Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #1 Skrevet 13. januar 2005 Tenker ikke gutter på det å fri uten å SI så mye?? Vi snakket om å gifte oss sommeren (iår) et par ganger ifjor. Lurer på om han har glemt det... Vi har vert sammen i 3 år... Har så lyst han skal fri men vil ikke mase.. Noen erfaringer??
Olifant Skrevet 13. januar 2005 #2 Skrevet 13. januar 2005 Veldig lurt å ikke masse, vet at mange mannfolk bare mister lysten av det. Tviler vel på at han har glemt det, kanskje han bare går rudnt og venter på det rette øyeblikket... ? :-)
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2005 #3 Skrevet 13. januar 2005 Og andre igjen får ikke ut fingeren hvis de ikke blir mast litt på. Jeg for min del ga klar beskjed om at dersom vi skulle være samboere måtte det bli ekteskap også.
Jandia Skrevet 13. januar 2005 #4 Skrevet 13. januar 2005 Mas kan være greit i noen tilfeller. Hos oss kom frieriet og ringen etter at kirka var bestilt... (men så var vi jo begge enige om at vi ville gifte oss, spm var bare når)...
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #5 Skrevet 13. januar 2005 Mas kan være greit i noen tilfeller. Hos oss kom frieriet og ringen etter at kirka var bestilt... (men så var vi jo begge enige om at vi ville gifte oss, spm var bare når)... følte jeg maste "litt" ifjor.. Nå vil jeg bare han skal spørre når han føler for det. er kjipt å ende opp med at han spurte kanskje fordi jeg maste sånn...
Olifant Skrevet 13. januar 2005 #6 Skrevet 13. januar 2005 Tror det lureste du gjør er å vente. Har en venninne som ble fridd til etter å ha mast endel, og det ble liksom ikke det samme i det hele tatt... Men du må jo bare la ham vite at du vil gifte deg med en liten kommentar når det passer! Bare pass på at det ikke blir for mye.
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #7 Skrevet 13. januar 2005 Tror det lureste du gjør er å vente. Har en venninne som ble fridd til etter å ha mast endel, og det ble liksom ikke det samme i det hele tatt... Men du må jo bare la ham vite at du vil gifte deg med en liten kommentar når det passer! Bare pass på at det ikke blir for mye. sant det jeg skal være tålmodig...
Olifant Skrevet 13. januar 2005 #8 Skrevet 13. januar 2005 Skjønner jo at det er vanskelig og da... :-)
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #9 Skrevet 13. januar 2005 Skjønner jo at det er vanskelig og da... :-) veeeldig.... men det tar vell ca 4 mnd minst å planlegge. så hvis vi skal gifte oss til sommeren bør jeg vell hinte litt mars kanskje, hvis det ikke har skjedd noe enda. Lurer på om gutter vet at det tar endel planlegging, og ikke bare en dag... ??
Olifant Skrevet 13. januar 2005 #11 Skrevet 13. januar 2005 Hvor lang tid det tar å planlegge kommer helt an på hva slags bryllup du skal ha. Noen kjoler er det jo opptil 9 mnd bestillingstid på...
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #12 Skrevet 13. januar 2005 Min sambo " datt" ned på kne her lille juleaften :-) , vi hadde snakket mye om det , men jeg viste at han ille ville fri før han var klar og fant " sin " måte og gjøre det på :-) Vi hadde også snakket om sommerne, men det han tenkte ikke på tidspunktet på bryllupet i forhold til når hhan skulle fri, så vi har valgt bort sommeren nå :-)
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #13 Skrevet 13. januar 2005 Ja, hvis han feks. frir i juni, får vi gifte oss til vinteren
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #14 Skrevet 13. januar 2005 Hvor lang tid det tar å planlegge kommer helt an på hva slags bryllup du skal ha. Noen kjoler er det jo opptil 9 mnd bestillingstid på... På kjoler? oisannn... Trodde det var kirke som var vanskelig å bestille.. Jaja, jeg får vente i spenning
Huldra:) Skrevet 13. januar 2005 #15 Skrevet 13. januar 2005 Hos oss hadde vi snakket om det, og blitt enige om at vi ville gifte oss når vi var i midten av 20-årene. Vi hadde også snakket om at det er lang bestillingstid på lokaler, etc der vi bor. Da han fridde, ble jeg helt tatt helt på senga. Hadde egentlig ikke tenkt på forlovelse de siste månedene før frieriet. Og det er jo koseligst når det kommer overraskende da... Hørte også om ei som hadde mast så mye på typen om å gifte seg, at han fikk kalde føtter og gjorde det slutt. :-? Synes ikke du bør mase på kjæresten din. Ville heller satt meg ned og snakket om det. Du kan jo forklare at det er mye som skal ordnes til et bryllup, etc. og høre med ham om hva han synes om tanken på bryllup....? Kanskje han ønsker å dra bort og gifte seg på en nydelig strand? Eller i Roma?
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 13. januar 2005 #16 Skrevet 13. januar 2005 Ikke for å ta motet fra deg; men jeg maste ikke (og ville heller ikke mase for jeg ville ikke "tvinge" det på han. Vi har vært sammen siden jeg var 19, forlovet oss med ringer men uten dato to år etter. Nå er jeg 31 år og ble fridd til på nytt for 1 mnd. siden!!!! 12 1/2 år har vi vært sammen. Snakk om å være treig! (Men jeg er fortsatt glad for at jeg ikke maste - og vil råde deg også til å la være med det) (Men vi har rukket å få to barn på den tiden da )
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #17 Skrevet 13. januar 2005 da vi snakket om det sa han at han ville gifte seg til sommeren, så vi var enige om det. har ikke snakket såmye mer om det. for jeg vil det skal være romantisk og overraskende, som du sier
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #18 Skrevet 13. januar 2005 uff... hehe ... håper ik min er så treig.
LilleBille Skrevet 13. januar 2005 #19 Skrevet 13. januar 2005 Kan du ikke fri selv da?? Hvorfor er det egentlig mannen som "må" fri? Og hvorfor skal det egentlig "fris" når man er enig om å gifte seg feks. til sommeren?
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #20 Skrevet 13. januar 2005 Nei jeg har hatt drømmen om at HAN skal fri siden jeg var liten... Jeg vil han skal fri, som et tegn på at han vil binde seg foralltid (vi er samboere men det er ikke helt det samme for MEG).,, Det er romantisk. Jeg vil ikke gifte meg, hvis han aldri frir. Men jeg vet han vil gifte seg en dag, det har han sagt.. Jeg bare håper det skjer snart. Men skal heller prøve å ikke tenke såmye på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå