AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Jeg har vært singel i 4 år med noen korte forhold innimellom så nå har jeg veldig lyst på kjæreste, men orker ikke nettdating. Jeg har både Tinder og Sukker, men vet at sannsynligheten for at det skal bli klaff med noen er svært små. Jeg får mange meldinger (i likhet med mange andre damer), men orker ikke svare lenger. Jeg håper at det skal ordne seg en annen måte, enten at jeg treffer en tilfeldig eller blir kjent med noen på jobb eller noe. Noen som har det på samme måte? Anonymkode: 8b48a...5aa
Charlene87 Skrevet 20. august 2017 #2 Skrevet 20. august 2017 Nei, å finne den rette mannen er dessverre jobb! Jeg hater jobbsøking, vil helst noen skal bare finne en for meg, men det er ikke slik det fungerer, selv om jeg har bra utdannelse, så må man forsatt gå å finne den jobben du vil ha selv! (selvfølgelig er det noen som er heldige, men det er jo et fåtall) Det samme gjelder dating. Du må lete. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #3 Skrevet 20. august 2017 2 minutter siden, Charlene87 skrev: Nei, å finne den rette mannen er dessverre jobb! Jeg hater jobbsøking, vil helst noen skal bare finne en for meg, men det er ikke slik det fungerer, selv om jeg har bra utdannelse, så må man forsatt gå å finne den jobben du vil ha selv! (selvfølgelig er det noen som er heldige, men det er jo et fåtall) Det samme gjelder dating. Du må lete. Ikke sammenligne det med jobbsøking da, gode kandidater blir jaktet på. Du trenger ikke engang være på søk. Jeg har blitt jaktet på av bedrifter som søker etter kandidater til ulike stillinger mange ganger. Anonymkode: ba5ca...369 2
Charlene87 Skrevet 20. august 2017 #4 Skrevet 20. august 2017 Vel ikke alle er like heldige , noen må faktisk lete 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #5 Skrevet 20. august 2017 Jeg skulle også ønske jeg slapp Tinder og Sukker og at han bare dukket opp. Men det er jo lettere å komme i kontakt på nettdatingssteder. Mitt problem er at ingen av de jeg matcher med på Tinder passer helt likevel. Enten bor de for langt unna, har for ulike interesser, ser ikke så fin ut på bildene likevel, litt for ung osv. Så hvis du derimot har noen interessante matcher på Tinder kan du jo virkelig gå glipp av sjanser med å ignorere dem! Anonymkode: 48c34...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #6 Skrevet 20. august 2017 24 minutter siden, Charlene87 skrev: Nei, å finne den rette mannen er dessverre jobb! Jeg hater jobbsøking, vil helst noen skal bare finne en for meg, men det er ikke slik det fungerer, selv om jeg har bra utdannelse, så må man forsatt gå å finne den jobben du vil ha selv! (selvfølgelig er det noen som er heldige, men det er jo et fåtall) Det samme gjelder dating. Du må lete. Jeg tror ikke det skal være en hard jobb der man skal jakte hele tiden på den rette kandidaten. 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke sammenligne det med jobbsøking da, gode kandidater blir jaktet på. Du trenger ikke engang være på søk. Jeg har blitt jaktet på av bedrifter som søker etter kandidater til ulike stillinger mange ganger. Anonymkode: ba5ca...369 Jeg er enig. Gode kandidater blir jaktet på. Jeg tror jeg er en god kandidat, men vet ikke helt hvordan jeg kan gjøre meg synlig for single menn utenom nettet/apper. Anonymkode: 8b48a...5aa
ForestRun Skrevet 20. august 2017 #7 Skrevet 20. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det skal være en hard jobb der man skal jakte hele tiden på den rette kandidaten. Jeg er enig. Gode kandidater blir jaktet på. Jeg tror jeg er en god kandidat, men vet ikke helt hvordan jeg kan gjøre meg synlig for single menn utenom nettet/apper. Anonymkode: 8b48a...5aa Du må dra ut, finne på ting , der det er folk. Vær sosial, Finn en ny hobby. Meld deg inn i røde kors, begynn med veldedighetsrbeid, gå på konserter.du må bare ut hvis du skal finne noen utenom nettdating 1
ajarRun Skrevet 20. august 2017 #8 Skrevet 20. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke sammenligne det med jobbsøking da, gode kandidater blir jaktet på. Du trenger ikke engang være på søk. Jeg har blitt jaktet på av bedrifter som søker etter kandidater til ulike stillinger mange ganger. Anonymkode: ba5ca...369 Dette er helt riktig. Jeg skjønner ikke hvorfor folk søker jobber. Folk som vil ha kjæreste bør jobbe emd seg selv. Bli tynne, veltrent og lese eller gjøre noe annet for å bli mer dannet. Akkurat som noen som vil ha jobb bør ta seg en god utdanning og skaffe erfaring. Men mange ser ikke at dette er en prosess. Hvis du vil bli regnskapsfører og hverken har erfaring eller utdanning og søker jobber vil du selvsagt bare bli tilbudt dritt. Sånn er det også med dating. Først må man bli en bedre kandidat, så kommer tilbudene automagisk. Økonomi, utseende og hvor interessant man er kan man lett forbedre. Noen med orden på livet sitt er tusen ganger mer attraktive.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #9 Skrevet 20. august 2017 Ts er bortskjemt. Du får masse tilbud på tinder. Har du tenkt på de som aldri får noe tilbud på tinder?? Anonymkode: 8567b...a99 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #10 Skrevet 20. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts er bortskjemt. Du får masse tilbud på tinder. Har du tenkt på de som aldri får noe tilbud på tinder?? Anonymkode: 8567b...a99 Nei, de tenker jeg ikke så mye på. Anonymkode: 8b48a...5aa 3
Sofie31 Skrevet 20. august 2017 #12 Skrevet 20. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært singel i 4 år med noen korte forhold innimellom så nå har jeg veldig lyst på kjæreste, men orker ikke nettdating. Jeg har både Tinder og Sukker, men vet at sannsynligheten for at det skal bli klaff med noen er svært små. Jeg får mange meldinger (i likhet med mange andre damer), men orker ikke svare lenger. Jeg håper at det skal ordne seg en annen måte, enten at jeg treffer en tilfeldig eller blir kjent med noen på jobb eller noe. Noen som har det på samme måte? Anonymkode: 8b48a...5aa Jeg har det på samme måte som deg. At jeg ikke liker Tinder eller sukker eller lingnede. Men jeg synes tipsene du har fått her er veldig bra. Det er en prossess som tar tid, og som også resulterer i avslag eller at du må gi avslag, som i tillegg tar tid. Og det er nok derfor også noen sammenligner det med å søke jobb. Ja det er noen som ligger ''kun'' på linkdin eller får masse ros av kollegaer, men de aller fleste må søke jobber. Og det er slik med de som er single. Noen er heldige, men aller fleste må lete, bruke tid. Når jeg er på Tinder, så tenker jeg at jeg bare må. Jeg synes ikke det er sykt morsomt å svare på masse random meldinger eller gå på masse dates. Men man må nesten gjøre det, om man ikke ønsker å vente i flere år på at du skal få en anbefaling fra en venninne, eller at en fyr oppsøker deg. Jeg synes rådet om å være sosial er det beste utenom datingapper. Da kan du skape ett større nettverk og møte nye mennesker. Men det er jo også ''jobb''.. Alle jeg kjenner som er pene, intellegente og har masse interesser har også brukt masse tid på å møte den rette. De var veldig populære hos gutter, men de måtte bruke tid de også. Det må man bare svelge når man er singel, det finnes ingen magisk oppskrift på å møte den rette. De enste jeg vet som har vært ''heldige'' er de som ikke er kravstore, som aksepterer mange/store feil hos partneren sin eller rett og slett var heldig med den første de møtte. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #13 Skrevet 21. august 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke sammenligne det med jobbsøking da, gode kandidater blir jaktet på. Du trenger ikke engang være på søk. Jeg har blitt jaktet på av bedrifter som søker etter kandidater til ulike stillinger mange ganger. Anonymkode: ba5ca...369 Sammenligner du virkelig det å bli headhuntet til en jobbannonse med å finne seg en kjæreste? Hvis menn også skulle forholde seg til prinsessesyndrom som dette her så hadde det nesten ikke eksistert ett eneste par igjen i Norge. For det er jo som du sier; gode kandidater blir jaktet på, så derfor finner du nok aldri drømmemannen med å sitte passivt på ræva å vente, for han har nemlig blitt snappet opp av noen andre som jaktet på en så god kandidat som han Anonymkode: d2ef1...ba3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #14 Skrevet 21. august 2017 Skulle gjerne truffet noen utenom nettdateing jeg, men på de siste 5 årene har jeg klart å møte kun 1 person som har vært aktuell, og det klaffet ikke. Lengter tilbake til når jeg var student og møtte single menn samme hvor jeg gikk... Da var datinglivet enkelt. Det er vanskelig å finne single menn i min alder med samme interesser som meg uten å bruke nettdating. Så selv om jeg blir litt lei så prøver jeg fortsatt der.... Heldigvis har jeg stort sett positive erfaringer selv om det ikke har blitt noe varig foreløpig. Møtt flere kjempehyggelige menn, det har bare ikke blitt full klaff. Anonymkode: 47a30...a11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå