AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #41 Skrevet 26. august 2017 2 minutter siden, ops2 skrev: I følge Adresseavisen, så er filmen fra overvåkningskameraet i Kongens gate fra 01.00,mens han sendte melding til søsteren om at han var ved Elgeseter bru 00.56. Og hvis noe hendte plutselig, så kommer man seg ikke mellom de punktene på et par minutter til fots. Hvis han hadde gått med noen, eller blitt forfulgt av noen, så ville vel politiet etterlyse den/de. Det er heller ikke meldt at han har tatt taxi, eller at noen har sett han gå inn eller ut av en privat bil. Buss er uaktuelt for et så kort tidsrom, den tar lenger tid. Og hvis han gikk eller løp alene, kunne han ha ringt.... Ekkel sak. Det er mange spørsmål, ingen svar. I tillegg har et vitne trolig snakket med savnede i Drillveita kort tid før savnede ble filmet i Kongens gt. (og savnede var derfor kanskje aldri ved Elgeseter bru?) https://www.aftenposten.no/norge/i/mJKkv/Vitne-kan-ha-mott-den-savnede-BI-studenten-i-Trondheim-sentrum Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #42 Skrevet 26. august 2017 7 minutter siden, ops2 skrev: I følge Adresseavisen, så er filmen fra overvåkningskameraet i Kongens gate fra 01.00,mens han sendte melding til søsteren om at han var ved Elgeseter bru 00.56. Og hvis noe hendte plutselig, så kommer man seg ikke mellom de punktene på et par minutter til fots. Hvis han hadde gått med noen, eller blitt forfulgt av noen, så ville vel politiet etterlyse den/de. Det er heller ikke meldt at han har tatt taxi, eller at noen har sett han gå inn eller ut av en privat bil. Buss er uaktuelt for et så kort tidsrom, den tar lenger tid. Og hvis han gikk eller løp alene, kunne han ha ringt.... Ekkel sak. Det er mange spørsmål, ingen svar. Etter vitneobservasjonene i Drillveita og i Ila (dersom det var savnede de så), så gikk han alene, og i Ila var det ingen andre i nærheten. Om han ble forfulgt, så er det rart om han ikke forsøkte å ringe til noen. Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #43 Skrevet 26. august 2017 Kl. 00.38 forlater han Mint http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trondheim/familien-til-forsvunne-rakavan-det-er-som-et-mareritt/a/24124737/ og det stemmer bedre tidsmessig at han gikk fra Mint og til Drillveita og deretter til Ila, enn at han skulle vært innom Elgeseter bru før han kom til Ila. Anonymkode: bcdfb...525 2
Larsern Skrevet 26. august 2017 #44 Skrevet 26. august 2017 Tidspunktet han forlot utestedet (00.43), tidspunktet han ble observert ved det gamle Politihuset i Kongensgata (01.00) og tidspunktet det ble sendt melding om at han befant seg på Elgseterbroa (00.56) er ikke helt forenelig i mine øyne, men siden det er flere indikasjoner på at han har gått i retning Ila, altså vitneobservasjoner, så virker det mest riktig. Det betyr derimot at han enten skrev feil i meldingen om at han befant seg på Elgseterbroa, eller at meldingen ble sendt av noen andre (noen som senere mottok anropet, men ikke besvarte). Det får ihvertfall meg til å tro at telefonen har vært i noen andres besittelse for det er drøyt å tilbakelegge denne distansen på 4 minutter uten at det blir lagt merke til. Elgseter bro er ganske traffikert på dette tidspunktet da det er i mellom Studentersamfundet og sentrum, jeg ville også tro at man ville kunne høre menneskestøy også dersom anropet ble besvart i dette området, uten at det er sikkert. Er det sagt noe om hvilken retning han hadde da han ble observert på kamera ved Politihuset i Kongensgata? 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #45 Skrevet 26. august 2017 5 minutter siden, Larsern skrev: Tidspunktet han forlot utestedet (00.43), tidspunktet han ble observert ved det gamle Politihuset i Kongensgata (01.00) og tidspunktet det ble sendt melding om at han befant seg på Elgseterbroa (00.56) er ikke helt forenelig i mine øyne, men siden det er flere indikasjoner på at han har gått i retning Ila, altså vitneobservasjoner, så virker det mest riktig. Det betyr derimot at han enten skrev feil i meldingen om at han befant seg på Elgseterbroa, eller at meldingen ble sendt av noen andre (noen som senere mottok anropet, men ikke besvarte). Det får ihvertfall meg til å tro at telefonen har vært i noen andres besittelse for det er drøyt å tilbakelegge denne distansen på 4 minutter uten at det blir lagt merke til. Elgseter bro er ganske traffikert på dette tidspunktet da det er i mellom Studentersamfundet og sentrum, jeg ville også tro at man ville kunne høre menneskestøy også dersom anropet ble besvart i dette området, uten at det er sikkert. Er det sagt noe om hvilken retning han hadde da han ble observert på kamera ved Politihuset i Kongensgata? Det har jeg ikke lest noe om. Kan han ha vært i Kongens gt når han ble oppringt og det kun hørtes skritt? Har du klokkeslettet for denne oppringningen? Anonymkode: bcdfb...525
Larsern Skrevet 26. august 2017 #46 Skrevet 26. august 2017 Just now, AnonymBruker said: Det har jeg ikke lest noe om. Kan han ha vært i Kongens gt når han ble oppringt og det kun hørtes skritt? Har du klokkeslettet for denne oppringningen? Anonymkode: bcdfb...525 01.22 ble telefonen oppringt. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #47 Skrevet 26. august 2017 3 minutter siden, Larsern skrev: 01.22 ble telefonen oppringt. Takk for svar. Angående retning han gikk i Kongensgate: hvis vitneobservasjonene i Drillveita og i Ila (der han løp mot Osloveien) stemmer, stemmer det jo bra at han har kommet ut fra Drillveita, ut i Kongens gt og videre mot Ila. Anonymkode: bcdfb...525
Larsern Skrevet 26. august 2017 #48 Skrevet 26. august 2017 Altså, når messengermeldingen sendt kl. 00.56 sa at han befant seg på Elgseterbro, så skal dette vanskelig la seg gjøre dersom han 4 minutter senere befinner seg ved det gamle Politihuset i retning Osloveien.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #49 Skrevet 26. august 2017 14 minutter siden, Larsern skrev: Tidspunktet han forlot utestedet (00.43), tidspunktet han ble observert ved det gamle Politihuset i Kongensgata (01.00) og tidspunktet det ble sendt melding om at han befant seg på Elgseterbroa (00.56) er ikke helt forenelig i mine øyne, men siden det er flere indikasjoner på at han har gått i retning Ila, altså vitneobservasjoner, så virker det mest riktig. Det betyr derimot at han enten skrev feil i meldingen om at han befant seg på Elgseterbroa, eller at meldingen ble sendt av noen andre (noen som senere mottok anropet, men ikke besvarte). Det får ihvertfall meg til å tro at telefonen har vært i noen andres besittelse for det er drøyt å tilbakelegge denne distansen på 4 minutter uten at det blir lagt merke til. Elgseter bro er ganske traffikert på dette tidspunktet da det er i mellom Studentersamfundet og sentrum, jeg ville også tro at man ville kunne høre menneskestøy også dersom anropet ble besvart i dette området, uten at det er sikkert. Er det sagt noe om hvilken retning han hadde da han ble observert på kamera ved Politihuset i Kongensgata? Hvis telefonen har vært i noen andres besittelse så må de ha visst sånn ca hvor han bodde da, og med overlegg forsøkt å lure søsteren. Siden den/de oppga et sted i nærheten av der han bor. Anonymkode: 20137...5ac
Larsern Skrevet 26. august 2017 #50 Skrevet 26. august 2017 Just now, AnonymBruker said: Takk for svar. Angående retning han gikk i Kongensgate: hvis vitneobservasjonene i Drillveita og i Ila (der han løp mot Osloveien) stemmer, stemmer det jo bra at han har kommet ut fra Drillveita, ut i Kongens gt og videre mot Ila. Anonymkode: bcdfb...525 Ja, men jeg tenkte hvis han befant seg på elgseterbroa 00.56 så gir det ingen mening at han har gått slik at han har passert Politihuset i Kongensgata for å komme til Osloveien. Det naturlige da ville vært å enten gå rett over øya og komme opp ved Ila kirke, eller eventuelt følge Elvegata på kalvskinnet. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #51 Skrevet 26. august 2017 2 minutter siden, Larsern skrev: Altså, når messengermeldingen sendt kl. 00.56 sa at han befant seg på Elgseterbro, så skal dette vanskelig la seg gjøre dersom han 4 minutter senere befinner seg ved det gamle Politihuset i retning Osloveien. Det har du rett i. Jeg tror derfor ikke at han var ved Elgeseter bru. Hans bevegelser virker som om stemmer med hvor telefonen var. Tenker du at noe evt har stjålet telefonen hans etter at han var i Kongens gt og i Ila? Anonymkode: bcdfb...525
Larsern Skrevet 26. august 2017 #52 Skrevet 26. august 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Hvis telefonen har vært i noen andres besittelse så må de ha visst sånn ca hvor han bodde da, og med overlegg forsøkt å lure søsteren. Siden den/de oppga et sted i nærheten av der han bor. Anonymkode: 20137...5ac Jeg ser ikke helt hvorfor en eventuell mobiltyv skulle gjøre noe slikt, men hvem vet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #53 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, Larsern skrev: Ja, men jeg tenkte hvis han befant seg på elgseterbroa 00.56 så gir det ingen mening at han har gått slik at han har passert Politihuset i Kongensgata for å komme til Osloveien. Det naturlige da ville vært å enten gå rett over øya og komme opp ved Ila kirke, eller eventuelt følge Elvegata på kalvskinnet. Takk. Det har du rett i. Men det er så rart at han skrev de meldingene til sin søster, dersom han hadde planlagt å dra til Osloveien. Anonymkode: bcdfb...525
Larsern Skrevet 26. august 2017 #54 Skrevet 26. august 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Det har du rett i. Jeg tror derfor ikke at han var ved Elgeseter bru. Hans bevegelser virker som om stemmer med hvor telefonen var. Tenker du at noe evt har stjålet telefonen hans etter at han var i Kongens gt og i Ila? Anonymkode: bcdfb...525 Det er jo ingenting som knytter han til samme posisjon som telefonen annet enn at det er sendt en melding som indikerer at han er på Elgseterbro (som er naturlig dersom man skal til Lerkendal fra sentrum).
Larsern Skrevet 26. august 2017 #55 Skrevet 26. august 2017 (endret) 6 minutes ago, AnonymBruker said: Takk. Det har du rett i. Men det er så rart at han skrev de meldingene til sin søster, dersom han hadde planlagt å dra til Osloveien. Ja, det skurrer. Men, hvis jeg var en mobiltyv så ville jeg kanskje besvart eventuelle meldinger på en måte som var beroligende? Men som sagt, det er ikke forenlig i mine øyne å befinne seg på Elgseterbro kl. 00.56 og så foran Politihuset 4 minutter senere, uansett hvor man har tenkt seg engentlig. Det eneste (nesten) sikre er at han har befunnet seg foran Politihuset, dvs i Kongensgate, og så senere lenger vest altså i retning Osloveien. Endret 26. august 2017 av Larsern 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #56 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, Larsern skrev: Det er jo ingenting som knytter han til samme posisjon som telefonen annet enn at det er sendt en melding som indikerer at han er på Elgseterbro (som er naturlig dersom man skal til Lerkendal fra sentrum). Jeg mente ikke at det er bevist at han var på Elgeseter bro, men at andre bevegelser stemmer med basestasjonstreff. Bl.a det under, som er hentet fra Adressa. (Jeg finner det ikke akkurat nå, men det har stått om også andre basestasjonstreff som bekrefter hvor telefonen hans var) "Vi finner det sannsynlig at den savnede har gått fra utestedet The Mint og beveget seg vestover ut mot Ila. Deretter indikerer basestasjonstreff på mobiltelefonen hans at han har beveget seg sørover mot Stavne, sier Vagnild." http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/26/Vitne-i-savnet-saken-Løp-i-retning-Osloveien-15211344.ece Anonymkode: bcdfb...525 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #57 Skrevet 26. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg mente ikke at det er bevist at han var på Elgeseter bro, men at andre bevegelser stemmer med basestasjonstreff. Bl.a det under, som er hentet fra Adressa. (Jeg finner det ikke akkurat nå, men det har stått om også andre basestasjonstreff som bekrefter hvor telefonen hans var) "Vi finner det sannsynlig at den savnede har gått fra utestedet The Mint og beveget seg vestover ut mot Ila. Deretter indikerer basestasjonstreff på mobiltelefonen hans at han har beveget seg sørover mot Stavne, sier Vagnild." http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/08/26/Vitne-i-savnet-saken-Løp-i-retning-Osloveien-15211344.ece Anonymkode: bcdfb...525 Det er en underlig rute å velge om han hadde tenkt seg hjem, en lang omvei. Anonymkode: 0de6b...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #58 Skrevet 26. august 2017 3 minutter siden, Larsern skrev: Ja, det skurrer. Men, hvis jeg var en mobiltyv så ville jeg kanskje besvart eventuelle meldinger på en måte som var beroligende? Ja, men det er merkeligere at han både har blitt utsatt for tyveri av sin mobil, og at han har forsvunnet, og at han gikk alene og tilsynelatende frivillig i Drillveita, Kongens gt, og deretter løp i Ila mot Osloveien, enn at mobilen ikke var stjålet. Anonymkode: bcdfb...525 2
Larsern Skrevet 26. august 2017 #59 Skrevet 26. august 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Det er en underlig rute å velge om han hadde tenkt seg hjem, en lang omvei. Anonymkode: 0de6b...cb9 Ja, det er det. Dersom han hadde gått fra utestedet og forbi Politihuset, så ville det vært naturlig å gå over brua ved Ila kirke og så øya til Lerkendal, ikke Osloveien. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #60 Skrevet 26. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en underlig rute å velge om han hadde tenkt seg hjem, en lang omvei. Anonymkode: 0de6b...cb9 Det samme tenker jeg. Det virker som om han har planlagt å gå en annen vei, for å komme til et annet sted. Anonymkode: bcdfb...525
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå