Gå til innhold

Burde alle psykopater med barn meldes til BV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? De gjør jo uopprettelig skade på egne barn så hvorfor skal de få lov til å ha barn?

Anonymkode: 05c9a...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg da! Psykopater kan gjøre uopprettelig skade på enhver som er dem nær, de nyter det jo ofte også 

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Selvfølgelig, de  burde så absolutt meldes til barnevernet. De kan gjøre store skader om ikke bare fysisk men også psykisk, som jeg mener er den største formen for mishandling.

Endret av Catalina Culès
Skrevet
4 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Ja det synes jeg da! Psykopater kan gjøre uopprettelig skade på enhver som er dem nær, de nyter det jo ofte også 

Hva med den ganske høye % andelen nordmenn som er lider av psykopati og ikke vet det, eventuelt ikke utdøver det med vilje? Mørketallene her er store. Alle psykopater gjør heller ikke skade. Denne lidelsen kan påvirke mye. 

Skal alle med iq på under 130 miste barna sine også da? 

Anonymkode: 80c83...32a

Skrevet
Akkurat nå, Blair Waldorf skrev:

Selvfølgelig, de som har den diagnosen burde så absolutt meldes til barnevernet. De kan gjøre store skader om ikke bare fysisk men også psykisk, som jeg mener er den største formen for mishandling.

For en forferdelig naive enkel tankegang... Hele familien min har psykopati. Over 20 stk, kanskje flere! Skal alle disse menneskene ryddes av jorda. Syk tankegang...

Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For en forferdelig naive enkel tankegang... Hele familien min har psykopati. Over 20 stk, kanskje flere! Skal alle disse menneskene ryddes av jorda. Syk tankegang...

Hvor skrev jeg at de skal ryddes av jorda :klo:

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med den ganske høye % andelen nordmenn som er lider av psykopati og ikke vet det, eventuelt ikke utdøver det med vilje? Mørketallene her er store. Alle psykopater gjør heller ikke skade. Denne lidelsen kan påvirke mye. 

Skal alle med iq på under 130 miste barna sine også da? 

Ikke gjør deg vanskelig. Klart det finnes mange mørketall! Og det finnes også psykopater som ikke gjør skade, men siden såpass mange utvilsomt gjør det burde det følges opp nøye om ikke annet. 

Angående siste avsnitt forstår du også at det er noe helt annet og bare tåpelig å sammenligne med.

Endret av Nappetass1
  • Liker 1
Skrevet

Hvem er det som er psykopat da? En som mishandler og manipulerer? En trenger ikke være psykopat for å være et dårlig menneske som både manipulerer og slår.

Forøvrig så hadde jeg ikke kvidd meg for å melde noen som mishandler sine barn til barnevernet. Og heldigvis har terskelen for å melde fra blitt betraktelig mindre enn tidligere tidspunkt der det var en "privatsak".

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at psykopater er veldig flinke til å manipulere og vil derfor manipulere bv ansatte også. Saken avsluttes før den har begynt.

Anonymkode: cc5d3...861

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at psykopater er veldig flinke til å manipulere og vil derfor manipulere bv ansatte også. Saken avsluttes før den har begynt.

Anonymkode: cc5d3...861

Vel hvis akkurat det presiseres i meldingen så er ikke det sikkert. 

Anonymkode: 05c9a...4a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...