AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #1 Skrevet 20. august 2017 Noen som har jobbet på friomsorgskontor som førstekonsulent eller innen kriminalomsorgen generelt? Er nysgjerrig på erfaringer, hvordan jobben er, osv...er mann selv, så lurer på hvordan kjønnsbalansen pleier å være? Ser for meg at det kanskje nesten bare er kvinner som jobber på slike kontor? Hvordan er dagene, arbeidstid, lønn osv? Muligheter for utvikling? Anonymkode: 21a8c...b50
doremifa Skrevet 20. august 2017 #2 Skrevet 20. august 2017 Hadde et kort engasjement i Kriminalomsorg i frihet (Kif) for 20 år siden, så mye kan være endret siden da. Den gangen var det flest kvinner, men også noen menn. De hadde sosialfaglig eller juridisk bakgrunn, noen hadde studert kriminologi. Det krevdes uttømmende politiattest for å jobbe der. Min oppgave var hovedsakelig å lage. personundersøkelser, som er en slags kartlegging av sosial bakgrunn til siktede og blir et dokument i rettsaken.t Opplysningene innhentes i fra siktede selv og ulike kontaktpersoner. En går ikke inn på skyldspørsmålet. Det inneholder også et forslag til tiltak i tilfelle retten lander på en betinget dom. Kif ville da få ansvaret for å påse at disse tiltakene blei gjennomførte. Det kunne være rusbehandling, skolegang, Alternativ til vold, psykologbehandling m.m.. De administrerte også samfunnstraffordningen. Jeg fant arbeidet svært interessant og givende. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 På 8/20/2017 den 13.44, doremifa skrev: Hadde et kort engasjement i Kriminalomsorg i frihet (Kif) for 20 år siden, så mye kan være endret siden da. Den gangen var det flest kvinner, men også noen menn. De hadde sosialfaglig eller juridisk bakgrunn, noen hadde studert kriminologi. Det krevdes uttømmende politiattest for å jobbe der. Min oppgave var hovedsakelig å lage. personundersøkelser, som er en slags kartlegging av sosial bakgrunn til siktede og blir et dokument i rettsaken.t Opplysningene innhentes i fra siktede selv og ulike kontaktpersoner. En går ikke inn på skyldspørsmålet. Det inneholder også et forslag til tiltak i tilfelle retten lander på en betinget dom. Kif ville da få ansvaret for å påse at disse tiltakene blei gjennomførte. Det kunne være rusbehandling, skolegang, Alternativ til vold, psykologbehandling m.m.. De administrerte også samfunnstraffordningen. Jeg fant arbeidet svært interessant og givende. Virker givende ja, håper noen andre også kan komme med litt erfaringer om hvordan det gjøres i dag Anonymkode: 21a8c...b50
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #4 Skrevet 21. august 2017 På 20.8.2017 den 10.07, AnonymBruker skrev: Noen som har jobbet på friomsorgskontor som førstekonsulent eller innen kriminalomsorgen generelt? Er nysgjerrig på erfaringer, hvordan jobben er, osv...er mann selv, så lurer på hvordan kjønnsbalansen pleier å være? Ser for meg at det kanskje nesten bare er kvinner som jobber på slike kontor? Hvordan er dagene, arbeidstid, lønn osv? Muligheter for utvikling? Anonymkode: 21a8c...b50 hadde praksis innen kriminalomsorgen -overgangsbolig under fengslet. 70% menn- 30%kvinner, vekslet mellom å være fengselsbetjenter og sosialarbeidere som fungerte som miljøterapeuter. 3 vakter fordelt på hele døgnet, aner ingenting om lønn sorry. Anonymkode: 9a77b...3c5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 På 8/21/2017 den 21.47, AnonymBruker skrev: hadde praksis innen kriminalomsorgen -overgangsbolig under fengslet. 70% menn- 30%kvinner, vekslet mellom å være fengselsbetjenter og sosialarbeidere som fungerte som miljøterapeuter. 3 vakter fordelt på hele døgnet, aner ingenting om lønn sorry. Anonymkode: 9a77b...3c5 Interessant..vet du noe om hvordan det er på friomsorgskontorene som er litt mer uavhengige av selve fengslene, altså de kontorene ut i distriktene? Anonymkode: 21a8c...b50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå