Gå til innhold

Trene igjen når man fremdeles er støl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en heftig økt for 3-4 dager siden og er fortsatt ordentlig støl. Vanligvis trener jeg (hjemme) hver andre eller tredje dag , kan jeg trene igjen eller bør jeg vente til stølheten fra sist er borte?

Anonymkode: 29e3d...6cf

Videoannonse
Annonse
Gjest Peaches
Skrevet (endret)

Bare tren! Når du trener igjen og blir varm i kroppen, forsvinner den verste stølheten. Litt uttøyning etter trening, hjelper òg. Husk å varm skikkelig opp først👍

Endret av Peaches
Skrevet

Bevegelse hjelper når man er støl!

• Liker 1
Gjest Froning
Skrevet

Å trene moderat eller hardt når du er støl er ikke å anbefale. Les om hva stølhet er så kan du trekke denne konklusjonen selv.

Lett trening går fint :) 

Skrevet

Takk for svar! :) Det ble trening, og stølheten er overaskende nok borte! Men kommer nok iløpet av dagen igjen hehehe. Kjørte ikke like hard økt som forrige gang og tok mange pauser og rolig tempo.

Anonymkode: 29e3d...6cf

Gjest Ingenting2
Skrevet

Det kommer jo an på hva man skal trene, om det er samme område eller ikke. Trener jeg tungt på bein bruker jeg ofte sykle i etterkant, for å få blodsirkulasjonen til å hjelpe mot stølheten.

Skrevet

Du blir støl fordi du har belastet musklene mye hardere enn de er vant til. Da blir det mange og store rupturer i muskelfibrene. At du føler deg støl er et signal om at du skal.ta det med ro.

Hvis du trener da tar det lengre tid før muskelrupturene gror. I verste fall kan du få belastningsskader.

Det kan kjennes som om stølheten blir mildere eller borte når du trener, men den er der.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det kan og være fare for å gjøre øvelser feil når du er støl fordi det gjør vondt. 

Anonymkode: 38009...424

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...