Gå til innhold

Musikkannmeldere... Ikke peiling...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og er dine uttalelser noe mindre subjektive?????

Skrevet

Anmeldelser skal være subjektive - hvis han synes det er kjedelig, så skal han skrive det!

... det har ingenting med utdannelse å gjøre.

Skrevet
Og er dine uttalelser noe mindre subjektive?????

Det skal jo baseres på kvalitet. De som lager BRA musikk, kvalitetsmusikk. Ikke bare komersiell søppel.

Skrevet

Men hvem bestemmer hva som er kvalitetsmusikk?

Skrevet
Når ble dette en aktuell sak??

anmeldelser på vg

Skrevet

Og hva slags kriterier gjelder for å bedømme hva som er kvalitetsmusikk og ikke? Dine?

Skrevet
Og hva slags kriterier gjelder for å bedømme hva som er kvalitetsmusikk og ikke? Dine?

Om de har bra stemme, om de lager musikken sjøl, om de kan synge, være originale. Komersiell musikk er ikke kvalitetsmusikk... Men gutta som har stått i garasjen siden de var tenåringer feks.. og lever for musikken.

Ikke bare en fin kropp,ok stemme og null peil på musikk.

Skrevet

Det mener du. Andre mener kanskje at en fengende melodi, fin tekst og komposisjon er det som gjør at musikk er bra. Det er håpløst å "rangere" musikk i bra og dårlig.

Skrevet

Enig, musikk kan ikke diskuteres. Selv har jeg sjelden noe til overs for "garasjeband", men liker ikke Britney eller Mariah Carey heller. På den annen side synes jeg slike musikkanmeldere er veldig politisk korrekte. Det er populært å slakte Britneys nye plate, mens norske band stort sett alltid får god kritikk, uansett. Men jeg leser aldri musikkanmeldelser, rett og slett fordi det kun er én spesiell persons mening og den er ikke mer verdt enn nabodamas.

Skrevet

Musikkanmeldelser (og egentlig film også) er egentlig ikke verdt så mye før du har blitt "kjent" med anmelderen og vet hva han/hun liker. Da kan du vite om de liker det samme som deg, og hvis de DA sier at noe musikk er bra, så har du litt større sjanse for at du også liker det.

Jeg har ofte diskutert med mine anmelder-kolleger om hvorvidt det burde vært bilde, alder og favorittalbum av hver anmelder når de skriver en anmeldelse. Da er det kanskje lettere å identifisere seg med anmelderen?

Det er populært å slakte Britneys nye plate
Håkon Moslet ga forresten en Britney-plate terningkast fem en gang, synes det var tøft gjort, jeg!
Skrevet

Jeg synes artister som LAGER musikken sjøl, som skriver tekstene og ikke bare kopierer gamle slagere er EKTE musikere...

Som The Cure

Skrevet

Gjentar: Det mener DU. Vi andre mener kanskje noe annet.

Skrevet
Gjentar: Det mener DU. Vi andre mener kanskje noe annet.

Det er sånn.

Musikk er ikke masseproduksjons idol-søppel..

Skrevet

Helt ærlig: jeg liker bedre å høre på Britney Spears enn The Cure, jeg. Sier ikke at det JEG mener er det riktige, jeg sier bare at vi er forskjellige og derfor er det håpløst å si at det finnes kun en sannhet for hva som er bra musikk og ikke.

Skrevet

Tror nok du kan like det bedre. men det er ikke KVALITETSmusikk.......... Jeg kan lett lage noe kul techno på musikkprogrammet på dataen, men er ikke en ekte arist fordet. Bare fordi det "fenger"..

Skrevet
Håkon Moslet ga forresten en Britney-plate terningkast fem en gang, synes det var tøft gjort, jeg!

Hehe, hun fikk terningkast 6, faktisk. Jeg husker det, for i samme utgave, og rett ved siden, så klarte han å gi Zeromancer en toer.

Men han, som andre anmeldere, anmelder ut fra sine preferanser. Klart han gjør. Musikkopplevelser er 100% subjektive. Objektivitet er umulig. Og det spiller ingen rolle om det er masseprodusert tyggispop, eller om det er masseprodusert garasjerock.

Og, viktig å nevne: Anmeldere påberoper seg ikke å inneha den eneste sannheten. De gjør jobben sin, og vet at det er en subjektiv jobb. De vet at at folk har andre meninger.

Skrevet

Hele mitt poeng er at det ikke går an......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...