Gå til innhold

Student savnet i Trondheim

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig partier i Nidelva med 7m dybde mellom Elgseter og den gamle bybroa? Denne strekningen er jo så kort også, kanskje rundt 500-600m mellom de to broene. Lenger nedover i elva, så vet jeg det kan være dypt, men ikke på området rundt Elgseter. Hvis han forvsvant fra Elgseter bro syns jeg det er merkelig at ingen har sett noe før. Som sagt, så er dette et ganske befolket område.

Anonymkode: 1c33b...73e

Jeg vet ikke hvor elva er så dyp, kanskje på strekningen der de dykket? Det er lite som tyder på at han forsvant i elva ved Elgeseterbrua, de dykket vel der de mente det var mest sannsynlig å finne noe? Om han havnet i elva ved Stavne så vil kroppen følge strømmen nedover. Selvfølgelig kan en kropp sette seg fast i noe, det var vel derfor de dykket. 

Det er sterk strøm i elva og noe som havner i elva vil følge strømmen. Det er sjelden at man finner folk som drukner i elver akkurat der de falt i elva, de føres nedover, uansett hvor svingete elva er. Det er vanskelig å skjønne hvor sterk strømmen er før man selv har opplevd det. 

Uansett er jeg glad for at han endelig er funnet, og jeg håper familien hans får flere svar på hva som har hendt etterhvert. Det må være forferdelig å ikke vite hva som ligger bak. 

Anonymkode: 0de6b...cb9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politiet har gjort elendig arbeid i denne saken. Jeg tror dette fordi han var ikke etniske norsk. Media var heller ikke flink til å dekke denne saken, og eneste vi leste var om klovnen Trump og juksemakeren Johaug.

En student var savnet i ca. to uker, og det var så passivt arbeid. Er det virkelig så backward forhold i Trondheim, at de ikke har noen kameraer eller bondepoliti som aldri har vært borti noe slikt. Det er viktig å bemerke at det står i Adressa at en forbipasserende fant liket, ellers ville politiet bare drive med blåbærplukking i evigheter.

Seriøst, jeg er dypt skuffet. Det ligger noe kriminelt bak dette, for hvorfor skulle han ta selvmord? Sikkert noen som har gjort et eller annet mot denne gutten. Jeg er virkelig skeptisk til Trondheim, for der er det sikkert en morder som går løs på innvandrere.

Anonymkode: 4423e...8d1

• Liker 4
Skrevet

Han kan ha løpt for å komme fort hjem. 

Anonymkode: d7d3e...163

Skrevet

Men det virker jo ganske spesielt at han løp?

Anonymkode: cd988...53a

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det virker jo ganske spesielt at han løp?

Anonymkode: cd988...53a

adressa

"Det var imidlertid ingen som svarte anropet med tale. På Facebook skriver familien at de kun hørte «lyder som minnet om hurtig gange (...). "

Merkelig hvor feil ting fester seg, rask gange blir til løping som så blir til forfølgelse og dermed noe kriminelt. 

(mener ikke at du AB som jeg siterer har konkludert slik, men andre har tydeligvis det)

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

adressa

"Det var imidlertid ingen som svarte anropet med tale. På Facebook skriver familien at de kun hørte «lyder som minnet om hurtig gange (...). "

Merkelig hvor feil ting fester seg, rask gange blir til løping som så blir til forfølgelse og dermed noe kriminelt. 

(mener ikke at du AB som jeg siterer har konkludert slik, men andre har tydeligvis det)

" To vitner har meldt seg og tror det kan ha vært Rakavan de så i Kongens gate den natten. Det siste vitnet har sagt at han gikk hurtig og delvis løp i retning Osloveien. " http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/28/Politiet-vil-ha-kontakt-med-personer-på-overvåkningsvideo-15220573.ece

Anonymkode: bcdfb...525

• Liker 1
Skrevet (endret)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Politiet har gjort elendig arbeid i denne saken. Jeg tror dette fordi han var ikke etniske norsk. Media var heller ikke flink til å dekke denne saken, og eneste vi leste var om klovnen Trump og juksemakeren Johaug.

