AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 Hei, Så ikke noen tråd angående privatister og privatisteksamener for høstsemesteret så tenkte jeg kunne opprette en. Her kan vi dele frustrasjoner, gleder og spørsmål angående privatistordningen for VGS. Hvilke fag tenkte dere å ta? Anonymkode: a53ea...c59
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #2 Skrevet 21. august 2017 Jeg skal ta historie før jul tenkte jeg, men har litt av en jobb foran meg ser jeg, mye stoff! Hvordan skal man huske alt, hjelpes! Enn du? Anonymkode: c5995...f63
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 Tenker kanskje å ta opp, men vet ikke hvordan det er når man er fra reform 94 (gammel student ja ). Fagene er jo annerledes nå..Finnes det en liste over de fagene som tilbys? Anonymkode: 71def...c07
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 På 21.8.2017 den 11.14, AnonymBruker skrev: Tenker kanskje å ta opp, men vet ikke hvordan det er når man er fra reform 94 (gammel student ja ). Fagene er jo annerledes nå..Finnes det en liste over de fagene som tilbys? Anonymkode: 71def...c07 Jo jeg fant litt ut av det, men er litt forvirret over hvilke matte jeg må ta i kunnskapsløftet. Jeg har Matte 1MY fra reform 94, så tenker jeg at jeg må ta matte 1P? Men usikker om jeg også må ta matte 2P også, noen som vet? Fant infoen her: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/nye-fag-og-forbedringer/fag-fra-r94/ . Har ikke mer matte i vitnemålet. Ellers skal jeg ta geografi som fag nr 2. Målet er å komme inn i ett studie jeg manglet 1 poeng på dette året... Anonymkode: 71def...c07
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 På 21.8.2017 den 9.28, AnonymBruker skrev: Jeg skal ta historie før jul tenkte jeg, men har litt av en jobb foran meg ser jeg, mye stoff! Hvordan skal man huske alt, hjelpes! Enn du? Anonymkode: c5995...f63 Hvilke bøker bruker du? På Sonans bruker vi bare Å lykkes med eldre/nyere historie-bøkene og notater fra faglærer, og det er helt overkommelig Anonymkode: 2adc4...cde
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo jeg fant litt ut av det, men er litt forvirret over hvilke matte jeg må ta i kunnskapsløftet. Jeg har Matte 1MY fra reform 94, så tenker jeg at jeg må ta matte 1P? Men usikker om jeg også må ta matte 2P også, noen som vet? Fant infoen her: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/nye-fag-og-forbedringer/fag-fra-r94/ . Har ikke mer matte i vitnemålet. Ellers skal jeg ta geografi som fag nr 2. Målet er å komme inn i ett studie jeg manglet 1 poeng på dette året... Anonymkode: 71def...c07 Ja. 1P+2P tilsvarer fellesfagsmatematikk og er obligatorisk dersom man ikke har matematikk som programfag (S- eller R-matte). Anonymkode: a2d49...644
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #7 Skrevet 23. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. 1P+2P tilsvarer fellesfagsmatematikk og er obligatorisk dersom man ikke har matematikk som programfag (S- eller R-matte). Anonymkode: a2d49...644 Ok takker meget for svar 😉 Anonymkode: 71def...c07
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #8 Skrevet 24. august 2017 Jeg skal ta 1 og 2p, historie og muligens samfunnsfag og nynorsk hvis jeg kan ta nn alene uten å måtte ta opp norsk bokmål skriftligeksamen (slik det var før), siden jeg har en god karakter i bokmål skriftlig. Anonymkode: 1e09b...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå