Armonia Skrevet 13. januar 2005 #1 Skrevet 13. januar 2005 Vi har en Cocker Spaniel på snart 9 år som har begynt å miste så mye hår på magen. Dette har gått ganske gradvis, men det begynner å bli tynt med hår nå... Han er i kjempeform ellers, så det virker ikke som det er noe feil med han utenom dette. Har bestilt time hos dyrlegen i morgen for å sjekke hva det kan være. Men er det noen som har opplevd noe lignende?
Gjest Bhsiltsk Skrevet 14. januar 2005 #2 Skrevet 14. januar 2005 Kanskje det er en slags midd eller noe? Har ikke opplevd det på noen av mine egne hunder, men hørt om det i programmer og sånt. De årsakene de har kommet fram til varierer mellom midd, orm, allergi o.l. Etter dyrlegebesøket i dag, blir vel det, kunne du kanskje komme med en liten melding om hva det var for noe?
Armonia Skrevet 14. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2005 Ja, nå har vi altså vært hos dyrlegen. Det kunne være en sykdom som var forholdsvis vanlig hos litt eldre hunder(nå husker jeg selvfølgelig ikke navnet, men det var noe med Hypot... ett eller annet). Produksjonen av tioxin( litt usikker på om det het det, var noe lignende(litt dårig på å huske fremmedord :oops: )) stoppet opp, og dette førte blandt annet til håravfall og stor matlyst- som hunden vår har. Har tatt blodprøver for å sjekke, får svar i midten av neste uke. Hvis det var denne sykdommen, får han piller, morgen og kveld, livet ut. Han hadde også en liten forandring i prostataen, noe som kunne komme i forbindelse med dette. Hvis det ikke var denne sykdommen, kunne det være en svulst i testikkelen. Hun sa det var svært sjeldent med ondartete svulster, så vi får krysse fingerene. Om det var en godartet svulst, måtte vi kastrere. Hunden er i kjempeform, merker ingenting fysisk på han.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 14. januar 2005 #4 Skrevet 14. januar 2005 Fingre og tær krysses for at det ikke er svulst. Heller medisiner, sier nå jeg (som har mistet en hund i kreft og har ikke lyst til å gjennom det flere ganger). Lykke til!!!
Armonia Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2005 Har nå fått svar på prøvene, og det var Hypotyrose - lavt stoffskifte. Så nå får han tabeletter morgen og kveld, disse må han gå på resten av livet. Han er også satt på en antibiotikakur, som han skal gå på i tre uker. Godt at det ikke var svults iallefal!
Litz Skrevet 28. januar 2005 #6 Skrevet 28. januar 2005 En venninne av meg har skrevet en bok om denne sykdommen hos hunder. Hun har selv en greyhound med sykdommen. Les mer her: http://groups.msn.com/BudalHundepensjonat/...oto&PhotoID=367
Armonia Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2005 Takk for tipset Skal se nærmere på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå