Gå til innhold

Hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle vi kjenner har fått tette barn, men vi ser hvor mye de sliter og virkelig ikke koser seg slik de skal med barnet sitt. Hvorfor er det slik at folk flest vil ha de så tette? Vi vil ha 4års forskjell på de så den største barnet greier seg litt bedre alene, og vi kan gi dette barnet veldig god oppmerksomhet de første årene. 

Anonymkode: 554d4...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig godt spørsmål. Når barna er små er to tette mye arbeid, når de blir større blir det slitsomt på en annen måte, mens barna får mye nytte og hygge i å være tett i alder. 

Men denne "trenden" med to tette er uheldig, etter mitt syn for det eldste barnet. Det får ikke på noen måte den oppmerksomheten og hjelp/støtten det kunne fått om barn nummer to hadde kommet ett år eller mer senere. Samtidig er vel og et viktig poengfor dem som velger å få to tette at de skal utvikle seg i jobben og dermed blir raskt ferdig med småbarnstiden. Andre er vel så pass oppe i årene før de får barn, at de må skynde seg om de skal ha mer enn ett barn. 

Så svaret er vel litt sammensatt?

Anonymkode: 0cb49...ac6

Skrevet

Våre blir vel ikke veldig tette, det blir 3 år. Vi valgte å gjøre det slik fordi kroppen min tåler graviditet veldig dårlig, og etter anbefaling fra lege og fysio var det greit å bli ferdig før jeg ble mye eldre, er 30 nå. Vi har planer om å ta med eldste på egen aktiviteter ihvertfall en dag i uken, og de første ukene som er rett før jul vil far ha fri, trolig til over nyttår. Da kan eldste velge om han vil i bhg eller være hjemme. Jeg tenker nok at de fleste fåe to tette for å bli fort ferdig, også vi i forhold til helsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...