den siste stasjonen politiet har registrert treff på før telefonen ble skrudd av står ved Lerkendal og gir treff vestover fra Stavne, på andre siden av elven enn der han bor. – Signalene indikerer at han gikk vestover mot Ila, sier Vagnild. Dette er ikke riktig vei for å komme seg hjem til leiligheten i Elgesetergate, om han ikke skulle gått en stor omvei. – I meldingen til søsteren sto det at han var på vei hjem, men nå har vi grunn til å tro at det ikke stemmer. Vi legger til grunn at han har hatt med seg mobilen. " Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #69 Skrevet 26. august 2017 7 timer siden, Drakan skrev: Folk gjør rare ting, så det er mulig fremdeles at han er i live (om en litt hensynsløst å ikke si ifra om det er tilfellet). Jeg velger å tro det er mulig for flere utfall i denne saken frem til en konklusjon er nådd av politiet. Det kan absolutt være et bedre utfall enn død, men at han er på sofaen til en venn er vel ganske utelukket. Uansett tror jeg ikke at noen av utfallene som er aktuelle i denne saken er spesielt positive dessverre. Anonymkode: 1ec28...3c1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #70 Skrevet 26. august 2017 På 25.8.2017 den 19.14, Jacklost skrev: Det er ikke tull i hele tatt. Savnede pene jenter får mer omtale. Hadde det vært Lise (21), blond og fager, hadde VG hentet bilder fra instagram og facebook som gale. Det stemmer ikke. Ei ung, blond bartender forsvant i byen jeg bodde i som student. Det var bare en liten notis bak i lokalavisen om at hun var savnet, med et bilde og beskrivelse av hva hun hadde på seg. De fant henne noen dager etterpå, hun hadde tatt selvmord. Som jo kan være en av årsakene til at en person plutselig forsvinner, og grunnen til at det ikke blåses stort opp i media dersom det ikke er noe som som tyder på at det har skjedd noe kriminelt. Anonymkode: 51863...3eb 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #71 Skrevet 26. august 2017 Jeg synes ikke det er rart å skrive Elgeseter bro. Jeg bor litt utenfor sentrum og ville nok spesifikt sagt hvilken bro jeg var ved. Spesielt siden det er ganske mange broer nære hverandre. Det jeg synes er rart i denne saken er tidspunktene. Om han gikk fra The Mint 00:43 og ble sett i drillveita rett før 01:00, hva gjorde han i mellomtiden? Det er et kort stykke å gå så han må jo ha gjort noe i mellomtiden? Kanskje han var på vei til brua, holdt på å skrive melding rett før han kom til brua ( jeg kan skrive at jeg er lengre fram enn jeg er fordi jeg regner med jeg er der før jeg får sendt meldinga), og noe skjedde slik at han snudde og løp tilbake. Møtte han noen på veien og kanskje skulle gå etter? Meldinga ble sendt til søstera uten at han mente det på veien tilbake til sentrum? Anonymkode: c8cb3...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #72 Skrevet 26. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg synes det er merkelig å i det hele tatt skrive at man er på Elgeseter bro. Hadde jeg bodd i den retningen og var på vei hjem ville jeg skrevet melding om at jeg var på broen. Å spesifisere broen synes jeg virker mistenkelig. Anonymkode: ab8ae...72d Enig, dette var et veldig godt poeng! Jeg går forbi en kirkegård på vei hjem, da sier jeg alltid at jeg er ved kirkegården, jeg sier ikke navnet på kirken/kirkegården... Det gir faktisk virkelig ikke mening. Jeg tror ikke det er noen andre som har sendt meldingen, da måtte de visst hvor han bodde og i tillegg visst koden på mobilen hans (nå antar jeg at han har kode, men det har så og si alle nå for tiden). Men om man skal tenke på det du skriver her, at han ikke ville sagt navnet på broen, så tenker jeg at det ville vært mer logisk å si navnet på broen om man løy og faktisk ikke befant seg ved broen. Jeg føler selv at jeg ville skrevet, om jeg faktisk gikk gjennom kirkegården, at jeg nå går gjennom kirkegården. Om jeg befant meg et helt annet sted, men ville latet som jeg var på vei hjem hadde det vært større sjans for at jeg skrev at jeg er ved xxx kirke nå. Anonymkode: 8a952...cb3 1
Larsern Skrevet 26. august 2017 #73 Skrevet 26. august 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Det kan absolutt være et bedre utfall enn død, men at han er på sofaen til en venn er vel ganske utelukket. Uansett tror jeg ikke at noen av utfallene som er aktuelle i denne saken er spesielt positive dessverre. Anonymkode: 1ec28...3c1 For å være ærlig så ser det ikke spesielt lyst ut, men samtidig så er det vanskelig å se for seg at han har blitt usatt for ulykke langs den ruten, eneste alternativet måtte isåfall vært påkjørsel eller ran med voldelig utfall. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #74 Skrevet 26. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Ei ung, blond bartender forsvant i byen jeg bodde i som student. Det var bare en liten notis bak i lokalavisen om at hun var savnet, med et bilde og beskrivelse av hva hun hadde på seg. De fant henne noen dager etterpå, hun hadde tatt selvmord. Som jo kan være en av årsakene til at en person plutselig forsvinner, og grunnen til at det ikke blåses stort opp i media dersom det ikke er noe som som tyder på at det har skjedd noe kriminelt. Anonymkode: 51863...3eb Ja, nettopp. Dessuten er det også opp til familien hvor mye dekning sånne saker skal få i media. En i familien min ble meldt savnet, og vi fikk spørsmål om vi ville ha savnet-annonse i avisene eller ikke. Mulig familien til denne studentetn i Trondheim takket nei i utgangspunktet, så endret de mening etterhvert som dagene gikk, og han ikke kom til rette. Anonymkode: 50097...4f3 1
Larsern Skrevet 26. august 2017 #75 Skrevet 26. august 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Jeg synes ikke det er rart å skrive Elgeseter bro. Jeg bor litt utenfor sentrum og ville nok spesifikt sagt hvilken bro jeg var ved. Spesielt siden det er ganske mange broer nære hverandre. Det jeg synes er rart i denne saken er tidspunktene. Om han gikk fra The Mint 00:43 og ble sett i drillveita rett før 01:00, hva gjorde han i mellomtiden? Det er et kort stykke å gå så han må jo ha gjort noe i mellomtiden? Kanskje han var på vei til brua, holdt på å skrive melding rett før han kom til brua ( jeg kan skrive at jeg er lengre fram enn jeg er fordi jeg regner med jeg er der før jeg får sendt meldinga), og noe skjedde slik at han snudde og løp tilbake. Møtte han noen på veien og kanskje skulle gå etter? Meldinga ble sendt til søstera uten at han mente det på veien tilbake til sentrum? Anonymkode: c8cb3...c6e Ikke mellom sentrum og Lerkendal, men det kan jo hende man resonnerer litt annerledes dersom man i virkeligheten befinner seg et annet sted. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #76 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det er rart å skrive Elgeseter bro. Jeg bor litt utenfor sentrum og ville nok spesifikt sagt hvilken bro jeg var ved. Spesielt siden det er ganske mange broer nære hverandre. Det jeg synes er rart i denne saken er tidspunktene. Om han gikk fra The Mint 00:43 og ble sett i drillveita rett før 01:00, hva gjorde han i mellomtiden? Det er et kort stykke å gå så han må jo ha gjort noe i mellomtiden? Kanskje han var på vei til brua, holdt på å skrive melding rett før han kom til brua ( jeg kan skrive at jeg er lengre fram enn jeg er fordi jeg regner med jeg er der før jeg får sendt meldinga), og noe skjedde slik at han snudde og løp tilbake. Møtte han noen på veien og kanskje skulle gå etter? Meldinga ble sendt til søstera uten at han mente det på veien tilbake til sentrum? Anonymkode: c8cb3...c6e Om han skulle rett hjem, er Elgeseter bro eneste broen han skal krysse, så da kunne han godt skrevet at han var på broen og søsteren ville skjønt hvor han var. Jeg tror ikke det er noen andre involvert i og med at han kun er observert alene, både i Drillveita og på kameraet utenfor Skatteetaten (om det er ham). Jeg lurer også på det med tidspunktene, og særlig det at det så ut som han skulle inn i et av husene i Drillveita. Vitnet fikk det inntrykket, og man får ikke et sånt inntrykk av en som bare går i en gate? Anonymkode: 0de6b...cb9 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #77 Skrevet 26. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg synes det er merkelig å i det hele tatt skrive at man er på Elgeseter bro. Hadde jeg bodd i den retningen og var på vei hjem ville jeg skrevet melding om at jeg var på broen. Å spesifisere broen synes jeg virker mistenkelig. Anonymkode: ab8ae...72d Bor du i Trondheim? Det er veldig vanlig å nevne denne broen ved navn. Anonymkode: 1ec28...3c1 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #78 Skrevet 26. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om han skulle rett hjem, er Elgeseter bro eneste broen han skal krysse, så da kunne han godt skrevet at han var på broen og søsteren ville skjønt hvor han var. Jeg tror ikke det er noen andre involvert i og med at han kun er observert alene, både i Drillveita og på kameraet utenfor Skatteetaten (om det er ham). Jeg lurer også på det med tidspunktene, og særlig det at det så ut som han skulle inn i et av husene i Drillveita. Vitnet fikk det inntrykket, og man får ikke et sånt inntrykk av en som bare går i en gate? Anonymkode: 0de6b...cb9 Det ville ha vært helt unaturlig for meg å si, og jeg krysser Elgeseter bru hver eneste dag. Hvis jeg bare hadde sagt "broen" hadde jeg nok fått "Elgeseter bru?" tilbake. Dette bare til opplysning. Anonymkode: 1ec28...3c1 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #79 Skrevet 26. august 2017 Så ufattelig trist at det ikke er noe nytt om ham! Jeg håper de finner ham, men jo lengre tid som går jo større sjanse er jo det for at de ikke finner ham i livet Anonymkode: 812ea...731 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #80 Skrevet 26. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor du i Trondheim? Det er veldig vanlig å nevne denne broen ved navn. Anonymkode: 1ec28...3c1 Ja, jeg bor i trondheim. Jeg tror ikke jeg ville ikke nevnt navnet på denne broen om jeg var på vei hjem fra byen i den retningen. Jeg skal ikke si det for sikkert, men når man skriver på mobil så orker man vel ikke å skrive mer enn nødvendig. På vei hjem fra sentrum i den retningen inneholder kun en bro, derfor vil jeg tro det er naturlig å ikke skrive Elgeseter. Anonymkode: ab8ae...72d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå