junijente Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Hei:) Når begynte dere med gravidbukse? Jeg er ca 5 uker, men er skikkelig oppblåst. Det er skikkelig ubehagelig å gå med vanlig dongeribukse, men synes selv det er tidlig å begynne med det nå:p
Veslefrikk Skrevet 20. august 2017 #2 Skrevet 20. august 2017 Det er jo ingen fasit på det. Det er forskjellig fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap. Begynn når du føler at du trenger det. 4
junijente Skrevet 20. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2017 Akkurat nå, Veslefrikk skrev: Det er jo ingen fasit på det. Det er forskjellig fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap. Begynn når du føler at du trenger det. Ja, det var det jeg også tenkte. Men pratet med ei venninne, og hun syntes det var latterlig at noen kvinner begynte med gravidbukse før uke 17-20. Følte nå at jeg ikke klarer å tvinge meg gjennom mange dager med trang bukse.
Vera Vinge Skrevet 20. august 2017 #4 Skrevet 20. august 2017 Jeg ble aldri komfortabel med gravidbukser, siden jeg syns de alltid gled ned. Derfor brukte jeg strikk i vanlig bukse så lenge som mulig. Dvs at jeg tredde en hårstrikk gjennom knappehullet og festet den andre enden i knappen. Med genser over syntes det ikke. Da utvidet jeg brukstiden for buksene mine en del. Jeg begynte ikke med gravidbukser før en eller gang etter OUL, men det er jo veldig individuelt når man får ordentlig gravidmage også. 1
Nerine_ Skrevet 20. august 2017 #5 Skrevet 20. august 2017 Ha knappen åpen og sett en strikk der istedenfor. jeg personlig har aldri hatt gravidbukser, syns de var mer ubehagelige.
LillaMe Skrevet 20. august 2017 #6 Skrevet 20. august 2017 Jeg er også veldig oppblåst, begynte vel med gravidbukse rundt uke 10. Veldig behagelig å gå med, og med en litt lang og romslig topp synes det ikke det eneste irriterende er at den kan gli litt ned.
junijente Skrevet 20. august 2017 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2017 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Ha knappen åpen og sett en strikk der istedenfor. jeg personlig har aldri hatt gravidbukser, syns de var mer ubehagelige. Jeg synes gravidbuksene er veldig behagelig å ha på:) glir heller ikke ned, og de presser ikke noen plass. 1
Måbarefåsiat... Skrevet 20. august 2017 #8 Skrevet 20. august 2017 3 minutter siden, junijente skrev: Ja, det var det jeg også tenkte. Men pratet med ei venninne, og hun syntes det var latterlig at noen kvinner begynte med gravidbukse før uke 17-20. Følte nå at jeg ikke klarer å tvinge meg gjennom mange dager med trang bukse. Hva venninnen din synes er latterlig er irrelevant. Det som er viktig er at du har det komfortabelt. Om det er i uke 5 eller 20 angår virkelig ingen andre. Jeg begynte i uke 11-12, tror jeg. Litt tidlig var det nok, for jeg syntes det var skikkelig stas, men likevel. Ingen andre har noe med det. 2
Nerine_ Skrevet 20. august 2017 #9 Skrevet 20. august 2017 Akkurat nå, junijente skrev: Jeg synes gravidbuksene er veldig behagelig å ha på:) glir heller ikke ned, og de presser ikke noen plass. Da er det vel ingen vits å spørre her inne om du allerde bruker det og syns det er behagelig.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #10 Skrevet 20. august 2017 17 minutter siden, junijente skrev: Hei:) Når begynte dere med gravidbukse? Jeg er ca 5 uker, men er skikkelig oppblåst. Det er skikkelig ubehagelig å gå med vanlig dongeribukse, men synes selv det er tidlig å begynne med det nå:p I 5 uke hadde jeg det som deg. Så i 9 uke når jeg ble lei av å kun bruke joggebukse eller tights kjøpte jeg meg gravidbukse. Anbefaler det altså. Man skal jo ikke ha det ubehagelig Anonymkode: 97783...7a6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #11 Skrevet 20. august 2017 Har aldri brukt gravidbukse i mine svangerskap. Anonymkode: 7c79c...2ac 2
junijente Skrevet 20. august 2017 Forfatter #12 Skrevet 20. august 2017 Ok, da kan jeg bruke gravidbukse med god samvittighet:p
Havrekjeksen Skrevet 20. august 2017 #13 Skrevet 20. august 2017 Med førstemann så kjøpte jeg mammajeans i uke 26-28 en gang, og med andre så begynte jeg med samme jeans rundt uke 10.
Gjest Cocosa Skrevet 20. august 2017 #14 Skrevet 20. august 2017 Har kjøpt noen på b young med masse knapper og mye stretch som er bedre enn vanlige jeans. Sliter med det samme, er inne i min 7.uke
junijente Skrevet 20. august 2017 Forfatter #15 Skrevet 20. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: I 5 uke hadde jeg det som deg. Så i 9 uke når jeg ble lei av å kun bruke joggebukse eller tights kjøpte jeg meg gravidbukse. Anbefaler det altså. Man skal jo ikke ha det ubehagelig Anonymkode: 97783...7a6 Nei, det er det jeg også tenker:) jeg har kjøpt meg en gravidbukse som jeg kan bruke en stund til (tror jeg):p
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #16 Skrevet 21. august 2017 Jeg ble veldig oppblåst, så begynte med mammabukser allerede i uke 8. Anonymkode: 471f3...8e9
junijente Skrevet 21. august 2017 Forfatter #17 Skrevet 21. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble veldig oppblåst, så begynte med mammabukser allerede i uke 8. Anonymkode: 471f3...8e9 Ok, kjenner gravidbukse er litt stor rundt magen nå. Men den er mye bedre enn vanlig bukse som strammer veldig rundt magen:p
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #18 Skrevet 21. august 2017 Jeg begynte med tights (og etterhvert gravidtights) ganske tidlig, veldig behagelig :-) Tipper fra ca tredje/fjerde måned. Anonymkode: 2b8ce...264
Blåklokke Skrevet 21. august 2017 #19 Skrevet 21. august 2017 Hehe, jeg er litt utenfor målgruppen da, men... Datteren min er gravid (hurra!) og viste meg gravidbuksen sin. Og jeg prøvde den, en skinny jeans fra HM. Og den var bare så deilig å ha på! Jeg har alltid væt så frossen på ryggen og magen, så dette var rene drømmen for meg. Endte med å kjøpe denne og en navy penbukse i tillegg!
caskerette Skrevet 21. august 2017 #20 Skrevet 21. august 2017 Har ikke brukt det, men begynte så smått med "pene" joggebukser, yogabukser og tights etter 20. uke. Vi har ikke så formell klesstil på jobb. Dette brukte jeg da jeg var veldig oppblåst også, eller sånne low-cut-jeans som gikk under magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå