Gå til innhold

Har ikke lyst til å fortelle dem at jeg sliter

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av psykiske problemer skal jeg ha en pause fra studiene til høsten. Skolen starter egentlig på tirsdag, og jeg har ikke sagt til noen at jeg ikke kommer til å fortsette. Men noe må jeg jo si? Når jeg ikke møter opp på tirsdag kommer garantert ei i klassen til å sende melding og spørre meg hvor jeg er. Hva skal jeg da si?

Jeg kan si at jeg er syk, men da får jeg helt sikkert oppfølgingspørsmålet om hvordan syk jeg er, og det har jeg ikke noe lyst til å svare på. Vi er venner, men av ulike årsaker er det ikke henne jeg ønsker å snakke om disse vanskelige tingene om. Hun er veldig dømmende, og har mange ganger snakket nedsettende om dem med psykiske problem.

Jeg er også redd for at noen skal bli sur fordi jeg ikke har sagt i fra før om at jeg ikke kommer til å fortsette. Men det har ikke vært noe riktig tidspunkt å ta dette opp? Vi har jo ikke treftes i løpet av ferien.

Anonymkode: 02616...ee7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du si nor spesielt da? Si at du tar et friår og thats it. Skyld på at du er usikker på skole eller noe og velger å jobbe et år. 

Anonymkode: dc0df...aa1

• Liker 1
Skrevet

Enig med personen over. Si at du skal ha et friår, at du er lei og trenger en pause før du starter påan igjen..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På grunn av psykiske problemer skal jeg ha en pause fra studiene til høsten. Skolen starter egentlig på tirsdag, og jeg har ikke sagt til noen at jeg ikke kommer til å fortsette. Men noe må jeg jo si? Når jeg ikke møter opp på tirsdag kommer garantert ei i klassen til å sende melding og spørre meg hvor jeg er. Hva skal jeg da si?

Jeg kan si at jeg er syk, men da får jeg helt sikkert oppfølgingspørsmålet om hvordan syk jeg er, og det har jeg ikke noe lyst til å svare på. Vi er venner, men av ulike årsaker er det ikke henne jeg ønsker å snakke om disse vanskelige tingene om. Hun er veldig dømmende, og har mange ganger snakket nedsettende om dem med psykiske problem.

Jeg er også redd for at noen skal bli sur fordi jeg ikke har sagt i fra før om at jeg ikke kommer til å fortsette. Men det har ikke vært noe riktig tidspunkt å ta dette opp? Vi har jo ikke treftes i løpet av ferien.

Anonymkode: 02616...ee7

Du har jo flere valg her.

Du kan enten bare si at du tar et friår. Som noen nevnte over. At du er lei eller ikke har motivasjon og derfor heller velger å ta en pause for å gjøre noe annet. Eller at du ikke vet om det er dette studiet du ønsker lenger. Eller ja - listen er lang.

Eller si at det har skjedd noe på privaten så du ikke har mulighet til å gå på skole dette året (eller semesteret), men trenger en pause. (uten å gå inn på hva som har hendt.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...