AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Hei! Jeg har tre år med studiespesialisering bak meg, men har veldig lyst til å utdanne meg som enten hudpleier eller fotpleier. Problemet er vel da at jeg må ta videregående opp igjen med helsefag. Det jeg er redd for er at jeg bli 5 år gamlere enn de som jeg mest sannsynlig kommer til å gå i klasse med. Jeg bekymrer meg for det sosiale og at jeg ikke kommer til å finne meg venner. Jeg gikk litt på NTNU, men fant fort ut at det var helt feil for meg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har noen erfaringer med å være litt "eldre" og begynne på vgs på nytt? Leste også om et hudpleierakademi i Oslo, men jeg er ikke klar for å flytte så langt til et sted der jeg blir alene. Hvis jeg kan klare å begynne på vgs, så kan jeg bo med typen og tror det kan hjelpe litt også. Men trenger noen innspill, for jeg sliter veldig med å finne ut av hva som kan være det rette å gjøre. Anonymkode: f41e2...cfb
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #2 Skrevet 20. august 2017 Spørs hvor gammel du er. Jeg var for gammel for VGs så jeg ble nødt til å ta det på Folkeuniversitetet og betale dyre dommer for det samme som man får på VGs. Noen plasser tilbyr også voksenopplæring :-) Anonymkode: d743b...6f7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #3 Skrevet 20. august 2017 Glemte å nevne at jeg er 26, og i mailen jeg fikk fra videregående sto det ordrett: "Du er for gammel" Anonymkode: d743b...6f7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #4 Skrevet 20. august 2017 Vi har mange 'litt eldre' elever på vgs. Det er en ressurs i klassene og har kun positive sider å si om det fra en lærers perspektiv Har til og med hatt flere elever som har vært eldre enn meg. Aldri for sent å ta skole Anonymkode: 50513...9bc
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #5 Skrevet 20. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemte å nevne at jeg er 26, og i mailen jeg fikk fra videregående sto det ordrett: "Du er for gammel" Anonymkode: d743b...6f7 26 er ikke for gammelt, men man har ikke samme rettigheter som de litt yngre og stiller dessverre helt bakers i køen. Anonymkode: 50513...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå