AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Vi er en gjeng med ekstrahjelper på en butikk som alle har 20 % stilling. Vi har også faste dager vi skal jobbe. Selvfølgelig kan ting skje og man må bytte dager, jobbe ektra hvis noen er syk, osv. Men ingen av oss har fått de dagene vi har sagt ja til å jobbe, men helt andre dager. Jeg skulle jobben annenhver lørdag, men har iløpet av sommeren jobbet 7 senvakter på rad om lørdagene. Det har nå bedret seg og jeg får annenhver lørdag fremover. Hvis vi på forhånd sier i fra om at vi ikke kan jobbe en dag, så har vi blitt satt opp på vakt den dagen. Når vi da har sagt i fra, så får vi bare beskjed om at "det var jo synd, du må fikse dette selv." Nå har jeg sagt i fra om en fast dag hver uke jeg ikke kan jobbe. Jeg sa rett ut at hvis de setter meg opp den dagen, så kommer jeg ikke til å stille på jobb. Hvis de spør på forhånd, kan jeg kanskje fikse noe, men jeg skal godkjenne de vaktene før de kan sette meg opp. Planen for den uken som kommer nå, fikk vi ikke før i går og vi har prøvd å si i fra om at vi trenger forutsigbarhet. Det er ingen som er ringevikarer, alle er ekstrahjelper. Men hvilke rettigheter har vi? Anonymkode: 3bdaf...03b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå