Gå til innhold

Går dere i bursdag til noen dere nesten ikke kjenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si du har møtt vedkommende en gang? Ble invitert bort, men så viser det seg at det kommer svært få. Kjenner ikke personen som har invitert meg spesielt godt heller. Sa jeg kanskje kunne stikke innom en tur da.

Anonymkode: 7f624...1b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke helt hva som er problemet. Du er jo invitert. En feiring er jo bare en hyggelig sammenkomst.

Anonymkode: 68002...5db

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg liker de andre som skal eller har interesse av å bli bedre kjent med personen, så ja. 

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Hvis det var kassamannen som spurte meg tilfeldig så hadde jeg nok ikke dratt. Men hvis det var noen jeg hadde møtt og hatt det hyggelig med ved den ene anledningen vi møttes så hadde jeg dratt. 

Jeg er en sånn som tenker at det er så kjipt at folk sitter i hver sin stue og er triste og ensomme, og det at jeg som ikke kjenner vedkommende ble invitert i bursdag ville jeg sett på som et signal på en ensom person sitt tiltak for å ikke være ensom på bursdagen sin. Jeg kan ikke drive å synes det er kjipt med ensomheten i landet og så si nei til å være med å bidra til at noens ensomhet ble mindre, og det spesielt på bursdagen deres. 

Hadde spurt om jeg skulle ta med noe, om ikke hadde jeg kjøpt en bukett blomster (om ikke personen er allergisk), skrevet et koselig kort og møtt opp! :) 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si du har møtt vedkommende en gang? Ble invitert bort, men så viser det seg at det kommer svært få. Kjenner ikke personen som har invitert meg spesielt godt heller. Sa jeg kanskje kunne stikke innom en tur da.

Hvis jeg visste at det kom få, så hadde jeg ihvertfall prioritert å komme! Kanskje det blir kjempekoselig, og starten på et fint vennskap!

Stikke innom en tur? Hva mener du? Komme midt i, og gå når du er lei? Enten setter du av tid til å være hele, eller så dropper du det. Det blir liksom sånn; "jeg har egentlig ikke tid, men jeg vet at jeg er så uunnværlig, så jeg skal heller gi deg 20 minutter av mitt fantastiske selskap, sånn at du har noe å leve på resten av året". (sorry-er-i-dårlig-humør-i-dag)

Anonymkode: 28ffc...a30

• Liker 4
Skrevet

Det kommer helt an på, kjenner du noen andre som skal dit? Er det snakk om bursdagsvors, eller 3-retter middag? Har du noe interesse av å omgås denne personen? 
Kommer det få fordi personen er ny på stedet, eller at andre venner er opptatt, eller fordi personen har valgt bare invitere noen få pga plass, eller er personen merkelig på en eller annen måte? 

Jeg har bursdag midt i fellesferien, og dermed få venner som kan komme, så jeg kunne fint funnet på å invitert noen jeg ikke kjente så godt også, og jeg sier alltid ja til at venner kan ha med seg en kompis/venninne selv om jeg ikke kjenner vedkomme. 

Anonymkode: bd63f...9dd

Skrevet

Dersom jeg visste det kom veldig få hadde jeg nok prioritert å komme, ja ..Med mindre det var noe svært spesielt med personen, som f,eks tidligere pedofil, psykopat osv. Men hvis det bare var at personen ikke hadde så mange venner, og jeg ikke visste hvorfor , hadde jeg gått :) Kan jo hende det blir veldig hyggelig og dere blir venner.

Vi lærer jo barna våre at de skal gå i bursdagsselskap til andre barn i klassen sin og be alle, hvorfor skal ikke vi voksne være et godt eksempel og gjøre det samme?

Skrevet

Jeg dra aldri hvis det ikke kommer noen jeg kjenner og jeg egentlig ikke er venn med bursdagsbarnet. Synes det blir kleint. Skal en venninne av meg, så spør jeg om vi kan dra sammen bort :)

Skrevet

Jeg går så klart, hvis jeg mulighet og lyst.  :) 

Jeg bryr meg ikke om hvilke andre som måtte være der, ei heller om jeg kjenner de eller ikke. Regner da med, at så lenge de bedt inn meg så er det fordi de vil ha meg der. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg visste at det kom få, så hadde jeg ihvertfall prioritert å komme! Kanskje det blir kjempekoselig, og starten på et fint vennskap!

Stikke innom en tur? Hva mener du? Komme midt i, og gå når du er lei? Enten setter du av tid til å være hele, eller så dropper du det. Det blir liksom sånn; "jeg har egentlig ikke tid, men jeg vet at jeg er så uunnværlig, så jeg skal heller gi deg 20 minutter av mitt fantastiske selskap, sånn at du har noe å leve på resten av året". (sorry-er-i-dårlig-humør-i-dag)

Anonymkode: 28ffc...a30

Fullstendig enig i denne.

TS: Enten kommer du eller lar du vær. Hvem tror du at du er? Sveipe innom og kaste litt glans over kvelden?!

Anonymkode: cd087...f07

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det første møtet var fint og jeg føler jeg vil bli bedre kjent med personen, så hadde jeg takket ja :) 

Skrevet

Om det ene møtet var hyggelig og gjorde at jeg ville bli bedre kjent med personen, så ville jeg nok gått. Hvis ikke, nei. 

Skrevet

Det kommer an på, men om personen var hyggelig så kunne jeg godt ha gått. 

Spesielt når det kommer få så får det meg til å tenke at personen kanskje ikke har så mange og ønsker å utvide omgangskretsen sin? Så hvorfor ikke gå? 

Skrevet

Jeg hadde reist! I alle fall om jeg hadde sansen for personen som inviterte meg. Har selv blitt invitert i bursdager til folk jeg ikke kjenner så godt, og fått nære vennskap ut av det.

Og har selv vært den som inviterer folk jeg bare så vidt kjenner i mine bursdager. Ikke fordi jeg har så få venner, men fordi jeg har hatt lyst til å bli bedre venn med vedkommende. Noen ganger har det blitt skikkelig gode vennskap, andre ganger har vedkommende fortsatt som bekjent.

Skrevet

Jeg ser på det som ekstremt sært å ikke gå i en bursdag fordi man ikke kjenner vedkommende godt nok.

Anonymkode: bfa6e...32e

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har selv hatt så mange bursdagsfester der ingen kom at jeg har gjort det til en greie å dra på alle bursdager jeg blir bedt i så langt det er mulig. Det kan jo være det er en person jeg gjerne vil bli kjent med, eller at jeg treffer andre hyggelige på festen. Om det er en person jeg bevisst unngår, blir det jo noe annet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...