Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i gang med et prøverørsforsøk nå og skulle ta puregon og Orgalutran-sprøyte nå. Da jeg skulle ta orgalutran tror jeg at jeg råkte ei blodåre. Jeg burde ha aspirert og evt tatt ut sprøyta, men jeg injiserte. Er det krise?? Antar den virker som den skal uansett? Ble litt bekymret nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, milco skrev:

Jeg er i gang med et prøverørsforsøk nå og skulle ta puregon og Orgalutran-sprøyte nå. Da jeg skulle ta orgalutran tror jeg at jeg råkte ei blodåre. Jeg burde ha aspirert og evt tatt ut sprøyta, men jeg injiserte. Er det krise?? Antar den virker som den skal uansett? Ble litt bekymret nå!

Ring legevakta straks og spør!

Anonymkode: 1f0fa...a47

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tror du at du traff en blodåre? Skal den settes intramuskulært eller i fettvev? Ring legevakt!!

• Liker 1
Skrevet

Drit i om det går ut over effekten, for det spiller ingen rolle. Om du frykter noe kan skje DEG, ringer du legevakt og spør!!

Anonymkode: 07f9f...a6b

Skrevet

Dette er da subcutane sprøyter? Altså sprøyten skal ikke settes i muskel. Du trenger ikke aspirere, ingen fare skjedd!

Anonymkode: 9d291...be7

Skrevet

Om det er en subcutan sprøyte så er det ikke farlig, da har du ikke truffet en blodåre. Om det var en intramusculær sprøyte så blir det noe annet. En ting er at virkestoffet ikke virker på riktig måte, en annen ting er at det kan være farlig for deg. Men da hadde du nok kjent det innen kort tid. 

Anonymkode: 3a080...fa3

Skrevet

Bare slapp av, det går helt fint:) 

Anonymkode: 84c31...a31

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er en subcutan sprøyte så er det ikke farlig, da har du ikke truffet en blodåre. Om det var en intramusculær sprøyte så blir det noe annet. En ting er at virkestoffet ikke virker på riktig måte, en annen ting er at det kan være farlig for deg. Men da hadde du nok kjent det innen kort tid. 

Den er subcutan, så ingen skade skjedd hos TS.

Anonymkode: 84c31...a31

Skrevet

Takk for svar :) Jeg ringte legevakta, de mente det ikke var noe fare og at jeg nok ikke har truffet en blodåre ettersom jeg har satt den i magen. 

Jeg trodde jeg traff en blodåre ettersom det gjorde vondere enn vanlig, pluss at det kom et par dråper blod ut når jeg tok det ut. Det kom også umiddelbart en liten klump under huden der jeg stakk. Den gikk bort igjen like fort som den kom. De mente det kanskje bare var en opphopning og at det siver ut i vevet etterhvert. Jeg satte puregon rett før denne og det er mulig jeg satt dem litt for tett slik at jeg traff nesten samme plassen. Jeg ble forstyrret i det jeg satte sprøyta, nå skjønner jeg viktigheten med å være konsentrert og i fred når jeg driver med dette:opplyser:

Uansett så føler jeg meg som vanlig og satser på at dette gikk greit :) Glad jeg ringte legevakten, nå tror jeg at jeg skal få sovet godt i natt alikevel :) 

• Liker 1
Skrevet

Det at det kan blø på subcutane injeksjoner er at man har gått igjennom en tynn blodåre i huden, eller langt ned i fettvevet. Du får ikke satt noe medisin i disse årene. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...