Gå til innhold

Barnefar nekter å samarbeide med min samboer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefaren til barnet mitt bor laaaangt unna og barnet må ta fly for å treffe han. (Hans valg å flytte fra henne). 

Jeg har ny samboer og har bodd sammen nå i 6 mnd. Jeg og han blir enige om når datter skal reise ned til han. Men noen ganger har jeg jobb slkk at det er samboeren min som må kjøre datteren min til flyplassen. Da sier jeg til exen at han må avtale tidspunkt for reisen direkte med han. Både fordi det er enklere for meg men også fordi jeg vil ikke at samboer skal bli utelukket. Han har like mye med datteren min å gjøre som meg og jeg vil ikke ekskludere han på noe vis. Derfor ønsker jeg at ex avtaler tidspunkt for reise med han isteden for at jeg skal være mellommann. Dette nekter ex å gjøre. Han bestiller flybillett enten det passer eller ikke selv om jeg har sagt sikkert 7 ganger at han må avtale med samboeren min og ikke meg. Han nekter å gi seg og nekter å snakle med min samboer om dettr selv om han har gjort det tidligere. Plutselig er dette er svært problem for han å gjøre da han gjentar seg selv hele tiden om at han kun skal planlegge slike ting med meg og ingen andre. Han har planlagt med moren min angående samme sak opptil flere ganger før, og det uten problemer. 

Hva gjør jeg? Og hvem har rett? 

Han sier hele tiden hvordan ting "skal" gjøres. Men at ting foregår slik hos han og hans samboer er ikke dermed sagt at vi ønsker å ha det slik her hos oss. 

Anonymkode: 7189b...fad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med han, han skal ikke måtte forholde seg til din nye samboer så ofte, spesielt ikke siden det er nokså ferskt.

Prøv å tenk på hans følelser, det kan være gode grunner til at han ikke ønsker å diskutere dette med din nye kjæreste.

Anonymkode: d8916...886

• Liker 26
Skrevet

Dette syns jeg ærlig talt du og han blir enige om. Du vet vel når flyet skal dra og når det lander begge veier? Du lager problemer ut av ikke noe.

Du forteller bf hvilket fly hun reiser med og når det lander. Så kan du avtale med din samboer om han eller du må kjøre henne til flyplassen,

• Liker 38
Skrevet (endret)

Du er moren til deres felles barn, ikke din nåværende samboer. Ditt barn og hans barn. Du bestemmer ikke hvordan din eks. skal forholde seg til til din samboer. 

"Han har like mye med datterne vår og gjøre som meg" 

"jeg vil ikke at han skal føle seg ekskludert" 

"det har jeg sagt til han 7 ganger" 

Du høres egentlig ikke helt god ut. Noen spesiell grunn til denne aggresjonene du utøver mot eks? 

Endret av RoH
  • Liker 10
Skrevet

Minner meg litt om foreldrene til en kompis av sønnen min. Om jeg sender melding til en av dem for å avtale besøk, så får jeg ofte beskjed om at det må jeg spørre den andre om, for det er han/hun som er hjemme på det tidspunktet. Kan ikke de bare snakke sammen i stedet for å sende meg frem og tilbake mellom dem?! De bor i samme hus for pokker!

I ditt tilfelle kommer i tillegg faktoren at samboeren din faktisk ikke er forelder til barnet. Ved å få barn sammen har dere valgt å måtte forholde dere til hverandre i mange år fremover, men far har ikke valgt å ha noe med din samboer å gjøre.

Anonymkode: 99d51...c53

• Liker 13
Skrevet

Barnefar skal ikke måtte samarbeide med din samboer om deres felles barn. Han fikk barn med deg, det er dere som har ansvaret og din mann har ingen forbindelse til din samboer. Her må du bare finne deg i å være mellommann. 

Anonymkode: b36ea...dc4

• Liker 24
Skrevet

Jeg kan bare tenke hvordan du ville ha reagert hvis det hele var omvendt og det var du som måte samarbeid med din eks sin ny  dama. 

Nei, din samboer har ikke noe rettigheter her. Det er ikke du som skal tvinge eksen å må samarbeide med kjæresten din uansett hva du synes.  

• Liker 13
Skrevet

Ts her. Takk for alle svar. Dakem er ikke den at de to skal ta avgjørelsen sammen om datteren skal reise eller ikke. Det har jeg og barnefar blitt enige om. Men de gangene jeg ikke har mulighet til å kjøre henne selv til flyplassen så er alt jeg ber om at barnefaren sender en liten melding og hører med "sjåføren" om når det passer for han (samboeren min), pga jobb osv.  Jeg kjører henne som regel selv. Men noen ganger må samboern min trå til og det at faren må sende en liten melding og avtale tidspunkt synes ikke jeg er mye forlangt. Jeg krever ikke mer enn det. Synes samboern min fortjener såpass, isteden for å bli en eller annen kusk som man bruker når man trenger det. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår deg, men er helt uenig med deg. Det koster deg veldig lite å være mellommann. Det er snakk om svært få ganger at din samboer skal kjøre barnet, så dette hadde jeg virkelig ikke giddet å lage drama ut av.

• Liker 39
Skrevet

Jeg kn fortelle deg en personlig historie om akkurat dette. Her fikk barnefaren en ny samboer som på død og liv skulle dyttes opp i ansiktet mitt hele tiden ved å ta over all kommunikasjon vedrørende barnet. Bf tok også saken til retten for å få full omsorg for barnet. Han tapte i retten, har ordinært samvær og i dommen står det at fars samboer ikke skal blande seg inn i kommunikasjon vedrørende barnet. 

bare forteller det slik at du forstår at han faktisk skal slippe å forholde seg til andre en deg, det er deres barn.  Og hvor vanskelig er det å avtale dette mellom deg og barnefaren egentlig?? Du lager unødvendig trøbbel som skaper konflikter og hindrer et godt samarbeid. 

Anonymkode: 8ef8c...d96

• Liker 19
Gjest NotNaomi
Skrevet

Altså. Det er jo ikke noe problem at du og barnefar avtaler dette! Samboeren din er involvert med deg og barnet ditt,og det er det viktige her. Ikke at han må forholde seg til faren som bor så langt unna pga noe slikt. Vits i å lage problemer ut av alt mulig ?

Skrevet

Det er deg han har fått barn med, ikke samboern din :P selvom du ikke vil holde han utenfor kan du ikke tvinge far til å gjøre det samme - han gir vel faen? Veldig spesiell oppførsel av deg. 

Anonymkode: a38fb...e39

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krever ikke mer enn det. Synes samboern min fortjener såpass, isteden for å bli en eller annen kusk som man bruker når man trenger det. 

Nå er det vel DU som bruker han som kusk hvis noen gjør det, barnefar har vel ikke bedt han om å kjøre? :laugh: og "fortjener bedre"? Barnefar skylder ikke din nye samboer noe som helst. 

Anonymkode: a38fb...e39

• Liker 27
Gjest NotNaomi
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takk for alle svar. Dakem er ikke den at de to skal ta avgjørelsen sammen om datteren skal reise eller ikke. Det har jeg og barnefar blitt enige om. Men de gangene jeg ikke har mulighet til å kjøre henne selv til flyplassen så er alt jeg ber om at barnefaren sender en liten melding og hører med "sjåføren" om når det passer for han (samboeren min), pga jobb osv.  Jeg kjører henne som regel selv. Men noen ganger må samboern min trå til og det at faren må sende en liten melding og avtale tidspunkt synes ikke jeg er mye forlangt. Jeg krever ikke mer enn det. Synes samboern min fortjener såpass, isteden for å bli en eller annen kusk som man bruker når man trenger det. 

Du må jo vite når samboeren din jobber,og avtale med faren ut fra det da vel! Hvis samboeren din føler seg som en "kusk",så virker det utrolig sært! 

Skrevet

Hadde min x fått seg samboer, ville jeg blitt veldig glad på hans vegne, og jeg ville likt damen så lenge hun behandlet barnet mitt bra, og tok barnet imot med åpne armer!

Men jeg ville aldri godtatt å planlegge med henne! Det er faktisk helt idiotisk å forvente noe sånt. Jeg ville selvsagt hatt en dialog med henne, men ikke slik. 

Anonymkode: f94b8...9b9

• Liker 12
Skrevet

Jeg har et godt høflig forhold til stemor til mine barn. Jeg liker henne, vi sender ofte snap til hverandre, vi snakker når vi treffes på butikken, jeg sitter barnevakt for hennes datter osv. Men all kommunikasjon som handler  om mine og barnfars barn blir allikevell tatt med barnefar. Det er våre barn og vi som skal samarbeide. Barna har bare to foreldre. Hun er en bra voksen person i livet til mine barn men hun er ikke foreldren alikavell. Jeg trur aldri hun har ment at hun er kusk fordi om barnefar skriver en melding til meg om at i dag er det ..... som henter barna. Eller at barnefar har tenkt at det er et problem for han at han er mellommann. Dette gikk også andre vei på den tiden jeg hadde samboer, da var eg mellommann. ( men di hatet hverandre da 😝)  Jeg kan forstå din ex at han blir irritert over å måtte samarbeide med din nye mann, og kanskje han er såret over at samboer ser barnet mer enn han.  Det er mye følelser i slike saker. Du gjør det bare verre, og du lager problem der det ikke trenger vær problem. Svelg en kamel og to og vær mellommann 👍🏻

Anonymkode: 84d22...f53

• Liker 8
Skrevet

Okei men hva om vi nå sier til faren at det ikke blir noen transport til flyplass om han ikke gidder avtale med den det gjelder? Da blir barnet hjemme hos oss og det blir ingen tur. Kanskje han gidder å høre etter da. 

Hilsen ts. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okei men hva om vi nå sier til faren at det ikke blir noen transport til flyplass om han ikke gidder avtale med den det gjelder? Da blir barnet hjemme hos oss og det blir ingen tur. Kanskje han gidder å høre etter da. 

Hilsen ts. 

Da går det faktisk ut over barnet som ikke får besøke sin far. 

Anonymkode: 84d22...f53

• Liker 28
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen ts. 

Nei, vet du hva TS! Det er ditt ansvar å avtale skyss for barnet ditt hvis du er forhindret. Punktum. 

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...