Gå til innhold

Oliver Stones Nixon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett filmen? Den er fra 1995 og tre og en halv time lang. Ikke filmen for alle, men anbefaler filmen til de som er politisk interesserte. Synes den er aktuell igjen med tanke på Donald Trump. Ikke at man skal dra sammenligningen for langt, det er ingenting som tyder på at Trump gjorde det Nixon gjorde som var kriminelt. Men Nixon så på seg selv som en outsider og var konstant i krig mot mediene og eliten. 

Jeg er ikke ekspert på Nixon så skal ikke si hvor riktig fremstilling som er i filmen. Oliver Stone er kjent for å være på venstresiden. Men synes ikke filmen virker urealistisk eller et forsøk på å sverte Nixon. 

Anonymkode: c3539...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett filmen flere ganger, og synes den er veldig bra. Jeg skrev bacheloroppgave om Richard Nixon, og synes forøvrig at filmen er ganske nøytral. Stone tilhører venstresiden, men både filmen om Nixon og filmen om W. Bush var nøytrale, og ikke noe venstrevridd propaganda.

Skrevet

Lier filmen veldig godt, og har lyst til å se den igjen snart. Nixon var en fascinerende figur. Jeg kan ikke nok om historien til å si om stone var fair eller ikke. Anbefaler fans av denne filmen til også å se All the presidents men. Det et filmen om journalistene som avdekket watergate. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...