AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Hadde en heftig økt for 3-4 dager siden og er fortsatt ordentlig støl. Vanligvis trener jeg (hjemme) hver andre eller tredje dag , kan jeg trene igjen eller bør jeg vente til stølheten fra sist er borte? Anonymkode: 29e3d...6cf
Gjest Peaches Skrevet 20. august 2017 #2 Skrevet 20. august 2017 (endret) Bare tren! Når du trener igjen og blir varm i kroppen, forsvinner den verste stølheten. Litt uttøyning etter trening, hjelper òg. Husk å varm skikkelig opp først👍 Endret 20. august 2017 av Peaches
Gjest Froning Skrevet 20. august 2017 #4 Skrevet 20. august 2017 Å trene moderat eller hardt når du er støl er ikke å anbefale. Les om hva stølhet er så kan du trekke denne konklusjonen selv. Lett trening går fint
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #5 Skrevet 21. august 2017 Takk for svar! Det ble trening, og stølheten er overaskende nok borte! Men kommer nok iløpet av dagen igjen hehehe. Kjørte ikke like hard økt som forrige gang og tok mange pauser og rolig tempo. Anonymkode: 29e3d...6cf
Gjest Ingenting2 Skrevet 21. august 2017 #6 Skrevet 21. august 2017 Det kommer jo an på hva man skal trene, om det er samme område eller ikke. Trener jeg tungt på bein bruker jeg ofte sykle i etterkant, for å få blodsirkulasjonen til å hjelpe mot stølheten.
Wiggins Skrevet 21. august 2017 #7 Skrevet 21. august 2017 Du blir støl fordi du har belastet musklene mye hardere enn de er vant til. Da blir det mange og store rupturer i muskelfibrene. At du føler deg støl er et signal om at du skal.ta det med ro. Hvis du trener da tar det lengre tid før muskelrupturene gror. I verste fall kan du få belastningsskader. Det kan kjennes som om stølheten blir mildere eller borte når du trener, men den er der. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #8 Skrevet 31. august 2017 Det kan og være fare for å gjøre øvelser feil når du er støl fordi det gjør vondt. Anonymkode: 38009...424
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå