Gå til innhold

Musikk mens man spiser?

Musikk på bryllupsfesten:  

1. 1. Musikk på bryllupsfesten:

• Under middagen og resten av kvelden
      5
    • Ikke under middagen, kun på festen etterpå.
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere ha musikk under middagen, eller kun etter middag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Brud2005
Skrevet

Dette spørsmålet har vi nettopp funnet svaret på.

Først skulle vi ikke ha musikk under middagen, bare etterpå. Så kom jeg på at det kunne være fint med en pianist under middagen. Vi spurte DJen om han hadde noen kontakter, det hadde han, men i tillegg nevnte han at han gjerne spilte rolig musikk under middagen selv hvis vi ønsket det.

Etter litt tenking frem og tilbake slo vi til på DJens tilbud, så nå har vi DJen hele kvelden, både til mat og dans, og er veldig fornøyd med det. :)

Fordelen kanskje med å ha pianist fremfor DJ er likevel at han kan spille til sangene el. Vet ikke hva dere har tenkt der.

Lykke til.

Skrevet

Det her tenker jeg også på... Vanskelig å bestemme synes jeg. Skal prate litt mer med sambo om dette her først, så jeg stemmer her når det er avklart :)

Skrevet

Vi ville ikke ha musikk under middagen, fordi vi ville ha "fred" til å høre hverandre mye bedre :)

Skrevet

Vi har planer om å ha det under middagen. Tenkte først at det kanskje ville bli veldig "masete", men så var jeg i et bryllup for noen mnd. siden og de hadde en som spilte under middagen. Og det var veldig koselig!

Skrevet

Jeg skal fint innrømme at vi ikke har tenkt så langt enda... Men rolig bakgrunnsmusikk under middagen setter jo en ekstra god stemning da!

Må diskutere det litt, se hvilke muligheter og alternativer vi har - så skal jeg stemme når det er endelig opp og avgjort!

Skrevet

Vi hadde ikke musikk under middagen, fordi da vil vi snakke med hverandre

Skrevet

vi skal ha " taffel musikk " under middagen, og forhåpentligvis levende musikk litt seinere på kvelden :-)

Skrevet

Synes det er fint med litt bakgrunnsmusikk jeg, man får jo fortsatt pratet sammen... det skaper en hyggelig stemning med den riktige musikken.

Skrevet

Det kommer an på lokalet. Er det totalt lydtett mellom kjøkken og rommet man spiser i kan man godt ha det stille om man foretrekker det. Risikerer man at lyder fra kjøkkenet trenger inn til selskapet er det bedre å ha litt dempet instrumental musikk som vil gjøre at man legger mindre merke til støyen fra kjøkkenet. I alle tilfeller bør musikken være dempet og uten vokal.

Skrevet

Jeg synes det kan bli for mye støy med musikk under middagen jeg.

Skrevet

Hvis man skal ha musikk under middagen må man være veldig flink til å planlegge hvor musikeren/anlegget skal stå. Mannen min har spilt i noen brylluper, og han+pianoet blir av og til plassert rett ved tunghørte tante Magda e.l. Som dermed ikke kan høre hva noen sier rundt bordet... En gang var han med et helt band, og det viste seg at det ikke var fysisk plass til instrumentene, så de måtte bare gå igjen.

Når det er sagt: Dersom man er redd samtalene kommer til å gå trått, kan det være greit med musikk. Vi hadde det ikke, og det ble veldig bra. Men vi hadde musikk før og etter.

Skrevet

Nå skal ikke jeg gifte meg i nærmeste fremtid, men jeg synes at musikk under middagen er en glimrende ide. Jeg er nemlig lite glad i taler/sanger...

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi vurderer å ha en strykerkvartett når gjestene kommer til festen, altså når de drikker champagne og spiser kanapeer. Vet ikke om vi vil ha de der når vi spiser eller om det blir litt påtrengende.

Skrevet
Vi hadde ikke musikk under middagen' date=' fordi da vil vi snakke med hverandre[/quote']

Vi hadde taffelmusikk under middagen. En pianist som spilte lavt og rolig... meget behagelig... og det var absolutt ikke noe problem å snakke sammen! :wink:

Skrevet

Man har da ikke så høy musikk under middagen at folk ikke får snakket sammen.... :hoho: Tenk litt da!

Skrevet

Nok en tanke som ikke har streifet meg en gang... :ler:

Skrevet

Vi skal bare ha musikk etter middagen, synes taffel er litt harry..

Skrevet

Kvar si lyst...

- Eg trur nok at me kjem til å ha musikk til maten når me ein gong får tak i nokon som kan spela/vera DJ for oss....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...