En student var savnet i ca. to uker, og det var så passivt arbeid. Er det virkelig så backward forhold i Trondheim, at de ikke har noen kameraer eller bondepoliti som aldri har vært borti noe slikt. Det er viktig å bemerke at det står i Adressa at en forbipasserende fant liket, ellers ville politiet bare drive med blåbærplukking i evigheter.

Seriøst, jeg er dypt skuffet. Det ligger noe kriminelt bak dette, for hvorfor skulle han ta selvmord? Sikkert noen som har gjort et eller annet mot denne gutten. Jeg er virkelig skeptisk til Trondheim, for der er det sikkert en morder som går løs på innvandrere.

Helt enig, det er skammelig av politiet og forferdelig at ikke alle reagerer på. Men det er jo liksom "bare en utlending"... SKAMMELIG AV DEN NORSKE POLITIETATEN

Anonymkode: 36b31...86f

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" To vitner har meldt seg og tror det kan ha vært Rakavan de så i Kongens gate den natten. Det siste vitnet har sagt at han gikk hurtig og delvis løp i retning Osloveien. " http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/28/Politiet-vil-ha-kontakt-med-personer-på-overvåkningsvideo-15220573.ece

Ja, det stemmer også med videoen fra kongens gate utenfor skatteetaten, denne personen går raskt/løper. Men stemmer det med oppringningstidpunktet? Var ikke siste oppringning senere, ca 1.22? Og da var mobilen på vei fra Stavne bru eller i det området. 

"

– Da han ikke kom, prøvde jeg å ringe ham. Jeg ringte to ganger, en gang klokken 01.22. Telefonen ble tatt, men jeg hørte bare skurrelyder, som om telefonen lå i lommen mens han gikk. Jeg prøvde å rope navnet hans, men fikk ingen reaksjon. Jeg ringte en gang til, og det samme skjedd. Tredje gang jeg ringte, kom jeg på telefonsvarer, forteller Piratheepan.

Han sier at politiet opplyser at telefonen ble avslått klokken 01.26, men at det er uklart om dette skyldes at den aktivt ble slått av, eller om den gikk tom for batteri.

– Det kan jeg bekrefte, sier operasjonsleder Bernt Tiller ved Trøndelag politidistrikt, Sør-Trøndelag.

– Det skal gå an å lese ut av mobildata hvorvidt telefonen for eksempel ble manuelt slått av eller om den gikk tom for strøm, men jeg vet ikke hva analysen sier, opplyser han."

vg

• Liker 1
Skrevet

Ja, det stemmer også med videoen fra kongens gate utenfor skatteetaten, denne personen går raskt/løper. Men stemmer det med oppringningstidpunktet? Var ikke siste oppringning senere, ca 1.22? Og da var mobilen på vei fra Stavne bru eller i det området. 

"

– Da han ikke kom, prøvde jeg å ringe ham. Jeg ringte to ganger, en gang klokken 01.22. Telefonen ble tatt, men jeg hørte bare skurrelyder, som om telefonen lå i lommen mens han gikk. Jeg prøvde å rope navnet hans, men fikk ingen reaksjon. Jeg ringte en gang til, og det samme skjedd. Tredje gang jeg ringte, kom jeg på telefonsvarer, forteller Piratheepan.

Han sier at politiet opplyser at telefonen ble avslått klokken 01.26, men at det er uklart om dette skyldes at den aktivt ble slått av, eller om den gikk tom for batteri.

– Det kan jeg bekrefte, sier operasjonsleder Bernt Tiller ved Trøndelag politidistrikt, Sør-Trøndelag.

– Det skal gå an å lese ut av mobildata hvorvidt telefonen for eksempel ble manuelt slått av eller om den gikk tom for strøm, men jeg vet ikke hva analysen sier, opplyser han."

vg

Videoen i Kongens gt var kl 01:00. På den videoen som jeg så, så det ut som om videoen ble spilt fort, slik at personene gikk unormalt fort på videoen. Det er ca 2 km fra Ila til området før man går bort fra Osloveien og inn mot Stavne bru.

Skrevet

Videoen i Kongens gt var kl 01:00. På den videoen som jeg så, så det ut som om videoen ble spilt fort, slik at personene gikk unormalt fort på videoen. Det er ca 2 km fra Ila til området før man går bort fra Osloveien og inn mot Stavne bru.

Enig i det med videoen ja. Kan basestasjonene vise tydelig om hvilken side av elven han var på? Noen som vet?

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Skrevet

Enig i det med videoen ja. Kan basestasjonene vise tydelig om hvilken side av elven han var på? Noen som vet?

Ja, jeg forsto det slik. Jeg skal se om jeg finner kartet med informasjonen om dette.

Angående videoen fra Kongens gate. Den 3. personen på videoen (som de antar at er studenten), ser han ut til å løpe mot huset i bildet, for så å sakke ned farten litt? http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/28/Politiet-vil-ha-kontakt-med-personer-på-overvåkningsvideo-15220573.ece

Jeg synes også at det ser ut som at han går tett inntil huset, og at det ser ut som om han sakker farten og snur seg mot noe ved hushjørnet (rett ved det stativet eller hva det er som står på fortauet).

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her står det mye om basestasjonene og basestasjontreffene (klikk på tallene 3 og 4 på kartet, og se også artikkelen). http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trondheim/familien-til-forsvunne-rakavan-det-er-som-et-mareritt/a/24124737/

Skrevet (endret)
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg forsto det slik. Jeg skal se om jeg finner kartet med informasjonen om dette.

Angående videoen fra Kongens gate. Den 3. personen på videoen (som de antar at er studenten), ser han ut til å løpe mot huset i bildet, for så å sakke ned farten litt? http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/28/Politiet-vil-ha-kontakt-med-personer-på-overvåkningsvideo-15220573.ece

Jeg synes også at det ser ut som at han går tett inntil huset, og at det ser ut som om han sakker farten og snur seg mot noe ved hushjørnet (rett ved det stativet eller hva det er som står på fortauet).

Men er det mulig å identifisere noen, den videoen har så dårlig kvalitet. Jeg ville ikke ha kjent igjen meg selv. Kanskje de som gikk der har sett videoen, og heller ikke kjenner igjen seg selv. Eneste som er tydelig er den første personen, som går nærmest kameraet. De to andre? Meget dårlig opptak.

Endret av ops2
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes du burde passe deg med å si at politiet ikke bryr seg. 
De har gjort 2 søk som jeg har fått med meg. De har sett over utallige overvåkningskameraer. De har tatt inn vitner, avhørt venner og familie. Hva mer skal de gjøre liksom, banke på dør til dør? Stå midt uti gatene med kikkert? 
De har sikkert gjort mer enn det vi får vite via media også. 
Skal de skrive 4 artikler med identisk info, bare for å skrive noe? Media stopper ikke opp på grunn av én hendelse. Hva med drap og slikt, skal de slutte å skrive om andre ting. Bare fordi det er én viktig sak? 
Det er heller ikke bare én journalist som skriver for hver avis. Personen som skriver om Johaug behøver ikke å ha ansvar for denne saken. 

Skjerp deg. Din post er usmakelig og veldig usaklig. 

Anonymkode: 20781...633

• Liker 7
Skrevet

For meg ser det absolutt ut som han sakker farten rett før han kommer til huset (hjørnet), nesten som han sjangler litt rett før? Eller ombestemmer seg angående retning? 

Skrevet
2 minutter siden, ops2 skrev:

Men er det mulig å identifisere noen, den videoen har så dårlig kvalitet.

Det er sant, kanskje de tror det er han pga. klærne? Det ser ut som han har lys bukse og mørk genser med hette? Det er det samme den savnede hadde på seg på videoen fra utenfor The Mint. 

Skrevet

For meg ser det absolutt ut som han sakker farten rett før han kommer til huset (hjørnet), nesten som han sjangler litt rett før? Eller ombestemmer seg angående retning? 

Ja, og hvertfall så går han svært anderledes enn personen som passerte før han. Han er liksom så langt ut mot høyre side av fortauet som det går an, og han må derfor vike til venstre for å komme forbi det som står på fortauet. (Gjorde han dette eventuelt for å være mest mulig i skjul?)

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"

vg

Hva skjer hvis man ringer en telefon som ligger i vann. Kan man høre skurrelyder før den kortslutter? Kommer man til telefonsvar når den har kortsluttet? 

Anonymkode: f028a...492

Skrevet

Dette som han viker til venstre for på videoen fra Kongens gate, er en steintrapp med metallgelender som stikker ut mot fortauet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...