AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #1 Skrevet 19. august 2017 Vi passer en 1,5 år gammel tispe en liten ukes tid mens eier/oppdretter kommer seg litt etter sykdom og hunden blir mer og mer frustrerende å være i hus med. Hun går likevel veldig godt sammen med vår hanhund på 2,5 år som er av samme rase og vi passet henne 3 uker i desember da hun oppførte seg helt annerledes. Hun bjeffer på absolutt alt! Ute på terrassen bjeffer hun på alt av naboer selv om de er nært eller 50 meter borte. Hun bjeffer på spøkelser, altså det er ingenting der i det hele tatt. Hun går rundt å knurrer bare vi beveger oss enten ute eller inne, men det som plager meg mest er at hun knurrer og bjeffer på begge jentene mine. De kan ikke bevege seg i stuen eller gå over gulvet uten at hun beveger seg nervøst mot de mens hun knurrer og bjeffer. I går gikk jeg på badet en tur mens min eldste satt musestille i sofaen og så på barnetv. Det var en bjeffing av en annen verden uten at jentungen hadde leet en muskel. De begynner å bli redd for å bevege seg i sitt eget hus og ber meg ta vekk hunden når de for eksempel skal på kjøkkenet for å hente seg melk. Eier/oppdretter påstår at den er godt sosialiser med barn/mennesker, men hun har ingen barn selv og det kan vel knapt kalles sosialisering når hunden bare har møtt barn i en hilsesituasjon. Synes hunden stresser og reagerer på en måte som jeg ikke forbinder med godt sosialisert. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre her og har mest lyst å levere hunden tilbake, men har ikke samvittighet til det siden eier ikke er helt i form. Hun har også 4 andre hunder hjemme. Har forsøkt å la jentene mine sette seg ned og gi henne godbiter, men det fungerer bare der og da. Etterpå blir de knurret i senk igjen. Skal jeg bare levere henne tilbake? Anonymkode: 9630d...997
Tabris Skrevet 19. august 2017 #2 Skrevet 19. august 2017 Her synes jeg faktisk det beste er å levere henne tilbake. Ja, du kan legge ned masse tid og arbeid og trene på det, men det er ikke din hund og dermed egentlig ikke ditt ansvar. Dette høres ut som en situasjon som er ganske vanskelig for både deg, dine barn og for hunden. Det er ikke din jobb å oppdra og trene denne hunden på alt den er redd for. Da bør oppdretter heller la noen passe den som har en livsstil som passer hunden bedre.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #3 Skrevet 19. august 2017 Hadde faktisk levert hunden igjen. Hva skjer hvis hunden plutselig finner ut at den skal bite? En stabil hund oppfører seg ikke slik. Anonymkode: 8829a...280
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå