DuplexM Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Hei! Jeg mistet min mor i januar 2016, jeg har ingen søsken, heller ingen får og hans familie, men en tante og onkel, og noen søskenbarn 45 minutter vekke. Når min mor gikk bort så sa min tante at det nå var viktig at vi holder kontakt. Så jeg ringte henne og hun ene søskenbarnet mitt 1 gång i måneden for å holde kontakt, holde dette oppe i 6-7 mnd, helt til jeg så på Facebook at hele familien vær i barneselskap til barnebarnet hennes, og vi var ikke invitert. Etter jeg sluttet å ringe hører jeg fra dem ca 1 gang i året. Min mann har en søster, hun har mann og barn, og vi har barn. I begynnelsen hadde vi god kontakt, fant på ting med ungene sammen, middager og satt barnevakt for hverandre. Men i løpet av de siste 3-4 årene har de tatt mindre og mindre kontakt, de har alltid en unnskyldning for at vi ikke får sitte barnevakt, og de har aldri tid til å finne på noe lenger. Sist jul vi hadde med dem, så var familien invitert i oktober, og vi ble invitert 2 uker før jul.. nå i år har hun organisert juletur til Spania, vi fikk vite dette fra svigermor, og hun vil gjerne ha oss med, men vi føler oss ikke særlig velkommen. Hva ville dere gjort? Det er bare meg, min mann og vår datter. Vi føler oss utenfor av hver vår familie, og vi har prøvd å holde kontakt, men det blir slitsomt til mer en ikke føler seg velkommen eller inkludert.
doremifa Skrevet 20. august 2017 #2 Skrevet 20. august 2017 Hvis dere er invitert med på juletur til Spania, må dere ga ut i fra at de gjerne vil ha dere med. Et så langt samvær er vel ikke noe en gjør bare v høflighet. Slå dere med, hvis dere har lyst til det. Hvis dere avslår fordi dere tror at dere ikke er velkomne, kommer dere antageligvis bare til å bli mer isolerte. Det kan være utenforliggende årsaker til at det har vist seg praktisk vanskelig å treffes så mye de siste årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå