*Heidi* Skrevet 13. januar 2005 #1 Skrevet 13. januar 2005 Hei. Jeg skal få besøk i morgen og tenkte jeg skulle servere pai.. men det er ett ganske tidlig beøk og jeg vil gjerne ha en fersk pai(istedet for å lage den i kveld) Defor lurte jeg på om dere vet om jeg kan lage deigen og legge den i kjøleskapet til i morgen og da bare lage resten av paien?
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #2 Skrevet 13. januar 2005 Da blir den veldig hard. veldig ofte er paier bedre dagen etter de er stekt. :-)
Brunhilde Skrevet 13. januar 2005 #3 Skrevet 13. januar 2005 Nå vet ikke jeg som du skal blindsteke paien, for da kunne du jo gjøre det i kveld og resten i morgen? Evt kjevle ut deigen og legge i formen og sette det i kjøleskapet? Lager ikke så ofte pai, så kanskje jeg bare skal luske ut av tråden din igjen...
ashera Skrevet 13. januar 2005 #4 Skrevet 13. januar 2005 Paideig kan oppbevares i kjøleskap en uke, minst. Bare ta den ut en stund på forhånd, slik at den blir myk til kjevlingen. Husk at den er full av smør, og smøre er hardt når det er kaldt. Hvis du kjevler den ut dagen før må du ta tett plastfolie over så den ikke blir tørr.
Arkana Skrevet 13. januar 2005 #5 Skrevet 13. januar 2005 Paideig kan oppbevares i kjøleskap en uke' date=' minst. Bare ta den ut en stund på forhånd, slik at den blir myk til kjevlingen. Husk at den er full av smør, og smøre er hardt når det er kaldt. Hvis du kjevler den ut dagen før må du ta tett plastfolie over så den ikke blir tørr.[/quote']
Gjest 1111 Skrevet 14. januar 2005 #7 Skrevet 14. januar 2005 Det er vel litt sent, men du kunne også fryst den ned. i frysen holder paideigen seg mye lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå