AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 Jeg har nettopp startet i ny jobb, min tredje jobb. Har 20% stilling, og skal bare jobbe annenhver helg, noe som sier jeg ikke får helgefri lenger. Dette var egentlig bare en jobb jeg sa ja til, mens jeg ventet på svar til den jeg ville ha. Problemet er, jeg trives med noen av kollegene, og tror ikke dette vil være et problem senere. Men, på denne jobben er de ufattelig opptatt av at utseendet skal selge, istede for personlighet. Jeg er ei pen jente, men synes det er idiotisk at jeg MÅ se akkuratt som de vil, både at man må ha på sminke, og alt skal se ut som de vil. Jeg må forandre personligheten helt også, fra en livlig jente som må være veldig monoton og formell. Noe de har sagt er at man kan ha det gøy med kollegaer på jobb. Jeg lo litt med en kollega som også er ny, rett før vi gikk hjem fikk vi så og si en advarsel for dette. Jeg tror ikke jeg vil trives med denne jobben, og skjenner at jeg gruer meg til nestegang. Har hatt 3 vakter til nå. For å være ærlig tror jeg at jeg får fyken, før eller siden i prøveperioden min, for at jeg ikke klarer å holde meg monoton. Jeg er ei jente som er blid med mye energi, som liker å ha det gøy på jobb med kolleger og kunder. Bør jeg prøve meg ut måneden og gi oppsigelse, gi oppsigelse med en gang, eller fortsette å prøve? Jeg vet ærligtalt ikke hva jeg skal gjøre. Tør egentlig ikke å gi oppsigelse heller, og håper bare at jeg blir sparket når som helst nå egentlig. Takk for svar Anonymkode: 93ff9...6bf
The Kitten Skrevet 21. august 2017 #2 Skrevet 21. august 2017 Slik du beskriver jobben ville jeg ikke lagt mye innsats i den. Og hvis du har to andre jobber så kan du bruke referanser fra de jobbene.
AnoR Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 Hvordan type jobb/arbeidsplass er det? En ting er å få beskjed om å være presentabel på jobb, men å diktere hvordan man skal sminke seg og oppføre seg er ikke ok. Har du snakket med de andre ansatte og hørt om de også syntes det er en dårlig praksis der med tanke på disse tingene?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 På 21.8.2017 den 2.33, AnoR skrev: Hvordan type jobb/arbeidsplass er det? En ting er å få beskjed om å være presentabel på jobb, men å diktere hvordan man skal sminke seg og oppføre seg er ikke ok. Har du snakket med de andre ansatte og hørt om de også syntes det er en dårlig praksis der med tanke på disse tingene? Jeg vil helst ikke utale meg spesifikt hvilken arbeisplass det er, tilfelle jeg blir gjenkjent. På arbeidsplassen er jeg selger for et stort internasjonalt firma. Jeg har ikke turt å snakke med de andre om det, men de andre ansatte er typiske "snobber" som enkelte ville kalt det for. Jeg liker å se bra ut, og føle meg vell på jobb, men når firmaet ønsker at jeg må se slik ut, så er det ikke noe gøy i det hele tatt. Anonymkode: 93ff9...6bf
Gjest noe tilfeldig Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil helst ikke utale meg spesifikt hvilken arbeisplass det er, tilfelle jeg blir gjenkjent. På arbeidsplassen er jeg selger for et stort internasjonalt firma. Jeg har ikke turt å snakke med de andre om det, men de andre ansatte er typiske "snobber" som enkelte ville kalt det for. Jeg liker å se bra ut, og føle meg vell på jobb, men når firmaet ønsker at jeg må se slik ut, så er det ikke noe gøy i det hele tatt. Anonymkode: 93ff9...6bf Om du jobber i et serviceyrke så er ikke akkurat dette unikt... tenk på alt fra flyvertinner til sykepleiere. Det stilles krav til hvordan man ser ut der også. Ikke at man må være pen, men man må se representabel ut. Jeg tror største "problemet" er heller at du kanskje føler på at miljøet er "snobbete" som du sier, og at du ikke får ha noe personlighet, men må være så anonym/"monoton". Om du gruer deg til å gå på jobb kan det tære på deg i lengden.. du har som du sier kun hatt tre vakter, så det kan jo gå seg til? Men ikke bli på en arbeidsplass du mistrives hos, det er aldri verdt det... lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 Kan monton i denne sammenhengen omskrives med profesjonell? La oss si du er en selger for kosmetikk i et litt posh't varemagasin. Ledelsen ønsker at du skal se representabel ut og vise kunnskap om produktene. De selger tross alt en vare kundene identifiserer seg med ("jeg er en som ikke kjøper kosmetikk på H&M"). Det er oftest voksne kvinner som tar seg råd til dyrere sminke og derfor bør ikke salgspersonalet stå og fnise og fjolle. Dette er bare et eksempel, men jeg håper du klarer å se bedriftens bakgrunn for at de ønsker en viss type oppførsel og stil. Ligger ikke dette for deg bør du heller si opp og konsentrere deg om de andre jobbene dine. Anonymkode: aaada...336 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå