AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #1 Skrevet 19. august 2017 Jeg har en hannhund på litt over 1 år. Har for lenge siden sagt ja til å passe ei tispe på 6 år i ca ei uke, ei tispe jeg har passet mange ganger. Nå har denne tispa fått løpetid og hun blør. (har med truse) Fikk beskjed på forhånd at hun kom til å få løpetid. Hannhunden min går rundt å er helt vill, skal snufse tispa bak og prøver å slikke. Tispa sier ifra når nok er nok, men ser ikke ut til at han tar hintet så han fortsetter. Har sett meg nødt til å sette han i buret da det er eneste sjanse foreløpig for at han skal la tispa være i fred. Noen tips til hvordan jeg kan gjøre det den kommende uka uten å måtte ty til bur hele tiden? Anonymkode: 5c2a8...93d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #2 Skrevet 19. august 2017 Ha de på separate rom? Det er fryktelig slitsomt for begge to å gå oppå hverandre nå. Evt høre om noen kan passe din hund enn så lenge. Anonymkode: 46738...3fe
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #3 Skrevet 19. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ha de på separate rom? Det er fryktelig slitsomt for begge to å gå oppå hverandre nå. Evt høre om noen kan passe din hund enn så lenge. Anonymkode: 46738...3fe Har jeg han på et rom for seg selv så står han bare å piper, nærmest bjeffer. Ja, har sett med nødt til å spørre noen om å passe min hvis det går helt skeis. Anonymkode: 5c2a8...93d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #4 Skrevet 19. august 2017 Jeg har hatt hannhund og tispe. Vi prøvde å dele dem i to ulike etasjer, men det ble rett og slett tortur av hannhunden. Vi måtte splitte oss i et par uker i ulike hus ... Spiste ikke, bare lå ved døren og ulte. Jeg ville fått noen til å passe hannhunden. Anonymkode: d81c8...a4d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #5 Skrevet 19. august 2017 La tispa si ifra selv. Han er ung og dum og må settes på plass et par ganger. Det å separere dem gjør det bare verre. Har hatt to par med hannhund og tisper sammen. Første løpetid var stress, mye kjefting.. så var det over. Anonymkode: 111ca...3be
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #6 Skrevet 19. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: La tispa si ifra selv. Han er ung og dum og må settes på plass et par ganger. Det å separere dem gjør det bare verre. Har hatt to par med hannhund og tisper sammen. Første løpetid var stress, mye kjefting.. så var det over. Anonymkode: 111ca...3be Tispa sier ifra, men han forsetter bare, så må jeg ta han vekk.. Anonymkode: 5c2a8...93d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #7 Skrevet 19. august 2017 Nu sover dem begge to, en i bur og en utenfor.. Tenker å prøve å ha begge sammen og bare la det gå, og vente på at tispa sier såpass ifra at han lar henne være. Anonymkode: 5c2a8...93d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #8 Skrevet 19. august 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: La tispa si ifra selv. Han er ung og dum og må settes på plass et par ganger. Det å separere dem gjør det bare verre. Har hatt to par med hannhund og tisper sammen. Første løpetid var stress, mye kjefting.. så var det over. Anonymkode: 111ca...3be Funker sikkert fint helt til de sitter sammen. Anonymkode: 46738...3fe 2
nurcos Skrevet 19. august 2017 #9 Skrevet 19. august 2017 (endret) Har hun nettopp fått løpetid? Isåfall bør det gå greit å ha de sammen, så lenge du følger godt med. Bare la tispa si ifra når hun får nok, det går greit. Hvis hun har hatt løpetid i over 10 dager, så bør du ikke ha de sammen. Da begynner hun å bli høyløpsk og er klar for parring. Fjern de også fra hverandre hvis hannhunden begynner å skjønne tegningen, og starter å hoppe på henne. Hvis du har på henne truse, er det heller ikke noe problem å ha de sammen, bare pass på at hun ikke klarer å ta den av. Men det beste du kan gjøre er å holde de separat, i forskjellige hus. Endret 19. august 2017 av nurcos La til noe
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #10 Skrevet 19. august 2017 1 minutt siden, nurcos skrev: Har hun nettopp fått løpetid? Isåfall bør det gå greit å ha de sammen, så lenge du følger godt med. Bare la tispa si ifra når hun får nok, det går greit. Hvis hun har hatt løpetid i over 10 dager, så bør du ikke ha de sammen. Da begynner hun å bli høyløpsk og er klar for parring. Fjern de også fra hverandre hvis hannhunden begynner å skjønne tegningen, og starter å hoppe på henne. Men det beste du kan gjøre er å holde de separat, i forskjellige hus. Hun har akkurat fått løpetida. Foreløpig ingen som kan passe hannhunden min. Anonymkode: 5c2a8...93d
nurcos Skrevet 19. august 2017 #11 Skrevet 19. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun har akkurat fått løpetida. Foreløpig ingen som kan passe hannhunden min. Anonymkode: 5c2a8...93d Da er det nok ikke noe problem, bare ha på henne trusa inne.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #12 Skrevet 19. august 2017 1 minutt siden, nurcos skrev: Da er det nok ikke noe problem, bare ha på henne trusa inne. Ja hun har den på inne, men akkurat nå er hun i buret og da er den av. Anonymkode: 5c2a8...93d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #13 Skrevet 20. august 2017 På 19.8.2017 den 20.18, AnonymBruker skrev: Ja hun har den på inne, men akkurat nå er hun i buret og da er den av. Anonymkode: 5c2a8...93d Dumt. Veldig dumt. Vil de parre seg, klarer de fint det med et gitter i mellom. Ha på truse hele tiden, så lenge hannhunder ikke er i lukket bur eller i lukket hundegård utendørs. Anonymkode: 0c3a3...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå