Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte meg inn på ett studie på uib og kom på venteplass nr 3 men kom ikke inn siden "studiet ikke ville etterfylles". Hvordan kan jeg komme inn på det neste år? Jeg har alle årene med alderspoeng, 2 høyereutdanningspoeng, 1 språkpoeng og 1 realfagspoeng..Poengsummen fra vgs er 37, så den er ikke så høy. Frister egenltig ikke å ta noen fag opp :( Poengsummen til studiet var 50 og jeg hadde 49 poeng. Redd for at studiet vil øke i poengsum neste år enda mer..Er 32 år så blir bare eldre, vil heller ikke flytte..

Anonymkode: adee2...577

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ikke gjøre så mye annet enn å forbedre fag fra videregående siden du har alle andre mulige poeng du kan få. 

• Liker 3
Skrevet

Forberede fag fra VGS dette året så er du sikker på at du kommer inn neste år. :)

Anonymkode: 5b6ee...eb5

• Liker 1
Skrevet

Jobbe og stå på som alle andre :-) Ingenting kommer gratis. 

• Liker 2
Skrevet

Er det ett av fagene fra videregående, du har veldig dårlig karakter i? Jeg hadde 2 i matt, og økte til 5. Der har man 3 poeng bare der. Eller har du 2-3 i samfunnsfag, så er det ett fag, det er lett å få 6 i.

Anonymkode: 4c0fa...552

Skrevet

"Frister ikke" å ta opp fag? Da får du velge da: ta opp fag eller finne et annet studie.

Anonymkode: 25580...433

• Liker 3
Gjest Linaria
Skrevet

Du må ta opp fag. Gå for et du har veldig dårlig karakter i, men som har ganske lite pensum, så kan du fokusere veldig på akkurat det. 

Skrevet

Det beste er å ta opp et eller to fag du har veldig lave karakterer i, eller å ta opp et fag du både har en dårlig eksamenskarakter og en standpunktkarakter. I det sistnevnte tilfelle vil du samle karakteren til én karakter. 

Anonymkode: 30926...4fa

Skrevet

Du kan enda få to språk-/realfagspoeng, så da gir det mest uttelling om du tar fag som gir deg dette.

Skrevet

Kan det være nok med ett fag jeg har 3 i til å få en 6'er feks? Jeg har ingen toere.  TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være nok med ett fag jeg har 3 i til å få en 6'er feks? Jeg har ingen toere.  TS

Det må du jo regne på selv. Vi vet ikke hva slags karakterer du har eller hvor mange karakterer du har. 

Anonymkode: 30926...4fa

Skrevet

Det finnes kalkulatorer på nett der du kan se selv.

Anonymkode: 7f550...024

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...