Gå til innhold

Noen ganger er jeg redd for pikk!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 19 år og har ikke hatt ordentlig sex, men jeg har rota litt og vet at jeg er hetero fordi jeg bare tenner på gutter... men noen ganger så synes jeg pikken er.. skremmende? Den blir liksom litt ekkel og truende. Det kan være hvis jeg bare tenker på den eller ser på film, jeg trenger ikke å ha den forran meg. Er det noen som har opplevd dette før?? Når jeg ikke har lyst på sex så kunne jeg fortsatt tenkt meg å være sammen med en gutt som jeg var forelska i, men som for min del kunne han vært uten pikk til vanlig liksom. Å se en gutt i f eks badeshorts eller boxer uten at det er i en flørtende situasjon gjør at når jeg kikker på skrittet så blir pikken en ekkel klump og.. ja. Når jeg er kåt derimot så er det ikke noe ekkelt eller skremmende med den over hodet, da er det jo kun pikk jeg vil ha. Hvorfor er jeg sånn??

Anonymkode: 32cdb...3fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det ganske likt. Jeg og synes den er litt skummel på en rar måte. Føler at den skal skade meg. Når en mann viser frem pikken sin så blir jeg av og til litt lammet av frykt og vet ikke hva jeg skal gjøre med den. Peniser er så rare.

Anonymkode: a96d3...4fc

Skrevet

Det sies at den beste behandlingen for fobier og angst er eksponering. Ved eksponering vil hjernen lære seg at pikken ikke er farlig eller vil deg vondt, snarere tvert imot! 

Angstens natur er irrasjonell så det er ikke gitt at det finnes et logisk svar på hvorfor du føler det slik. Personlig har jeg aldri sett en skremmende truende pikk.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har det ganske likt. Jeg og synes den er litt skummel på en rar måte. Føler at den skal skade meg. Når en mann viser frem pikken sin så blir jeg av og til litt lammet av frykt og vet ikke hva jeg skal gjøre med den. Peniser er så rare.

Glad jeg ikke er alene! Vet du hvorfor du har det sånn? Jeg har aldri vært redd for at den skal skade meg men den virker bare ekkel og truende i seg selv og det har ikke noe med hvem den er sin eller hvor jeg ser den.

Anonymkode: 32cdb...3fb

Skrevet

Jeg er godt voksen og heteroseksuell selv. Pikk er ikke særlig pent å se på, mener jeg. Jeg synest oppriktig at kvinner er penere enn menn nakne.

Jeg har flere ganger opplevd at mann slenger frem pikken for å imponere. De er megastolte, men for min del virker det bare som en trussel.

Anonymkode: e9e31...43b

Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

Det sies at den beste behandlingen for fobier og angst er eksponering. Ved eksponering vil hjernen lære seg at pikken ikke er farlig eller vil deg vondt, snarere tvert imot! 

Angstens natur er irrasjonell så det er ikke gitt at det finnes et logisk svar på hvorfor du føler det slik. Personlig har jeg aldri sett en skremmende truende pikk.

Grunnen til at du ikke er redd for pikk er fordi du er mann og har mest sannsynlig (beklager hvis jeg tar feil) en egen penis. Du er ikke redd den fordi du ser den hele tiden. For oss kvinner så er det veldig rart at dere menn har noe som stikker ut der nede. Baller ser også merkelige ut. Vi vet ikke hva vi skal gjøre med alt de der greiene dere har mellom beina og det kan være skummelt. Det ser også fryktelig rart og unaturlig ut.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at du ikke er redd for pikk er fordi du er mann og har mest sannsynlig (beklager hvis jeg tar feil) en egen penis. Du er ikke redd den fordi du ser den hele tiden. For oss kvinner så er det veldig rart at dere menn har noe som stikker ut der nede. Baller ser også merkelige ut. Vi vet ikke hva vi skal gjøre med alt de der greiene dere har mellom beina og det kan være skummelt. Det ser også fryktelig rart og unaturlig ut.

Og det er poenget mitt - jeg har vært eksponert for pikk hele livet bokstavelig talt. 

Kvinner som har hatt en mannlig kjæreste over flere år og som også har blitt eksponert for pikk regelmessig vil som oftest heller ikke se på penisen som truende eller skremmende men som et verktøy konstruert for kjærlighet, nærhet og glede.

Men for all del - en pikk kan faktisk brukes som et våpen så helt uskyldig er den ikke alltid. De fleste overgrep skjer i nær relasjon.

Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg, Ts! Aner ikke hvorfor...

Anonymkode: 100f3...f27

Skrevet

Kniver kan også være skumle å se på selv om de oftest brukes til noe så uskyldig som å lage mat. Peniser brukes også oftest til uskyldige ting men så har du noen få som skader andre med dem da. Kanskje det er derfor.

Anonymkode: e6562...4c1

Skrevet

Phallofobi er en helt reell angst. Kognitiv terapi og eksponeringsterapi pleier å være løsningen.

Skrevet

Fordi du har lite erfaring :) Du må bare bli mer vant til pikk !

Anonymkode: b231a...46f

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Sphere skrev:

Phallofobi er en helt reell angst. Kognitiv terapi og eksponeringsterapi pleier å være løsningen.

ja ,eller la dem få se på penisen din :P Det kan vel ikke være så skremmende :fnise:

Anonymkode: 562ee...4a4

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

ja ,eller la dem få se på penisen din :P Det kan vel ikke være så skremmende :fnise:

Anonymkode: 562ee...4a4

Hah! Veldig godt poeng! Kanskje jeg burde bli terapeut?  :fnise:

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

En penis er da slett ikke skremmende for oss kvinner generelt heller da. De aller fleste kvinner i voksen alder vet da utmerket godt hva de skal gjøre både med en penis og en pung. For min del høres det merkelig ut at noen kvinner faktisk er redde for en penis, om de da ikke har vært utsatt for voldtekt eller andre overgrep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...