AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Min hund er litt overvektig. Må få henne ned i vekt. Hun har en skadet pote og det blir derfor ikke de lengste turen før hun er helt bra. Derfor trenger hun nok ikke like mye mat heller. Men hvordan slanker man en hund? Det står jo på foret at en skal gi x mengde når de veier x kg osv. Tenker jeg da må gi litt mindre? Feks ta sikte på for-mengde for hunder på 10kg mens hun nå veier 13kg? Men så er hun jo ikke så aktiv for tiden, så kanskje det kan bli for mye også? Anonymkode: a23e8...7ca
Try2 Skrevet 20. august 2017 #2 Skrevet 20. august 2017 (endret) det kan jo bli for mye mosjon hvis hun har skada foten. Dra til en Vet. De vet også ganske mye om foring. Problemet med mange hundeiere er at de gir for mye søppel mellom måltidene. Det er ofte årsaken til feite hunder. De trenger kun for. Endret 20. august 2017 av Try2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #3 Skrevet 20. august 2017 Det er selvsagt at hunder vil gå ned i vekt om de spiser mindre. Mange gir også mer aktivitet, men det er jo ikke aktuelt i ditt tilfelle. Dog kan du se på svømmetrening, vanntredemølle, fitbone osv. Anonymkode: f0af7...eb6 1
Tabris Skrevet 20. august 2017 #4 Skrevet 20. august 2017 Jeg slanket ned min hund i samråd med veterinær. Hvis din hund veier 13 kg og skal ned til 10 kg, så ville jeg ikke mat som om den veide 10 kg - det blir for lite og for brått. Jeg ville gitt f.eks mat som om den veide 12 kg og fortsatt med den til den veide 12. Så mat for 11 kg til den veide det, og så gått ned til 10 kg - f.eks. Reduser gradvis og når den når den vekta du har redusert til, så kan du redusere enda mer. Hvis hunden virker mer sulten, så kan du spe ut maten med f.eks revne gulerøtter. Inneholder mye fiber og lite kalorier og fungerer derfor bra som "magefyll".
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 Ekstremt lett og logisk å slanke en hund. Gi mindre mat. Det er ekstremt skadelig for hunden å være overvektig. Mindre mat! Anonymkode: 76904...845
tussi680 Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Mye mosjon og dyrefor som er til slanking. Det hjalp på min lille venn.
xinnia Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 For tabellen på sekken er veiledende ( mine hadde blitt sykelig tynne om jeg skulle ha forholdt meg til anbefalt mengde) Skal en slanke en hund uten å øke mosjon ville jeg ha gitt mat liten og ofte, tilsett gjerne kokte grønnsaker. Slik at hunden ikke blir super sulten.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 Mindre mat, er enkelt å regulere vekt på hund. Når de er blitt feit så har den vært overforet lenge. Anonymkode: 032cd...faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå