Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Utslett på leggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! 

I ett desperat forsøk på å finne ut noe av hva jeg har før jeg eventuelt drar til hudlegen tenkte jeg at jeg skulle høre her i tilfelle noen har vært borte i det samme. Har ett kløende utslett på den ene leggen min, det har vært der i over ett år og virker bare som at det vokser. Legger ved ett bilde i håp om at noen kanskje har vært borte i det og vet hva det er.. 

IMG_3359.JPG

Anonymkode: 4fda9...a7c

Skrevet

Det der ser egentlig bare ut som hudforandringer etter langvarig kløe. Google lichenifisering. Har du prøvd rikelig med fuktighetskrem, dekke det til slik at du ikke får klødd/gnidd på det, eventuelt kortisonkrem?

Anonymkode: b240a...48e

Skrevet

Eller lichen planus.

Anonymkode: b240a...48e

Skrevet

Det der ser ut som sånn eksem barn får. Altså helt vanlig eksemhud. Husker søskenbarnet mitt hadde det der hele barndommen. 

Anonymkode: ff7c2...c02

Skrevet

Har det selv. Kortison både i tablett og krem hjelper mye, men dog bare for en kort stund. Allergitabletter har jeg funnet ut hjelper "mer" i den grad av at utbruddene av kløe ikke kommer like ofte. Jeg smører på canoderm etter dusj for å smøre inn med en rik fuktighetskrem når jeg står opp på morgningen (kveldsdusjer). 

Ta en tur til legen. Elocon hjalp meg en liten stund, men det som gjerne like fort tilbake som utbruddene begynte. Nå merker jeg det begynner et par dager etter jeg har barbert leggene og glemt å smøre beina med kortison. Mens du er hos legen, be om en blodprøve på vitaminmangler for å se om det kan være noe annet underliggende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...