Gå til innhold

Hvorfor så mange slitne mødre?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Ser stadi vekk at det er slitne mødre her. Jeg tenker at hva med noen tiår tilbake? Da fikk de både fire,fem og flere barn. De taklet jo det. Og dere med partnere også. Tenk på alle aleneforsørgere det er? 

Feministene gjorde en god jobb for at kvinner skulle få sin frihet mht jobb osv. Så hvorfor syter så jækla mange? Jeg forstår bare ikke. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi barn er sykt slitsomt. Skjønner ikke at folk orker eller vil ha det. Jeg har nok med meg selv..

Anonymkode: 9be62...4a3

• Liker 10
Skrevet

Jeg lurer også på det. Mine kollegaer og venninner klager og syter hele tiden om hvor slitsomt det er med barn. Og så lurer de på om jeg snart vil ha barn.. "Ehhh nei, takket være dere så frister det lite... " får jeg lyst til å svare. Er det virkelig så jævlig å ha barn?

Anonymkode: c7a87...b31

• Liker 8
Gjest NotNaomi
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer også på det. Mine kollegaer og venninner klager og syter hele tiden om hvor slitsomt det er med barn. Og så lurer de på om jeg snart vil ha barn.. "Ehhh nei, takket være dere så frister det lite... " får jeg lyst til å svare. Er det virkelig så jævlig å ha barn?

Anonymkode: c7a87...b31

Nei. Det er ikke det :-) en har bekymringer og tanker så klart. Men ellers er det virkelig ikke så slitsomt altså . Tror mange ikke evner å sette seg selv i annen rekke jeg.

Skrevet
54 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ser stadi vekk at det er slitne mødre her. Jeg tenker at hva med noen tiår tilbake? Da fikk de både fire,fem og flere barn. De taklet jo det. Og dere med partnere også. Tenk på alle aleneforsørgere det er? 

Feministene gjorde en god jobb for at kvinner skulle få sin frihet mht jobb osv. Så hvorfor syter så jækla mange? Jeg forstår bare ikke. 

For noen tiår siden, jobbet de fleste mødre ikke dobbelt som nå. 

Anonymkode: 6318a...cc0

• Liker 36
Skrevet
56 minutter siden, NotNaomi skrev:

Før i tiden da kvinner fikk så mange barn, var det 'kun' den jobben de holdt. Hus og barn.

Nå er det full jobb, hus og gubbe som skal ha alt servert på ett gullfat. Klart man blir slitne av det.

Som aleneforsørgende er det hvertfall 'kun' barn og hus å tenke på, ingen gubbe som klager over lite sex og som i sine våkne øyeblikk bare gamer.

Anonymkode: f3ccc...5c0

• Liker 32
Skrevet
59 minutter siden, NotNaomi skrev:

Hva vet du om de ikke var slitne den gangen også? 

• Liker 35
Skrevet

Før i tiden fikk man barn fra ca 20 års alderen, de eldste passet de yngste osv. Nå er jo det helt bannlyst, nå skal du være barn til du flytter ut. Nå er det jo også mange som starter med barn når de er nærmere 40. Pluss karrierer osv. Tror nok det kunne hjulpet endel å få barn før man er middelaldrende. 

Anonymkode: 822da...d86

• Liker 8
Skrevet

Selvfølgelig er det mer slitsomt å ha barn enn å ikke ha det! Når det er sagt så trenger det ikke være ment som annet enn fakta når folk konstaterer det. Jeg kan gjerne si at det er slitsom å ha barn uten å mene det som klaging. Jeg har det nemlig helt fint, selv om jeg er mer sliten enn før jeg fikk barn :)

Å sammenligne med før i tiden gir liten mening. Da hadde kvinnene gjerne ikke jobb i tillegg til barn, og ikke var det slik at samfunnet forventet at mor skulle trene, være sosial, følge opp barna på x antall fritidsaktiviter osv. Den gang var kvinnens plass i hjemmet, og ingen (heller ikke hun selv) forventet noe annet. Så kan man si at man velger selv hvilket liv man ønsker å leve og hvor slitsomt det blir...

