Gå til innhold

Vinterstøvel til småbarn - hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei liten ei som skal i barnehagen nå i vinter. Hvilke type støvler velger man? Har kjøpt en form for overgangssko som er av Goretex og vanntette. Men hva med vinterstøvletter? Så at Coop nå har noen cherrox som tåler ned til minus 20 grader. Er dette noe? Eller må msn kjøpe sånne rådyre viking støvler osv? Tips?

Anonymkode: e8543...ced

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker dock boots til mine tre. Disse fås kjøpt på coop, så mulig det er de du har  sett. De fås også kjøpt på skobutikken mani, men jeg har brukt å kjøpt til mine på tilbud på obs.

Jeg bruker i tillegg å ha vintersko da, skoringen bruker å ha barnas dager. Da får du 2 for 1. Da har de brukt å ha viking vintersko som jeg har brukt til alle mine tre. (Eldste er 8) Det bruker være barnas dag i september. 

Anonymkode: d55e8...cb9

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker dockboots. De passer godt til vesla i alle fall. 

Anonymkode: 5176b...865

• Liker 1
Skrevet

At cherroxen tåler minus 20 betyr bare at materialet tåler det, ikke at foten inni har det bra😉

Hva hun trenger kommer an på om hun går selv ute da, og klimaet der dere bor.

Anonymkode: 88e74...3d8

• Liker 2
Gjest Magnifiq
Skrevet

Bruker bisgaard med ullfôr. Ikke funnet noen som er like gode som de.

Skrevet
23 minutter siden, Magnifiq skrev:

Bruker bisgaard med ullfôr. Ikke funnet noen som er like gode som de.

Kjøper du de på nett? Eller vet du om en butikk som tar inn? Har ikke turt å kjøpe sko på nett enda

Gjest Magnifiq
Skrevet (endret)
1 time siden, hobbykokken skrev:

Kjøper du de på nett? Eller vet du om en butikk som tar inn? Har ikke turt å kjøpe sko på nett enda

Jeg bruker å kjøpe på nett, men tror Babyshop tror jeg har de i butikk. 

(Har prøvd både Dock boots og cherrox.)

Endret av Magnifiq
Skrevet

Vi og barnehagen var godt fornøyde med dock boots i forrige sesong. Da var vår halvannet

Skrevet

Vår treåring har et par overgangssko i Goretex og et par Viking vintersko som jeg kjøpte brukt, også tenker jeg å kjøpe et par Dock Boots på Coop i tillegg. 

Det er ikke anbefalt å kjøpe sko til barn brukt, men jeg tenker det går bra så lenge de er svært lite brukt. Sparer en del penger der :) 

Anonymkode: 0e2b6...43d

Skrevet

Her er det kalde vintere. Cherrox er kun høst/ vår støvel. Alle i barnehagen har Kouma sko. Lette, varme og behagelig.

IMG_3017.JPG

Anonymkode: cab52...727

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det kalde vintere. Cherrox er kun høst/ vår støvel. Alle i barnehagen har Kouma sko. Lette, varme og behagelig.

IMG_3017.JPG

Finnes disse til gutt også? Hvor kan de i såfall skaffes?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

IMG_3017.JPG

Disse så fine ut! Hvor selges de? 

Skrevet

Kuoma er finskprodusert, og en kjempe lett, vannavvisende vinterstøvel med ullfor som holder foten varm i -30. Her har vi en lokal barnebutikk uten netthandel som selger disse i bøttevis til barnehagebarn. Fant en nettside som selger skoene. Og om man drar til Sverige selges de på store sportsforretninger som XXL osv.

https://skidoosenteretas.mystore4.no/search_result?search_in_description=1&keywords=Kuoma&x=0&y=0

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kuoma er finskprodusert, og en kjempe lett, vannavvisende vinterstøvel med ullfor som holder foten varm i -30. Her har vi en lokal barnebutikk uten netthandel som selger disse i bøttevis til barnehagebarn. Fant en nettside som selger skoene. Og om man drar til Sverige selges de på store sportsforretninger som XXL osv.

https://skidoosenteretas.mystore4.no/search_result?search_in_description=1&keywords=Kuoma&x=0&y=0

Takk for link! Men er den litt klumpete å ha under vinterdressen? Eller går den fint over skoa?

Endret av Strawberrygirl
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

IMG_3017.JPG

Men er de vanntette? I filt? Her er det regn og sjelden snø.

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er de vanntette? I filt? Her er det regn og sjelden snø.

De er ikke klumpete,de er ikke vanntette,og er nok litt for varm hvis det er mildvær.

de er geniale for det været som vi har i nord-Norge,og mini synes de er lette og gode å gå i.I finnland koster de halve prisen enn i norge.

Skrevet

Dressen går lett over skoene, og de er super lette og ikke klumpete. Synes de passer fint her jeg bor, vi har vinter temperaturer ned i -20, men ligger for det meste rundt -5. Kuoma anbefales på det varmeste. Både som førstegangs barnehage sko og til de større barna 👍🏻

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dressen går lett over skoene, og de er super lette og ikke klumpete. Synes de passer fint her jeg bor, vi har vinter temperaturer ned i -20, men ligger for det meste rundt -5. Kuoma anbefales på det varmeste. Både som førstegangs barnehage sko og til de større barna 👍🏻

PS: Kuoma skoene vist på bildet er i et slags Goretex stoff som er vannavvisende. Mini har aldri vært våt på bena, så vil si de er bortimot vanntette. Men, om det er vannpytter osv blir de nok våte, men alt utenom regnvær holder vannet ute.

Gjest Magnifiq
Skrevet

Men disse kuoma-skoene blir vel vintersko? Ikke støvler som vi trenger i slapseføre på Østlandet, som bisgaard, cherrox, Dockboots?

Skrevet

Ja, Kuoma er en vintersko absolutt. Passer ikke til "vintere" med mange varmegrader. Bisgaard kan ikke jeg skjønne er en barnehagesko. Disse må da bli våte om de brukes som en cherrox. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...