Gå til innhold

Hvordan ser folliklene ut på ultralyd rett etter EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos gynekolog for noe annet noen dager før jeg trodde jeg skulle ha eggløsning (ca syklusdag 12). Jeg spurte da om gynekologen kunne se den dominerende follikelen på ultralyd (innvendig), men gynekologen så bare "noe smått" og sa at eggløsning kanskje var en stund til. Dette er snart to uker siden og de siste dagene har jeg hatt ømme bryster som har føltes store og "sprengte", omtrent slik de føles når jeg er gravid. Ville gynekologen ha sett det om jeg akkurat/noen dager tidligere hadde hatt eggløsning eller ville det da bare ha vært "noe smått" igjen (slik hun så) og den store follikelen ville ha vært borte?

Håper noen har erfaring med ultralyd kort tid etter eggløsning og vet hva man da kan se.

Anonymkode: 66ab6...f6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke hvis han ikke har sett før eggløsning og kan sammenligne. Flere av foliklene vokser frem mot eggløsning, der den som når riktig størrelse først slipper et egg og de andre så trekker seg tilbake. Tipper du enten alt hadde hatt eggløsning, ikke hadde eggløsning, eller at den lå frem i tid. Men jeg ville tatt gravi-test! nå.

Til sammenligning: jeg tok UL samme dag som jeg tok positiv eggløsningstest. Jeg hadde da en 22mm folikkel og noen mindre. Det er typisk UL rett før eggløsning. 

Anonymkode: 734dd...42f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...