AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #1 Skrevet 19. august 2017 Jeg må innrømme at etter to gutter så har jeg rimelig lyst at en eventull neste skal være ei jente. Dere med to gutter først, hvilket kjønn ble den tredje? Anonymkode: c801c...3f9
emilie123 Skrevet 19. august 2017 #2 Skrevet 19. august 2017 Skjønner deg godt. Kjenner flere med to gutter først og så en jente. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #3 Skrevet 19. august 2017 Kjenner ei som ville ha jente etter to gutter. Så fikk de en gutt til. En del år senere, ønsket de å prøve på en attpåklatt for å se om de fikk ei jente. Ble gutt det også Anonymkode: 09ec4...807 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #4 Skrevet 19. august 2017 Du kan jo prøve kjerringrådet om å ha sex et par dager før EL, istedenfor på EL-dagen. Da skal det vissnok være større sjanse for jente. Anonymkode: 2d47d...9c7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #5 Skrevet 19. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo prøve kjerringrådet om å ha sex et par dager før EL, istedenfor på EL-dagen. Da skal det vissnok være større sjanse for jente. Anonymkode: 2d47d...9c7 Prøvde det med nummer to. Funka ikke🤣 Anonymkode: c801c...3f9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #6 Skrevet 19. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner ei som ville ha jente etter to gutter. Så fikk de en gutt til. En del år senere, ønsket de å prøve på en attpåklatt for å se om de fikk ei jente. Ble gutt det også Anonymkode: 09ec4...807 Haha! Huff da, ja sånn jeg tenker også ar neste sikkert uansett blir gutt😅 Anonymkode: c801c...3f9
Arkana Skrevet 19. august 2017 #7 Skrevet 19. august 2017 Vi fikk to gutter først og jente til sist, men det er jo ganske tilfeldig. Det er nok ikke så mye man kan gjøre fra eller til for å avgjøre kjønn. Jeg kjenner en familie med tre gutter som prøvde en siste gang for å få jente, det ble tvillinggutter. Jeg leste en interessant artikkel av SSB om at paradoksalt nok gjør ønsket om å ha begge kjønn i søskenflokken at det blir flere større søskenflokker med bare samme kjønn fordi sjansen for å få det andre kjønnet når man har flere av samme minker bittelitt for hver gang. 5
Kanutte Skrevet 19. august 2017 #8 Skrevet 19. august 2017 Tredjemann ble en gutt til, gitt. Da vi fikk vite det på ultralyd fortalte jordmoren om en opplevelse de hadde hatt for ikke så lenge siden, hvor de overhørte en samtale mellom en far og en mor. Mor hadde nettopp født gutt nr. 7 og faren sa: Nå prøver vi ikke flere ganger... Man kan ønske seg jente, men hvis man velger å bli gravid må man bli gravid fordi man ønsker å ha flere barn, ikke fordi man prøver å få jenta. 13
Arkana Skrevet 19. august 2017 #9 Skrevet 19. august 2017 Akkurat nå, Kanutte skrev: Man kan ønske seg jente, men hvis man velger å bli gravid må man bli gravid fordi man ønsker å ha flere barn, ikke fordi man prøver å få jenta. Enig. Det er både lov og normalt å ha tanker og ønsker om kjønn, men man bør få barn fordi man ønsker barn, ikke fordi man ønsker et bestemt kjønn. 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #10 Skrevet 19. august 2017 For en ekkel tråd. Som om jenter er mer verdt enn gutter. Tar du abort hvis du finner ut at du får en gutt? I så fall bør dere ikke få barn hvis det er såååå viktig å få en jente men det er krise å få en gutt. Anonymkode: 32166...c07 3
Kanutte Skrevet 19. august 2017 #11 Skrevet 19. august 2017 1 minutt siden, Arkana skrev: Enig. Det er både lov og normalt å ha tanker og ønsker om kjønn, men man bør få barn fordi man ønsker barn, ikke fordi man ønsker et bestemt kjønn. Jeg legger ikke skjul på at jeg hadde syntes det var stas å ha ei jente også. Og det var et lite stikk av skuffelse da vi fikk vite at nr. 3 ble gutt. Men det er ikke det at han ble gutt som gjør at vi av og til lurer på om det var lurt med tre barn. He, he. Det er heller oppfølgingen av tre barn som er utfordrende. Ikke kjønnet. *klar for helgens cup-logistikk, med to gutter som skal spille kamper på forskjellige arenaer samtidig - eldste får klare seg selv*
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #12 Skrevet 19. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en ekkel tråd. Som om jenter er mer verdt enn gutter. Tar du abort hvis du finner ut at du får en gutt? I så fall bør dere ikke få barn hvis det er såååå viktig å få en jente men det er krise å få en gutt. Anonymkode: 32166...c07 Nei, jenter er ikke mer verdt en gutter, men hadde jeg hatt to jenter hadde jeg ønsket meg en gutt som nummer 3. De fleste ønsker vel å oppleve begge deler. Har alltid sett for meg at jeg skulle få en datter. Anonymkode: c801c...3f9 5
Gjest HanenIFlokken Skrevet 19. august 2017 #13 Skrevet 19. august 2017 Om dere knuller med sokkene på får dere jente, lykke til
Kanutte Skrevet 19. august 2017 #14 Skrevet 19. august 2017 12 minutter siden, Arkana skrev: Vi fikk to gutter først og jente til sist, men det er jo ganske tilfeldig. Det er nok ikke så mye man kan gjøre fra eller til for å avgjøre kjønn. Jeg kjenner en familie med tre gutter som prøvde en siste gang for å få jente, det ble tvillinggutter. Jeg leste en interessant artikkel av SSB om at paradoksalt nok gjør ønsket om å ha begge kjønn i søskenflokken at det blir flere større søskenflokker med bare samme kjønn fordi sjansen for å få det andre kjønnet når man har flere av samme minker bittelitt for hver gang. Interessant. Når jeg tenker etter er det slik at i de fleste familiene med tre eller flere barn jeg kjenner enten sammensatt av barn av samme kjønn, eller av barn hvor nummer en og to er av forskjellig kjønn. Det er mer uvanlig at de to første er av samme kjønn og tredje av et annet. Men, det er jo helt klart et begrenset utvalg selv om jeg kjenner mange familier med tre eller flere barn.
Arkana Skrevet 19. august 2017 #15 Skrevet 19. august 2017 Akkurat nå, Kanutte skrev: Interessant. Når jeg tenker etter er det slik at i de fleste familiene med tre eller flere barn jeg kjenner enten sammensatt av barn av samme kjønn, eller av barn hvor nummer en og to er av forskjellig kjønn. Det er mer uvanlig at de to første er av samme kjønn og tredje av et annet. Men, det er jo helt klart et begrenset utvalg selv om jeg kjenner mange familier med tre eller flere barn. Min, også begrensede erfaring, er den samme. Så godt som alle jeg kjenner som først har fått to barn av samme kjønn har fortsatt å få samme kjønn videre. Her er forresten artikkelen jeg snakket om.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #16 Skrevet 19. august 2017 Nummer tre ble en gutt. Det er roughly 50-50 prosents sjanse for gutt, så hvis du tror du vil bli skuffet hvis du får en gutt nummer tre, burde du droppe det. Spørsmålet du må stille deg, er om du vil ha et tredje BARN? Hvis svaret er ja, er ikke kjønnet på det barnet særlig viktig. Anonymkode: d4be7...8a5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #17 Skrevet 19. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nummer tre ble en gutt. Det er roughly 50-50 prosents sjanse for gutt, så hvis du tror du vil bli skuffet hvis du får en gutt nummer tre, burde du droppe det. Spørsmålet du må stille deg, er om du vil ha et tredje BARN? Hvis svaret er ja, er ikke kjønnet på det barnet særlig viktig. Anonymkode: d4be7...8a5 Ble du skuffet da tredje var gutt da? Jeg er litt redd jeg hadde blitt litt skuffet ja, men hadde nok gått raskt over Anonymkode: c801c...3f9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #18 Skrevet 19. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble du skuffet da tredje var gutt da? Jeg er litt redd jeg hadde blitt litt skuffet ja, men hadde nok gått raskt over Anonymkode: c801c...3f9 I sånn roughly tre sekunder på OUL. Dette er sistemann, jeg får aldri noen datter, og i de sekundene der tenkte jeg nettopp det. Men så ble jeg så lykkelig over å få et friskt barn, og jeg koste meg sånn under graviditeten, og etterpå. Mye mer enn med de to første. 😃 Det var alle andre som var vanskelige å takle - folk som helt åpenlyst så på en gutt nummer tre som en slags trøstepremie. Ei utbrøt til og med: "Å neeeeei!" 🙄 Anonymkode: d4be7...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #19 Skrevet 19. august 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: I sånn roughly tre sekunder på OUL. Dette er sistemann, jeg får aldri noen datter, og i de sekundene der tenkte jeg nettopp det. Men så ble jeg så lykkelig over å få et friskt barn, og jeg koste meg sånn under graviditeten, og etterpå. Mye mer enn med de to første. 😃 Det var alle andre som var vanskelige å takle - folk som helt åpenlyst så på en gutt nummer tre som en slags trøstepremie. Ei utbrøt til og med: "Å neeeeei!" 🙄 Anonymkode: d4be7...8a5 Forstår følelsen! Her går det i: "Oj, du har to gutter. Da må du prøve på jenta snart". Anonymkode: c801c...3f9
Sheherasade Skrevet 19. august 2017 #20 Skrevet 19. august 2017 7 timer siden, Arkana skrev: Jeg leste en interessant artikkel av SSB om at paradoksalt nok gjør ønsket om å ha begge kjønn i søskenflokken at det blir flere større søskenflokker med bare samme kjønn fordi sjansen for å få det andre kjønnet når man har flere av samme minker bittelitt for hver gang. Har du linken til den? Har prøvd flere ganger å få folk til å vise til forskning på dette, men har aldri fått svar med linker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå