Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål:

Hva ansees som en god kredittscore? Har 2 ganger de siste månedene fått avslag på mobilabonnement og fakturabetaling pga "dårlig" score. Min er 79 som er over gjennomsnittet, og jeg har ingen betalingsanmerkelser eller liknende.  Har vanlig økonomi og inntekt, så skjønner ingenting???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kredittscoren din vært 79 hver gang du har bestilt noe? Jeg får alle mulige varianter av kredittscore selv om det er på samme tid og til å med fra samme firma. 

Anonymkode: 35094...bda

Skrevet

Merkelig. Hvilke mobilselskap er det?

Jeg har fått 40 og 42 (avhengig av hvem som regner ut), og har aldri hatt noen problemer med å handle på faktura/mobilabonnement el. Har ingen betalingsanmerkninger, bare boliglån. Antar grunnen til den lave scoren er at jeg har lav inntekt og har boliglån.

Anonymkode: 0c44a...ea8

Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med å opprette abonnement, men i en periode fikk jeg ikke handle på faktura fra et enkelt selskap. De viste til de som sjekket kreditten, mens de igjen viste til selskapet jeg prøvde å handle hos. Det kommer nok helt an på hvor du prøver å bli kunde, og hva de faktisk sjekker...

Skrevet

Veldig merkelig. Jeg har 200k i inntekt og studiegjeld på 500k (som jeg ikke betaler på pga lav inntekt), og jeg har ikke noen problemer med å få lån (har ingen andre lån eller kreditter). Fikk nettopp innvilget kontokreditt fra Santander på 14k for å kjøpe PC. Jeg valgte da betalingsutsettelse i 2 mnd som ikke har etableringsgebyr og faktisk har ganske lav rente. 14k, med 200k i inntekt og 500k i lån. Hallo liksom. Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke får lån, sammenlignet med meg.

Anonymkode: 9e56b...fd7

Skrevet

Om kredittscore på 79 er høy eller lav kommer an på hvilket kredittopplysningsselskap som benyttes, vet du det? Det kan være de har andre grunnvilkår også som at du må være i en viss alder, ha en inntekt over en viss grense etc, slik at kredittscoren din i seg selv er tilstrekkelig men at du ikke oppfyller andre vilkår.

Anonymkode: 2e485...9cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...