Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi er førstegangsprøvere og har nettopp sluttet på prevensjon. Fikk mensen forrige søndag (13/8) og skal da iflg alle beregninger få eggløsning rundt søndag neste uke (27/8). Holder det med sex annenhver dag fram til da, eller bør man ha det hver dag?  Og når bør vi starte? 

- Tusen takk for alle råd og innspill. Vi er ikke så drevne i dette, og jo mer man Googler jo flere svar får man. 😄

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken prevensjon har du brukt? Hvis du har brukt hormonprevensjon tar det litt tid før du er i normal syklus. Hvis annen prenvensjon: hva er normal sykluslengde for deg? Ser du går ut fra 28 dager her, har du det som syklus eller bare går du ut fra mest vanlig syklus?

Hvis du faktisk har 28 dager syklus vil sex 23.-27. annen hver/hver dag mest sannsynlig dekke eggløsning. 

Anonymkode: 69cb3...40e

Skrevet

Takl for svar. ☺

Normal syklus for meg er 28 dager. Dette vet jeg da vi ikke har brukt hormonprevensjon de siste månedene.

Skrevet

Hver 2-3 dag holder. 

Skrevet

Så lenge mannen har normalt god sædkvalitet, kan dere ha sex hver eller annenhver dag. Har han dårlig kvalitet, bør dere ha sex annenhver dag. Forskning har vist at å ha sex hver dag er like effektivt som annenhver, ved normal kvalitet. 

Vi prøvde på hver dag, men etter hvert som prøvingen strekker litt ut, så kan slik "Pliktsex" tære litt på en... 

Anonymkode: 0ee27...0e4

Skrevet

Vi er også førstegangsprøvere nå, jeg er ca 2 dager etter deg med mensen og eggløsning! 😄 Vi kommer til å prøve på hver eller annenhver dag. Veldig uvandt å plutselig prøve å bli gravid, har jo prøvd å unngå det i flere år 😅

Skrevet

Anbefaler hver dag i den perioden du mistenker eggløsning er. Og annenhver dag en uke før og en uke etter i tilfelle du tar feil👍🏻

Anonymkode: f28c0...4b5

Skrevet

Tusen takk for alle gode råd. Dette blir spennende!😄 

Strawberry: Så gøy at vi nesten har samme tidspunkt. Masse lykke til til dere! 😊 Vi får oppdatere hverandre underveis! 😉

Skrevet
22 timer siden, Chara skrev:

Tusen takk for alle gode råd. Dette blir spennende!😄 

Strawberry: Så gøy at vi nesten har samme tidspunkt. Masse lykke til til dere! 😊 Vi får oppdatere hverandre underveis! 😉

Ja, det må vi gjøre! :D Jeg er i "Prøver å bli gravid 2017"-tråden 😊

Skrevet
1 time siden, strawberry skrev:

Ja, det må vi gjøre! :D Jeg er i "Prøver å bli gravid 2017"-tråden 😊

Jeg og! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...