Mari Y Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Hvor bred mener du at den bør være? Personlig mener jeg at alle i samfunnet har samme rett til å ytre seg, selv mennesker med ideer og tanker som de fleste av oss tar avstand fra. At det beste er å konfrontere dem i en offentlig debatt, eller arrangere mot- demonstrasjoner. Selv om holdningene kan være sterkt ubehagelige. Jeg er litt usikker på om motsatte alternativ er noe bedre. I alle fall ytringsfrihet så sant det ikke er mobbing, hets eller oppfordring til vold.
Silfen Skrevet 20. august 2017 #2 Skrevet 20. august 2017 Så du er for full ytringsfrihet, også ubehagelige ytringer, men ikke mobbing, hets eller oppfordring til vold. Altså , hvordan inngår disse ikke i ubehagelige ytringer? Er du mot rasismeparagrafen? 1
Mari Y Skrevet 20. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2017 12 minutter siden, Silfen skrev: Så du er for full ytringsfrihet, også ubehagelige ytringer, men ikke mobbing, hets eller oppfordring til vold. Altså , hvordan inngår disse ikke i ubehagelige ytringer? Er du mot rasismeparagrafen? Mobbing kan få alvorlige psykiske skader. Jeg tenker at dette med vold og mobbing egentlig er selvinnlysende. Ved oppfordring til vold oppfordrer man til en straffbar handling. Ved mobbing er det en handling som pågår over lengre tid, også. Det er en handling, ikke bare en meningsytring.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #4 Skrevet 20. august 2017 Synes ytringsfriheten vi har i dag er grei. Anonymkode: 177fd...cbb
Silfen Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 På 20.8.2017 den 20.41, Mari Y skrev: Mobbing kan få alvorlige psykiske skader. Jeg tenker at dette med vold og mobbing egentlig er selvinnlysende. Ved oppfordring til vold oppfordrer man til en straffbar handling. Ved mobbing er det en handling som pågår over lengre tid, også. Det er en handling, ikke bare en meningsytring. Kan. Men jeg stilte deg et spørsmål.
Mari Y Skrevet 22. august 2017 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2017 52 minutter siden, Silfen skrev: Kan. Men jeg stilte deg et spørsmål. Nå svarte jeg også at mobbing kan vel sees å være mer enn en meningsytring, da det er en handling. Mens oppfordring til vold er oppfordring til å bryte loven. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå