AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Hei... syns magen min er så forferdelig liten, det ser så rart ut.. er uke 34 i morgen - lege og jm sier at alt er normalt og står bra til. Jeg blir bekymret for babys strl når magen er så liten! Er vant med å se store, struttende flotte babymager, mens jeg ser bare oppblåst og småtjukk ut... er dette normalt? Anonymkode: a2da3...390
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #2 Skrevet 20. august 2017 Det varierer stort fra mage til mage. Dersom både jordmor og lege sier alt står bra til så ville jeg hørt på dette. Regner med at de måler symfysemålet og at kurven der ser bra ut? Anonymkode: ff32a...2e7 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #3 Skrevet 20. august 2017 Du ser ut som min søsters mage, hun bar babyen langt bak alt, så den så bitteliten ut oh hun så ikke så gravid ut. Fikk en sunn baby Anonymkode: 03da2...dbd 1
Vera Vinge Skrevet 20. august 2017 #4 Skrevet 20. august 2017 Du må jo nesten bare prøve å stole på det lege og jordmor sier. Men hvordan er kroppsformen din ellers? Er du høy, har lang overkropp, er du veldig godt trent eller annet som kan gjøre at du kan få mindre mage? Eller tror jordmor at du bare bærer langt bak? 1
Måbarefåsiat... Skrevet 20. august 2017 #5 Skrevet 20. august 2017 Du vil nå vel aldri stole mer på noen her på et forum fremfor jordmor og lege??!! 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #6 Skrevet 20. august 2017 Vanskelig å si, når du holder armene over hodet og suger inn magen... Anonymkode: 538a9...f3a 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #7 Skrevet 20. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det varierer stort fra mage til mage. Dersom både jordmor og lege sier alt står bra til så ville jeg hørt på dette. Regner med at de måler symfysemålet og at kurven der ser bra ut? Anonymkode: ff32a...2e7 Ja de sier at alt står bra til.. 8 minutter siden, Vera Vinge skrev: Du må jo nesten bare prøve å stole på det lege og jordmor sier. Men hvordan er kroppsformen din ellers? Er du høy, har lang overkropp, er du veldig godt trent eller annet som kan gjøre at du kan få mindre mage? Eller tror jordmor at du bare bærer langt bak? Jeg er ganske høy og (var) bra trent ja, men jordmor sier ingenting om hvorfor magen er liten... hun sier bare at det kan være forskjellige grunner 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å si, når du holder armene over hodet og suger inn magen... Anonymkode: 538a9...f3a Suge inn magen som gravid?😂😂 morsom du, her har det ikke vært mulig å suge inn noe som helst på flere mnd armene over hodet er pga. En del veldig lett gjenkjennelige tattoveringer Anonymkode: a2da3...390 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #8 Skrevet 20. august 2017 Jeg var sånn med begge. Jeg gikk rundt på føden med min første og tenkte at de andre tror sikkert jeg bare er her på besøk. Om jeg trakk inn magen så ble den helt flat, gikk jeg med vinterjakke så merket ingen at jeg var gravid.. Med andre kom magen litt tidlig, yes, tenkte jeg. Nå ser folk at jeg er gravid. Men det var nok bare luft i starten. Magen ble bittelitt større med nummer to, men jeg så ut som plansjen for "20 uker" I appen min når jeg var klar til å kalve. Og han var passe stor som kom ut. Det som irriterte meg var at folk tenkte jeg hadde det lett pga liten mage. Men jeg følte meg kvalt, astmatisk, ryggen skrek. Alt var jo inni. Og presset opp og bak. Jeg fikk lite strekkmerker, men skulle heller hatt det og fått puste bedre i et par måneder av livet... Noen av oss er sånn! Anonymkode: fa1b4...fc0 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #9 Skrevet 20. august 2017 Har du bakovervendt livmor? 😌 For da kan magen se mye mindre ut, men alt vil gå som normalt likevel ☺️ Anonymkode: 783cd...f02 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #10 Skrevet 20. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg var sånn med begge. Jeg gikk rundt på føden med min første og tenkte at de andre tror sikkert jeg bare er her på besøk. Om jeg trakk inn magen så ble den helt flat, gikk jeg med vinterjakke så merket ingen at jeg var gravid.. Med andre kom magen litt tidlig, yes, tenkte jeg. Nå ser folk at jeg er gravid. Men det var nok bare luft i starten. Magen ble bittelitt større med nummer to, men jeg så ut som plansjen for "20 uker" I appen min når jeg var klar til å kalve. Og han var passe stor som kom ut. Det som irriterte meg var at folk tenkte jeg hadde det lett pga liten mage. Men jeg følte meg kvalt, astmatisk, ryggen skrek. Alt var jo inni. Og presset opp og bak. Jeg fikk lite strekkmerker, men skulle heller hatt det og fått puste bedre i et par måneder av livet... Noen av oss er sånn! Anonymkode: fa1b4...fc0 Ja, jeg antar noen av oss bare er sånn.. Fagfolk sier jo at alt er bra, men jeg synes ikke de forteller meg noe! Når de tar målinger og prøver osv. sier de bare ''hm'' og ''greit'' stille for seg selv.. Jeg må på eget initiativ spørre hvordan det ser ut, og da svarer de bare ''fint'' eller ''bra''.. Timene er veldig ubehagelig, men de hadde vel sagt i fra om noe var galt. Blir bare litt stresset av det! Anonymkode: a2da3...390 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #11 Skrevet 20. august 2017 Ikke rart! Fasinerende at det er et barn inni der Du ser flott ut! Anonymkode: 01e10...33d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #12 Skrevet 20. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg antar noen av oss bare er sånn.. Fagfolk sier jo at alt er bra, men jeg synes ikke de forteller meg noe! Når de tar målinger og prøver osv. sier de bare ''hm'' og ''greit'' stille for seg selv.. Jeg må på eget initiativ spørre hvordan det ser ut, og da svarer de bare ''fint'' eller ''bra''.. Timene er veldig ubehagelig, men de hadde vel sagt i fra om noe var galt. Blir bare litt stresset av det! Anonymkode: a2da3...390 Mine var fine når de kom ut. Jenta er lita, og gutten er svær i dag :D Anonymkode: fa1b4...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #13 Skrevet 20. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å si, når du holder armene over hodet og suger inn magen... Anonymkode: 538a9...f3a Det går ikke an å suge inn en gravidmage! Og ja, jeg har selv forsøkt, senest idag og jeg er bare 13 uker på vei. Og før du spekulerer i hvorfor jeg gjorde det så var det for å vise mannen at det faktisk er en gravidbump der Anonymkode: 21e1c...c2b 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #14 Skrevet 20. august 2017 Jeg ville vært mer bekymret over det blå vakumet du svever rundt i. Anonymkode: d28ff...a31 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #15 Skrevet 20. august 2017 Jeg er fotograf og fotograferer mange gravide. Mager kommer i alle størrelser og fasonger. Flere jeg har tatt bilder av har slik som deg :-) har også fotografert de sunne og friske babyene de har fått i etterkant Anonymkode: 688c5...320 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #16 Skrevet 20. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart! Fasinerende at det er et barn inni der Du ser flott ut! Anonymkode: 01e10...33d Veldig fasinerende! Jeg syns babyer er så bitte små når man holder dem - men når jeg tenker på hvor de har bodd og ikke minst hvor de kom ut, er de svæære 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville vært mer bekymret over det blå vakumet du svever rundt i. Anonymkode: d28ff...a31 Ja ikke sant... synes rosa boble ble for stereotyp, så da ble det blå 😁 Anonymkode: a2da3...390 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #17 Skrevet 20. august 2017 Det ser ut til at du har samme kroppsfasong som meg og min søster (lang overkropp og naturlige kraftige magemusklene, Er ikke gravid selv men søsteren min hadde slik mage som du. Du bærer nok barnet lenget bak mot ryggen. Anonymkode: 19b9c...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #18 Skrevet 20. august 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke an å suge inn en gravidmage! Og ja, jeg har selv forsøkt, senest idag og jeg er bare 13 uker på vei. Og før du spekulerer i hvorfor jeg gjorde det så var det for å vise mannen at det faktisk er en gravidbump der Anonymkode: 21e1c...c2b Fullt mulig å suge inn en gravidmage. Jeg kunne suge inn lin hele veien frem til fødsel. Anonymkode: 538a9...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #19 Skrevet 20. august 2017 Er da flere gravide som ikke får særlig stor mage. Synes det er tydelig at du er gravid, men det er kanskje bare meg da. Anonymkode: 5ec85...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #20 Skrevet 21. august 2017 Så lenge lege har sjekket og sier alt er bra ville jeg hørt på det. Du har tatt ultralyd, og vet at det er nok fostervann osv.? Anonymkode: b4f4f...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå