AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 Kollega A og jeg stoppet noen fra å stjele fra butikken. De ble skikkelig forbanna og ventet på oss etter vi var ferdig på jobb. Noen dager senere kom de inn igjen, mens jeg var der med kollega B. Jeg ba kollega B ringe vekterne og så de kunne passe på. Forklarte hva som hadde skjedd sist, og han svarte med at "de har sikkert skjønt det, så vi holder bare et øye med dem." Jeg trykket på knappen for å tilkalle vekterne, men det tar litt tid før de kommer. I mellomtiden kom de jeg hadde stoppet bort til meg, og vi sto slik at kollegae min ikke så oss. Person 1. Hva heter sjefen din? Meg: Jeg husker dere, og jeg sa hva sjefen heter sist dere snakket med meg. At dere ikke husker det er ikke mitt problem. Person 2 tar da og slår meg nederst i ribbena og sier "ikke vær så jævla frekk" Person 1: Si hva sjefen heter Meg:Det vil jeg ikke si, dere får finne ut av det selv. Person 2 slo meg på samme sted. Denne gangen tok jeg meg til det stedet fordi de nå gjorde ganske vondt. Så sa jeg hva sjefen heter til fornavn. Person 1: Etternavn? Meg: Det har jeg ikke lov til å gi. Person 2 slo meg da enda en gang på samme sted. Han slo veldig hardt alle gangene, så det gjorde virkelig vondt. Rett etter det siste slaget, kom vektere og kastet dem ut. Politiet ble tilklalt og tok forklaring og signalement.Jeg viste også hvor jeg hadde blitt slått. De skulle holde meg oppdatert, men hva vil det si? Blir jeg innkalt til avhør? Må jeg møte i retten ved en rettsak? Anonymkode: abd89...942
BeautyBox Skrevet 21. august 2017 #2 Skrevet 21. august 2017 Mulig at forklaringen du avga blir sett på som avhør/vitneutsagn. Det finnes vel videoopptak av dette, slik at det er bevis. Om politiet ikke henlegger saken, så blir det rettssak, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 1 minutt siden, BeautyBox skrev: Mulig at forklaringen du avga blir sett på som avhør/vitneutsagn. Det finnes vel videoopptak av dette, slik at det er bevis. Om politiet ikke henlegger saken, så blir det rettssak, ja. 1 minutt siden, BeautyBox skrev: Mulig at forklaringen du avga blir sett på som avhør/vitneutsagn. Det finnes vel videoopptak av dette, slik at det er bevis. Om politiet ikke henlegger saken, så blir det rettssak, ja. Det var ikke kamera der vi sto, men kollega A kan bekrefte hvordan de var første gang. Anonymkode: abd89...942
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #4 Skrevet 21. august 2017 Hvorfor sa du ikke bare hva sjefen het? Det plikter du når kunder spør. Jeg syntes du var frekk her. Saken vil garantert bli henlagt av politiet, og nei du må ikke i noe rettsak hvis det skulle bli noe sak, da behandler den seg selv som legemsbeskadigelse om det ble dokumentert av politi og legevakt der og da, og du må muligens inn til 1 avhør som et møte på kontor , men sannsynligvis ikke det engang. Anonymkode: 60a89...fe0 1
stan Skrevet 21. august 2017 #5 Skrevet 21. august 2017 Du bør selv anmelde både disse personene og arbeidsgiver som ikke ivaretar sikkerheten. Ta kontakt med fagforening, verneombud og om slike ikke finnes en advokat. 16
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #6 Skrevet 21. august 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sa du ikke bare hva sjefen het? Det plikter du når kunder spør. Jeg syntes du var frekk her. Saken vil garantert bli henlagt av politiet, og nei du må ikke i noe rettsak hvis det skulle bli noe sak, da behandler den seg selv som legemsbeskadigelse om det ble dokumentert av politi og legevakt der og da, og du må muligens inn til 1 avhør som et møte på kontor , men sannsynligvis ikke det engang. Anonymkode: 60a89...fe0 What? Frekk??! Man er da ikke pliktig til å si navn. Har hendt folk har ringt til dit jeg pleide å jobbe for å få navnet mitt.Det ga ingen. * jeg ikke sjef. Anonymkode: c5b04...e03 15
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #7 Skrevet 21. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: What? Frekk??! Man er da ikke pliktig til å si navn. Har hendt folk har ringt til dit jeg pleide å jobbe for å få navnet mitt.Det ga ingen. * jeg ikke sjef. Anonymkode: c5b04...e03 Man er pliktig til å si navnet på sjefen eller tilkalle sjef når kunder ber om det. Akuratt som politi og tjenestemenn er pliktig til å oppgi sitt tjenestenummer. Anonymkode: 60a89...fe0 1
Batteri Skrevet 21. august 2017 #8 Skrevet 21. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er pliktig til å si navnet på sjefen eller tilkalle sjef når kunder ber om det. Akuratt som politi og tjenestemenn er pliktig til å oppgi sitt tjenestenummer. Anonymkode: 60a89...fe0 Kan du vise meg hvor dette står skrevet? 23
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #9 Skrevet 21. august 2017 3 minutter siden, Batteri skrev: Kan du vise meg hvor dette står skrevet? Nei det kan jeg ikke, det får du Google selv. Det er almennkjent for oss som driver offentlig bedrift Anonymkode: 60a89...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #10 Skrevet 21. august 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er pliktig til å si navnet på sjefen eller tilkalle sjef når kunder ber om det. Akuratt som politi og tjenestemenn er pliktig til å oppgi sitt tjenestenummer. Anonymkode: 60a89...fe0 Det er ingenting annet enn bullshit. En butikksjef er ikke en offentlig tjenestemann, og har også krav på personvern. Det er lite service å ikke gi fornavn, kontaktinfo eller tilkalle hvis det oppstår en situasjon eller tvist hvor det er nødvendig, men en kunde har vitterlig ikke krav til dette. I tillegg var det åpenbart hvorfor de ønsket kontakt med sjefen. Jeg hadde aldri oppgitt personalia når de utøver vold. Anonymkode: 36d76...46b 15
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #11 Skrevet 21. august 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er pliktig til å si navnet på sjefen eller tilkalle sjef når kunder ber om det. Akuratt som politi og tjenestemenn er pliktig til å oppgi sitt tjenestenummer. Anonymkode: 60a89...fe0 Du er helt på jordet. Det er ikke noe som helst lovfestet krav til å oppgi sjefens navn. Og å tilkalle leder og å utgi navnet er to helt forskjellige ting. De spurte om navnet. Det høres tvilsomt ut lg Ts gjorde rett i å ikke utgi dette. Hvorfor tror du off tjenestemenn har et nummer, og ikke må oppgi navn? Sikkerhet. Men private virksomheter er noe annet. Om disse ville vite daglig leders navn kan de i så fall søke det opp på proff.no. Anonymkode: 84d01...35d 15
TMB Skrevet 21. august 2017 #12 Skrevet 21. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sa du ikke bare hva sjefen het? Det plikter du når kunder spør. Jeg syntes du var frekk her. Frekk? Som ikke ønsker å hjelpe kriminelle etter at de har slått deg? Disse menneskene burde ikke få lov å gå ute blant folk. Sånn gjør man faen meg ikke mot uskyldige butikkansatte. Merker jeg blir så provosert at slike undermennesker som tydeligvis har 1 i IQ 13
TMB Skrevet 21. august 2017 #13 Skrevet 21. august 2017 TS, gjør deg kjent med dekningsområde til kameraene i butikken og pass på å diskret bevege deg foran et av disse neste gang noe lignende skulle skje. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #14 Skrevet 21. august 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er pliktig til å si navnet på sjefen eller tilkalle sjef når kunder ber om det. Akuratt som politi og tjenestemenn er pliktig til å oppgi sitt tjenestenummer. Anonymkode: 60a89...fe0 Haha, du må være en spessiell en ja. Man er ikke pliktig til noe som helst av det du foreslår her. Du må slutte å se på amerikanske serier. Anonymkode: 69449...a5d 15
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #15 Skrevet 21. august 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er pliktig til å si navnet på sjefen eller tilkalle sjef når kunder ber om det. Akuratt som politi og tjenestemenn er pliktig til å oppgi sitt tjenestenummer. Anonymkode: 60a89...fe0 Lol, man er ikke pliktig til dette nei. Uansett ville jeg ikke karakterisert tyver med truende oppførsel som kunder. Anonymkode: 6c77d...925 9
Drakan Skrevet 21. august 2017 #16 Skrevet 21. august 2017 Anmeld, godt og enkelt, eller få sjefen til å anmelde, da butikk er ansvarlig for sinne ansattes sikkerhet. I det minste kan du sørge for at det blir større krav til sikkerhet, eventuelt at dere får selvforsvar kurs ved slike hendelser. 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #17 Skrevet 21. august 2017 Du anmelder selvfølgelig, og for ettertiden oppgir du selvfølgelig sjefens navn så de vet hvem de skal klage til hvis det var det de ville. Anonymkode: 2ca3f...26e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #18 Skrevet 21. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, du må være en spessiell en ja. Man er ikke pliktig til noe som helst av det du foreslår her. Du må slutte å se på amerikanske serier. Anonymkode: 69449...a5d I know my rights! Anonymkode: 60a89...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #19 Skrevet 21. august 2017 Hadde jeg blitt slått, hadde jeg satt en hard knyttneve tilbake i nesebenet. I etterkant skulle jeg slått hver av dem helseløse, oppsøkt hver av dem for seg. Anonymkode: ca881...5c7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #20 Skrevet 21. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg blitt slått, hadde jeg satt en hard knyttneve tilbake i nesebenet. I etterkant skulle jeg slått hver av dem helseløse, oppsøkt hver av dem for seg. Anonymkode: ca881...5c7 Kjempelurt altså! Godt for businessen tror du ikke? Anonymkode: 6c144...acf 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå