Gå til innhold

Student savnet i Trondheim

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutter siden, ops2 skrev:

Ja, det var Moen som ble dømt for Torunn og Sigrid. Så tilsto en annen mann drapene på dødsleiet, men på grunn av inkompetanse hadde politiet mistet prøvene fra åstedet. Og de fikk ikke avhørt han som tilsto før han døde. Så de sakene ble aldri oppklart. Mange saker kan oppklares når gamle prøver analyseres.

Både Torunn og Sigrid var førsteårsstudenter. Hadde en kvinnelig student forsvunnet nå, ville det vært mer oppstyr. Jeg skal vedde på at avisene hadde trykt noe hver dag, gjerne forsiden, hvis det var en jente som ble borte.

Takk for svar. Da husker jeg riktig.

Men når det gjelder kjønn og etnisitet er det nok tilfeldig hvem som får oppmerksomhet i media eller ikke. Det avhenger av hva som ellers er i mediebildet allerede. Avisene skriver jo bare det som får mer klikk. Jo mere klikk i sidene, jo mer skriver de om det. Johaug, ubåtsaken, trump.. det får mere klikk enn en ukjent gutt som ikke kom hjem etter en fylletur. Synd men sant. Han Evje som forsvant på Sjusjøen fikk mye oppmerksomhet, men det skyldtes også at det ikke skjedde noe av større nyhetsverdi da det skjedde. Det samme gjaldt hunden Bamse, men da det dukket opp noe annet, ble det slutt på artiklene om Bamse. 

Jeg følger savnet-siden på Facebook og det er mange der som ikke har fått så mye oppmerksomhet annet enn delinger på Facebook. De fleste er etnisk norske, blonde, jenter, gutter og tom små barn. 

Anonymkode: 97d19...3f1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en lignende sak i lokalmiljøet mitt for en del år siden. Han var borte i nærmere to uker før han ble funnet i havet. Han hadde antakelig falt i elva i byen på vei hjem, og så blitt dratt med strømmen ut i havnebassenget. Hvordan ingen har sett han i elva i løpet av den tiden er for meg helt merkelig.  Men jeg tenker på den gutten når jeg leser om denne saken også. Jeg er dessverre redd for at han har falt i elven også :( 

Men jeg håper selvfølgelig at de finner han i god behold ett eller annet sted. 

Anonymkode: 54dc6...a8b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde en lignende sak i lokalmiljøet mitt for en del år siden. Han var borte i nærmere to uker før han ble funnet i havet. Han hadde antakelig falt i elva i byen på vei hjem, og så blitt dratt med strømmen ut i havnebassenget. Hvordan ingen har sett han i elva i løpet av den tiden er for meg helt merkelig.  Men jeg tenker på den gutten når jeg leser om denne saken også. Jeg er dessverre redd for at han har falt i elven også :( 

Men jeg håper selvfølgelig at de finner han i god behold ett eller annet sted. 

Anonymkode: 54dc6...a8b

Trist sak. Årsaken til at han ikke ble funnet tidligere kan ha vært fordi han lå på bunnen de første dagene, men at han fløt opp da prosessen var kommet så langt at det ble dannet forråtningsgasser i bukhulen slik at han fløt opp til overflaten. Det kan skje etter noen dager eller uker. Det er en av grunnene til at det iverksettes overflatesøk et par uker etter noen har forsvunnet i nærheten vann. Vet ikke om det har blitt gjort i denne saken, men tenker at de burde gjort det.

Anonymkode: f028a...492

• Liker 4
Skrevet

Tror det er potensiale for at fyren på en eller annen måte har endt i elva. :( 
Er det første jeg tenkte når jeg så kartet. Kanskje han snublet? Prøvde å spy over en bro og fikk for mye fart? Alt mulig kan skje, og man kan lett drukne med alkohol i årene. 
I beste fall har han bare sovnet hos en venn og glemt å si ifra, i verste fall er han et sted i elva eller i vannet utfor. 

Skrevet

Nytt vitne så savnede.

"- Vitnet har forklart at han ble passert av en person som gikk hurtig forbi han og løp mot Osloveien. Denne observasjonen ble gjort i enden av Kongens gate. Og tiden passer med andre observasjoner som er gjort, sier etterforskningsleder i saken Arve Vagnild.

Dette vitnet meldte seg fredag. Politiet har nå to vitneobservasjoner og en video fra Kongens gate i samme tidsrom.

Vi finner det sannsynlig at den savnede har gått fra utestedet The Mint og beveget seg vestover ut mot Ila. Deretter indikerer basestasjonstreff på mobiltelefonen hans at han har beveget seg sørover mot Stavne, sier Vagnild.

Mandag skal det foretas dykk i Nidelven ved Stavne bru for å søke etter den savnede. " http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/26/Vitne-i-savnet-saken-Løp-i-retning-Osloveien-15211344.ece

Anonymkode: bcdfb...525

Skrevet

Hvorfor ombestemte han seg og dro en annen vei enn rett hjem, når hans søster ventet han og han sa til henne at han var på Elgeseter bru? Mobiltelefonselskapet har vel oversikt over samtaler og evt meldinger som hat gått til og fra hans telefon? Kan det være at noen som bor i strekningen Ila-Stavne ba han om å komme?

Skrevet
35 minutter siden, Drakan skrev:

Tror det er potensiale for at fyren på en eller annen måte har endt i elva. :( 
Er det første jeg tenkte når jeg så kartet. Kanskje han snublet? Prøvde å spy over en bro og fikk for mye fart? Alt mulig kan skje, og man kan lett drukne med alkohol i årene. 
I beste fall har han bare sovnet hos en venn og glemt å si ifra, i verste fall er han et sted i elva eller i vannet utfor. 

I 12 dager? Det er garantert ikke tilfelle etter familiens bekymring, oppmerksomheten dette har fått i lokalmiljøet, inkludert alle leteaksjonene. 

Jeg er redd det ikke vil være et positivt utfall i denne saken. 

Anonymkode: 1ec28...3c1

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I 12 dager? Det er garantert ikke tilfelle etter familiens bekymring, oppmerksomheten dette har fått i lokalmiljøet, inkludert alle leteaksjonene. 

Jeg er redd det ikke vil være et positivt utfall i denne saken. 

Anonymkode: 1ec28...3c1

Folk gjør rare ting, så det er mulig fremdeles at han er i live (om en litt hensynsløst å ikke si ifra om det er tilfellet). :)  
Jeg velger å tro det er mulig for flere utfall i denne saken frem til en konklusjon er nådd av politiet.

Skrevet

Jeg går langs Nidelven til og fra jobb hver dag og tenker på denne saken hver gang. Tar meg selv i å kaste ett ekstra blikk på elva og busker rundt omkring. Må være så tungt for familien å sitte med så mange ubesvarte spørsmål! Håper de finner han snart. Nå handler det vel egentlig om å bare få svar. 

Anonymkode: 01a7f...031

• Liker 6
Skrevet

Det rare her er jo det med telefonen. Hvor det ble registrert at den befant seg før den ble avslått, og at noen tok telefonen uten å si noe da søster/venner prøvde å ringe (den lå muligens i en lomme). At han sa han var så nærme hjemmet da han sendte sms til søsteren sin gjør det også usannsynlig at han skulle gå ned til Nidelva under Elgeseterbrua for å tisse eller noe, og falt uti.

Hele saken er så rar, og jeg håper familie og venner får svar snart! Det har gått utrolige 12 dager, det er så skremmende at noen kan forsvinne på denne måten uten spor.

Anonymkode: 81542...f77

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det rare her er jo det med telefonen. Hvor det ble registrert at den befant seg før den ble avslått, og at noen tok telefonen uten å si noe da søster/venner prøvde å ringe (den lå muligens i en lomme). At han sa han var så nærme hjemmet da han sendte sms til søsteren sin gjør det også usannsynlig at han skulle gå ned til Nidelva under Elgeseterbrua for å tisse eller noe, og falt uti.

Hele saken er så rar, og jeg håper familie og venner får svar snart! Det har gått utrolige 12 dager, det er så skremmende at noen kan forsvinne på denne måten uten spor.

Dersom det var den savnede som ble observert i Ila ca kl 01, må han ha snudd og gått (eller sprunget) i en annen retning etter at han skrev til sin søster.

" Klokken 00.48 denne natten skrev 21-åringen i en messengermelding til sin søster at han var på vei hjem til deres felles leilighet i Elgeseter gate. Han fulgte opp med at han var ved Elgeseter bru klokken 00.56. Da han ikke dukket opp ringte familien opp telefonen hans. Da hørte de bare lyder av skritt og ingen tale. "http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/22/21-åring-har-vært-savnet-i-en-uke-15188575.ece

"Et vitne har sagt at en person som ligner den savnede passerte ham (i Ila) og løp videre i retning Osloveien i ett-tiden" (fra samme artikkel som i linken over).

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det var den savnede som ble observert i Ila ca kl 01, må han ha snudd og gått (eller sprunget) i en annen retning etter at han skrev til sin søster.

" Klokken 00.48 denne natten skrev 21-åringen i en messengermelding til sin søster at han var på vei hjem til deres felles leilighet i Elgeseter gate. Han fulgte opp med at han var ved Elgeseter bru klokken 00.56. Da han ikke dukket opp ringte familien opp telefonen hans. Da hørte de bare lyder av skritt og ingen tale. "http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/22/21-åring-har-vært-savnet-i-en-uke-15188575.ece

"Et vitne har sagt at en person som ligner den savnede passerte ham (i Ila) og løp videre i retning Osloveien i ett-tiden" (fra samme artikkel som i linken over).

Uff, "løp". :( Høres ikke bra ut, hvis det var ham da.

Skrevet

Denne strekningen (fra Elgeseter bru til det stedet i Ila)  er på ca 1,3 km, og tar 2 minutter å kjøre med bil...

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ombestemte han seg og dro en annen vei enn rett hjem, når hans søster ventet han og han sa til henne at han var på Elgeseter bru? Mobiltelefonselskapet har vel oversikt over samtaler og evt meldinger som hat gått til og fra hans telefon? Kan det være at noen som bor i strekningen Ila-Stavne ba han om å komme?

Ikke alle vil at familien skal vite alt.... Men siden han og søsteren delte leilighet, så skjønner jeg ikke hvorfor han skulle lyve for henne. Hun ville jo se at han ikke kom hjem hvis han dro et annet sted?

Jeg trodde først at vitneobservasjonene var av en annen unggutt. Jeg tenkte at Rakavan var ranet, og at mobilsignalene fra telefonen kom fra at raneren gikk i en annen retning. Men så har søsteren hans sett video fra overvåkningskamera, og mener det er broren, som går i en annen retning?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne strekningen (fra Elgeseter bru til det stedet i Ila)  er på ca 1,3 km, og tar 2 minutter å kjøre med bil...

Obs. Det ble feil. Karttjenesten regnet ut dette etter kjøreruten for bil (som er en omvei). Strekningen er i underkant av 1 km.

Skrevet
2 minutter siden, ops2 skrev:

Ikke alle vil at familien skal vite alt.... Men siden han og søsteren delte leilighet, så skjønner jeg ikke hvorfor han skulle lyve for henne. Hun ville jo se at han ikke kom hjem hvis han dro et annet sted?

Jeg trodde først at vitneobservasjonene var av en annen unggutt. Jeg tenkte at Rakavan var ranet, og at mobilsignalene fra telefonen kom fra at raneren gikk i en annen retning. Men så har søsteren hans sett video fra overvåkningskamera, og mener det er broren, som går i en annen retning?

Du tenker på videoen fra Kongens gt (utenfor Skatteetaten)? Jeg forsto det også slik at en i hans familie mener at det er han som er på den videoen.

Du har rett i at det ikke er alt man ønsker å fortelle sin familie, og jeg er enig i at det er rart at han sa at han var på vei hjem og at han sa at han var så nære hjemmet, dersom han hadde planlagt å dra et annet sted.

Noe må plutselig ha oppstått, tenker jeg, ettersom han snudde og ettersom han ble sett løpende. :(

• Liker 1
Skrevet

" Fredag formiddag opplyser Arve Vagnild, som leder etterforskningen av forsvinningssaken, at et vitne kan ha møtt den savnede 21-åringen i Drillveita i Trondheim sentrum.

- I Drillveita har et vitne gjort en observasjon av en mann med en beskrivelse som indikerer at det kan være savnede. Tidspunktet er også forenlig med at det kan være ham, sier Vagnild til Adresseavisen.

Hvis det er Rakavan som er observert, og som er fanget på videoovervåkningen i Kongens gate, så mener politiet at han sannsynligvis har vært i Drillveita først - da denne veita ligger nærmere sentrum enn Kongens gate. "

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/25/Vitne-kan-ha-møtt-savnede-Rakavan-i-Trondheim-sentrum-15205740.ece

Skrevet

Han sendte melding og sa han var ved elgseterbrua og på vei hjem, men plutselig fanger mobilmastene han opp ved ila? Synes det er så merkelig!

Anonymkode: c75f0...eb5

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sendte melding og sa han var ved elgseterbrua og på vei hjem, men plutselig fanger mobilmastene han opp ved ila? Synes det er så merkelig!

Anonymkode: c75f0...eb5

Ja, det er rart at han plutselig er på vei i en helt annen retning enn han skriver til sin søster om. Han sendte jo til og med 2 meldinger med kort mellomrom til sin søster om at han var på vei hjem.  Når han så omhyggelig gir henne disse beskjedene, så er det noe som ikke stemmer når han plutselig er på vei til Osloveien (løpende i Ila) uten å informere sin søster.

• Liker 3
Skrevet
44 minutes ago, AnonymBruker said:

Du tenker på videoen fra Kongens gt (utenfor Skatteetaten)? Jeg forsto det også slik at en i hans familie mener at det er han som er på den videoen.

Du har rett i at det ikke er alt man ønsker å fortelle sin familie, og jeg er enig i at det er rart at han sa at han var på vei hjem og at han sa at han var så nære hjemmet, dersom han hadde planlagt å dra et annet sted.

Noe må plutselig ha oppstått, tenker jeg, ettersom han snudde og ettersom han ble sett løpende. :(

I følge Adresseavisen, så er filmen fra overvåkningskameraet i Kongens gate fra 01.00,mens han sendte melding til søsteren om at han var ved Elgeseter bru 00.56.

Og hvis noe hendte plutselig, så kommer man seg ikke mellom de punktene på et par minutter til fots. Hvis han hadde gått med noen, eller blitt forfulgt av noen, så ville vel politiet etterlyse den/de. Det er heller ikke meldt at han har tatt taxi, eller at noen har sett han gå inn eller ut av en privat bil. Buss er uaktuelt for et så kort tidsrom, den tar lenger tid.

Og hvis han gikk eller løp alene, kunne han ha ringt....

Ekkel sak. Det er mange spørsmål, ingen svar.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...