Og å si at dagens kvinner ikke skal syte fordi feministene har klagd på det motsatte i alle år... det gir da ingen mening! De mødrene som i dag klager over å være slitne med full jobb, barn og mere til, er ikke disse feministene, og trenger da overhodet ikke være enige med og takke feministene for at de kjempet fram sine krav...?!

Anonymkode: e253e...e0a

• Liker 19
Skrevet

Kan ikke si at det er så slitsomt nå når ungen er 2.5. Men nyfødt tiden synes jeg var helt grusom! Med lite søvn og kolikk. Var en fryd å begynne å jobbe igjen. Faktisk mindre sliten nå enn når jeg var i permisjon.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Kan ikke si at det er så slitsomt nå når ungen er 2.5. Men nyfødt tiden synes jeg var helt grusom! Med lite søvn og kolikk. Var en fryd å begynne å jobbe igjen. Faktisk mindre sliten nå enn når jeg var i permisjon.

En er som ingen........osv 

Anonymkode: 24d30...02b

Skrevet

Selvfølgelig blir man sliten av å ha barn, man har jo et psysisk og fysisk ansvar for et eller flere andre mennesker. 

Men man blir ikke sånn sliten som de uten barn blir.

Anonymkode: a9a93...656

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, NotNaomi skrev:

Nei. Det er ikke det :-) en har bekymringer og tanker så klart. Men ellers er det virkelig ikke så slitsomt altså . Tror mange ikke evner å sette seg selv i annen rekke jeg.

Jeg tror mange evner det i for stor grad jeg, og at det er det som er ed på å gjøre de så slitne! Man lever i en annen tidsalder, hvor det er "alt for mye" informasjon tilgjengelig på hva som er rett og galt, og mange streber etter å gjøre det absolutt beste for sine barn, men det kan faktisk slite ut alle og enhver!

Anonymkode: e66af...f37

• Liker 16
Skrevet

Tja. Min mor sa noe om dette også. Hun hadde tre barn som ikke var mye i barnehagen, var i fjøset to ganger daglig, jobbet ute to ganger i uken, gjorde alt i hus og heim, passet på at bikkja og fire-fem katter fikk mat, var den eneste som fulgte opp barna på skole og fritid. Ikke akkurat mindre jobb enn mange har i dag, men den gang var det ingen som hadde lansert begrepet "tidsklemma" selv om det var like travelt da. 

Anonymkode: 874f1...9aa

• Liker 1
Skrevet

Tja, det er nok av mødre i våre foreldre- og besteforeldregenerasjon som var helt utslitt. Snakk med dem, så får du høre.

Anonymkode: e8355...a21

• Liker 23
Skrevet

Sutrete feminister som søker oppmerksomhet og sympati.

Anonymkode: 72695...dcd

Skrevet
1 time siden, NotNaomi skrev:

Ja men da var hovedjobben deres barna og hjemmet. Den jobben har de fremdeles samt full job da det forventes at de tjener like mye som menn til husholdningen.

Anonymkode: 3455a...100

• Liker 5
Skrevet

Folk lager så mye jobb ut av det å ha barn i dag. Ungene kan ikke kjede seg, de fotfølger ettåringer inne i eget hjem, ingen bruker lekegrind lenger og ungene kan ikke leke ute alene før de er skolebarn. 

Jeg tror det er grunnen, de setter lista så innmari høyt. Herregud, unger slår seg. Det er ikke farlig. 

Anonymkode: 4e257...a45

• Liker 20
Skrevet

Full jobb, barn som skal følges opp, flere krav til aktiviteter, mer lekser, mer foreldremøter, mer dugnader. eget hus og hjem som skal vedlikeholdes.

Hva er det som er så vanskelig og forstå for deg? du har ikke barn selv;)

Klager ikke, jeg valgte det selv.

Anonymkode: e5f28...a7f

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...