AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #181 Skrevet 29. august 2017 "Etterforskningsleder for forsvinningssaken, Arve Vagnild ved Trøndelag politidistrikt, opplyser tirsdag at de er sikre på at det var den savnede Rakavan Jeevaharan som ble funnet død – ca. to uker etter at han ble meldt savnet av familien sin. Skal sikre etterforskningsmateriale - Vi er ikke i tvil om det. Den som ble funnet hadde lik bekledning som den savnede. I tillegg ble telefonen og id-kortet til mannen funnet. Vi savner heller ingen andre, sier Vagnild." http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/29/Det-var-savnede-Rakavan-som-ble-funnet-i-Nidelva-15222317.ece Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #182 Skrevet 29. august 2017 "Etterforskningen av forsvinningssaken tyder imidlertid på at Rakavan, etter å ha vært i Nordre gate, gikk vestover – ikke mot Elgeseter bru. Hvorfor han valgte å ta denne ruten hjem, har vært en gåte for både familien og politiet." "Både politiets undersøkelser av hvilke basestasjoner som fanget opp signaler fra Rakavans mobil, og vitneobservasjoner har antydet at 21-åringen gikk mot Ila og Stavne." http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/29/Det-var-savnede-Rakavan-som-ble-funnet-i-Nidelva-15222317.ece Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #183 Skrevet 29. august 2017 Her står det mye om basestasjonene og basestasjontreffene (klikk på tallene 3 og 4 på kartet, og se også artikkelen). http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trondheim/familien-til-forsvunne-rakavan-det-er-som-et-mareritt/a/24124737/ Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #184 Skrevet 29. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som bor i Trondheim, hvordan er denne flytebryggen? Kan man sette seg fast der selv? Er det naturlig å gå ut på den brygga? Utrolig trist sak, håpet i det lengste på at han skulle dukke opp i live Anonymkode: a17fe...7fc Jeg har aldri lagt merke til den flytebryggen før nå men det som er litt "ekkelt" (misforstå meg rett) er at den ikke er langt unna en annen flytebrygge hvor det er uteservering. Anonymkode: 01a7f...031
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #185 Skrevet 29. august 2017 Som jeg forstod saken har han antagelig ikke dødd ved flytebrygga, men kroppen hans ble funnet det? Forferdelig sak, føler virkelig med familien Anonymkode: 7a1d7...f1d
Frøkensina Skrevet 29. august 2017 #186 Skrevet 29. august 2017 Telefonen! Da har han tatt den merkelige ruten og det styrker vel vitneobservasjonene. Sannsynligvis havnet han i vannet da den slo seg av etter oppringingen.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #187 Skrevet 29. august 2017 "- Hva skjer videre med saken? - Det avhenger av hva obduksjonen viser. Vi skal nå sikre det vi har gjort av tekniske undersøkelser om det skulle dukke opp noe vi ikke er klar over i saken per dags dato, sier Vagnild." http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/29/Det-var-savnede-Rakavan-som-ble-funnet-i-Nidelva-15222317.ece I tidligere saker har det blitt sett på basestasjonstreff for eventuelle andre telefoner som har eventuelt har befunnet seg på samme sted. Anonymkode: bcdfb...525
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #188 Skrevet 29. august 2017 6 minutter siden, Frøkensina skrev: Telefonen! Da har han tatt den merkelige ruten og det styrker vel vitneobservasjonene. Sannsynligvis havnet han i vannet da den slo seg av etter oppringingen. Det kan se ut som at han forflyttet seg langs den ruten. Men telefonen kan like gjerne ha slått seg av ved at den gikk tom for strøm, eller at den ble fysisk slått av. Anonymkode: bcdfb...525
Antoinette Skrevet 29. august 2017 #189 Skrevet 29. august 2017 (endret) Triste nyheter, får håper at det er snakk om en ulykke og at ikke noe kriminelt har skjedd. Endret 29. august 2017 av Antoinette
Frøkensina Skrevet 29. august 2017 #190 Skrevet 29. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan se ut som at han forflyttet seg langs den ruten. Men telefonen kan like gjerne ha slått seg av ved at den gikk tom for strøm, eller at den ble fysisk slått av. Anonymkode: bcdfb...525 Ja den kan ha gått tom for strøm, at noen slo den av finner jeg mindre sannsynlig nå som den ble funnet med ham.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #191 Skrevet 29. august 2017 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Ja den kan ha gått tom for strøm, at noen slo den av finner jeg mindre sannsynlig nå som den ble funnet med ham. Han kan ha slått den av selv. Anonymkode: bcdfb...525
Frøkensina Skrevet 29. august 2017 #192 Skrevet 29. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han kan ha slått den av selv. Anonymkode: bcdfb...525 Det kan han, men jeg finner det lite sannsynlig nå.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #193 Skrevet 29. august 2017 "Ingen mistanke om at student ble utsatt for noe kriminelt I en pressemelding opplyser Trøndelag politidistrikt at det ikke er tegn på at avdøde Rakavan Jeevaharan ble utsatt for vold før han døde." http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/29/Ingen-mistanke-om-at-student-ble-utsatt-for-noe-kriminelt-15223081.ece Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #194 Skrevet 29. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: En flytebryggja er avbildet i flere aviser som omhandler denne saken: https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2017/08/28/195328003/politiet-har-funnet-dod-person-i-nidelva-i-trondheim Siden han ble funnet ved Gamle bybro er det vel sannsynlig at åstedet var ved Elgeseter bru? Det stemmer i så fall med meldingen han sendte søsteren sin. Anonymkode: f028a...492 Er det ikke rart at man ikke har sett noe i elva før hvis det skjedde ved Elgseter bru? Nidelva er jo så åpen, og den er veldig grunn. Står man på Elgseter bru og ser ned i vannet, så ser man "alt" - bunn, kvister, osv. Det går også stier på begge sider av vannet, hvor det er mange som går. Anonymkode: 1c33b...73e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #195 Skrevet 29. august 2017 Jeg håper at alt av tekniske spor (inkl eventuelle andre mobiltelefoner som var i nærheten) blir sjekket, selv om det ikke er fysiske tegn på vold. I teorien kan han ha eventuelt ha blitt truet til å hoppe i elva. Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #196 Skrevet 29. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke rart at man ikke har sett noe i elva før hvis det skjedde ved Elgseter bru? Nidelva er jo så åpen, og den er veldig grunn. Står man på Elgseter bru og ser ned i vannet, så ser man "alt" - bunn, kvister, osv. Det går også stier på begge sider av vannet, hvor det er mange som går. Anonymkode: 1c33b...73e Elva er dypere enn man skulle tro, opptil 7 meter stod det i artikkelen adressa hadde da de dykket i går, det er ikke uten grunn at nedtapping ble satt i verk før de dykket. Selvfølgelig er det grunnere partier også. Det er stri strøm i elva og det er dessverre slik at endel personlige tragedier skjer i elva. Anonymkode: 0de6b...cb9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #197 Skrevet 29. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper at alt av tekniske spor (inkl eventuelle andre mobiltelefoner som var i nærheten) blir sjekket, selv om det ikke er fysiske tegn på vold. I teorien kan han ha eventuelt ha blitt truet til å hoppe i elva. Anonymkode: bcdfb...525 Jeg synes politiet konkluderer for raskt når de sier at det ikke er mistanke om at han ble utsatt for noe kriminelt. Som du sier han kan ha blitt truet til å hoppe i elva eller dyttet. Da trenger det ikke å være tegn til vold, og drukning kan være dødsårsak. Jeg synes politiet burde undersøke mer før de konkluderer. Anonymkode: f028a...492 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #198 Skrevet 29. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes politiet konkluderer for raskt når de sier at det ikke er mistanke om at han ble utsatt for noe kriminelt. Som du sier han kan ha blitt truet til å hoppe i elva eller dyttet. Da trenger det ikke å være tegn til vold, og drukning kan være dødsårsak. Jeg synes politiet burde undersøke mer før de konkluderer. Anonymkode: f028a...492 De konkluderer jo ikke. De sier at det ikke er mistanke om at han har blitt utsatt for noe kriminelt, noe som jo er sant om det ikke er noen tegn til det. Anonymkode: 1ec28...3c1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #199 Skrevet 29. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elva er dypere enn man skulle tro, opptil 7 meter stod det i artikkelen adressa hadde da de dykket i går, det er ikke uten grunn at nedtapping ble satt i verk før de dykket. Selvfølgelig er det grunnere partier også. Det er stri strøm i elva og det er dessverre slik at endel personlige tragedier skjer i elva. Anonymkode: 0de6b...cb9 Er det virkelig partier i Nidelva med 7m dybde mellom Elgseter og den gamle bybroa? Denne strekningen er jo så kort også, kanskje rundt 500-600m mellom de to broene. Lenger nedover i elva, så vet jeg det kan være dypt, men ikke på området rundt Elgseter. Hvis han forvsvant fra Elgseter bro syns jeg det er merkelig at ingen har sett noe før. Som sagt, så er dette et ganske befolket område. Anonymkode: 1c33b...73e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #200 Skrevet 29. august 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi han skrev melding til søsteren at han var på vei hjem og var ved Elgeseter bru. Jeg regner med at det er den veien han pleier å gå. Hvis han gikk denne veien er det ingenting som tyder på at noe var unormalt før han forsvant. Hvis det skjedde ved Stavne bru er det noe som skurrer med den meldingen han sendte til søsteren. For da var han sannsynligvis ikke ved Elgeseter bru da meldingen ble sendt. Og han gikk en lang omvei for å komme hjem. Men hvis han av og til pleide å gå denne veien er det ikke så merkelig. Han kan ha skrevet navnet på feil bro i meldingen til søsteren. Ulykke, kriminell handling eller personlig tragedie kan ha skjedd uansett hvilken vei han gikk. Jeg prøver bare å vurdere hvilke alternativer som er mest logiske. Noen som vet hvordan telefonen funker hvis den faller i elva? Vil den slutte å virke med en gang? Hva skjer hvis noe prøver å ringe til den? Anonymkode: f028a...492 At han har skrevet navnet på feil bro høres vel ganske usannsynlig ut. Politiet har skrevet at det latet til at han ikke gikk mot Elgeseter bru dersom det var slik at han hadde mobilen med. Mobilen ble funnet på han. Anonymkode: 1ec28...3c1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå