Gå til innhold

Håper på svar her nå!

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Dette gjelder en liten hund Chihuahua-blanding,og litt større enn ekta rase da. Den skal nå snart ha valper,og faren til disse valpene er blanding av Staffordshire og en annen større rase,så han er større,men ikke stor. Ca. 40cm høy og 20 kg vil jeg tippe.

Nå skal jeg være tilstede når hunden får valpene. Men det er en i min omgangskrets som er redd hun ikke vil klare fødselen! Jeg har vært med på tre hundefødsler tidligere,men da var mor og far på samme størrelse/rase.

Jeg lurer på om jeg burde be om at de tar ultralyd av tispen nå? Eller h a tenker dere? Noen med erfaring med små tusler og støtte hannhund som har fått valper?

Jeg ble ganske usikker nå,setter enormt stor pris på svar!

SmåTISPER skulle det selvfølgelig stå!

Endret av NotNaomi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager bruke en så mye større hann på ei lite tispe?? Her må du ha kontakt med dyrlege hele tiden i tilfelle hu må ta keisersnitt! 

Anonymkode: 365ea...e1b

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager bruke en så mye større hann på ei lite tispe?? Her må du ha kontakt med dyrlege hele tiden i tilfelle hu må ta keisersnitt! 

Anonymkode: 365ea...e1b

Dette er ikke mine hunder,og det var et uhell. Takk for svar! 

Skrevet

Herregud, det der er jo direkte uetisk. Hunder kan også ta abort, og det hadde jeg definitiv gjort i dette tilfellet.

Anonymkode: 3ce68...09a

• Liker 2
Skrevet

Her ville jeg tatt kontakt med dyrlege og bedt dem om råd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville helt klart tatt kontakt med dyrlege. Hvis faren er en del større er det mulig at det beste er å avbryte svangerskapet, og da burde det selvsagt gjøres så tidlig som mulig.

Anonymkode: 7138d...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...