AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #1 Del Skrevet 18. august 2017 Det har seg sånn at jeg har en venninne jeg har kjent er par år. Problemet er at jeg ikke skjønner meg på enkelte ting hun sier og gjør både mot meg og mot andre, men jeg finner det utrolig vanskelig å kutte kontakt med henne i og med at jeg ikke ser feilene hennes når jeg er rundt henne. Kan komme med noen eksempler: Hun har flere ganger bedt meg spise mer siden hun mener jeg er for tynn, og kommet med lignende kommentarer om kroppen min. Jeg sa ifra til henne idag at jeg ikke trenger flere slike kommentarer av henne, men tror ikke hun tok det til seg. Hun får meg generelt til å tenke negativt om alt virker det som. Jeg og kjæresten min er i et ganske ferskt avstandsforhold, og når jeg snakker med henne om det sier hun at det er helt meningsløst og at han garantert blir å finne seg en ny, og at jeg bare burde gi opp. Jeg skjønner at hun tenker slik, men er virkelig slike kommentarer nødvendig? Det virker som at hun ikke skjønner at andre kan ha ulike meninger enn hun selv har.. Hun snakker generelt mye sladder og er glad i festing og drikking, noe som jeg ikke er spesielt glad i. Jeg føler jeg rett og slett ikke vet hva jeg kan si til henne. Jeg kan ikke akkurat forandre henne heller. Jeg ser for meg at mange nå blir å kommentere "kutt kontakt med henne", men vil bare si med en gang at det ikke er lett. Vi bor i et lite tettsted hvor hun føler stor gjestfrihet hjemme hos meg i og med at foreldrene våre kjenner hverandre. Jeg vet generelt ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men kom gjerne med tips. Anonymkode: 0def4...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 18. august 2017 #2 Del Skrevet 18. august 2017 Elsker folk som er direkte. Da er du det samme tilbake,ikke sant? Om du føler på det hun sier,tror jeg du føler hun har litt rett? Vær ærlig og si h a du mener. Ikke vær defensiv. Hun har faktisk evnen til å gjøre deg tøffere. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #3 Del Skrevet 18. august 2017 4 minutter siden, NotNaomi skrev: Elsker folk som er direkte. Da er du det samme tilbake,ikke sant? Om du føler på det hun sier,tror jeg du føler hun har litt rett? Vær ærlig og si h a du mener. Ikke vær defensiv. Hun har faktisk evnen til å gjøre deg tøffere. :-) Det er fullt mulig at hun kan gjøre meg tøffere, men så tenker jeg at jeg slettes ikke vil ende opp som henne heller. Hørte av andre venninner at jeg holdt på å bli prikk lik henne på et punkt i sommer, og di sa det var skremmende. Det i seg selv er ikke et godt tegn.. Men du har et poeng i det du sier, det har du. Ts Anonymkode: 0def4...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 18. august 2017 #4 Del Skrevet 18. august 2017 Å være direkte kan være bra og dårlig, men jeg synes det er dumt om hun fortsetter med å si det samme når du har sagt stopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 18. august 2017 #5 Del Skrevet 18. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er fullt mulig at hun kan gjøre meg tøffere, men så tenker jeg at jeg slettes ikke vil ende opp som henne heller. Hørte av andre venninner at jeg holdt på å bli prikk lik henne på et punkt i sommer, og di sa det var skremmende. Det i seg selv er ikke et godt tegn.. Men du har et poeng i det du sier, det har du. Ts Anonymkode: 0def4...856 Du bør jo ikke bli lin henne! Bare vær direkte tilbake. Stå opp for deg selv. Er det så vanskelig å være med henne,må du kutte henne ut da. Det er ditt liv. Du må gjøre hva som er best for deg. Ditt valg vet du :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 007_008_007 Skrevet 18. august 2017 #6 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har seg sånn at jeg har en venninne jeg har kjent er par år. Problemet er at jeg ikke skjønner meg på enkelte ting hun sier og gjør både mot meg og mot andre, men jeg finner det utrolig vanskelig å kutte kontakt med henne i og med at jeg ikke ser feilene hennes når jeg er rundt henne. Kan komme med noen eksempler: Hun har flere ganger bedt meg spise mer siden hun mener jeg er for tynn, og kommet med lignende kommentarer om kroppen min. Jeg sa ifra til henne idag at jeg ikke trenger flere slike kommentarer av henne, men tror ikke hun tok det til seg. Hun får meg generelt til å tenke negativt om alt virker det som. Jeg og kjæresten min er i et ganske ferskt avstandsforhold, og når jeg snakker med henne om det sier hun at det er helt meningsløst og at han garantert blir å finne seg en ny, og at jeg bare burde gi opp. Jeg skjønner at hun tenker slik, men er virkelig slike kommentarer nødvendig? Det virker som at hun ikke skjønner at andre kan ha ulike meninger enn hun selv har.. Hun snakker generelt mye sladder og er glad i festing og drikking, noe som jeg ikke er spesielt glad i. Jeg føler jeg rett og slett ikke vet hva jeg kan si til henne. Jeg kan ikke akkurat forandre henne heller. Jeg ser for meg at mange nå blir å kommentere "kutt kontakt med henne", men vil bare si med en gang at det ikke er lett. Vi bor i et lite tettsted hvor hun føler stor gjestfrihet hjemme hos meg i og med at foreldrene våre kjenner hverandre. Jeg vet generelt ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men kom gjerne med tips. Anonymkode: 0def4...856 Mennesker som er for direkte og som får klar beskjed om hvor grensene går, men som likevel ikke respekterer disse, er enten svake sosialt sett eller har ikke respekt for andre. En god venn, jeg understreker; en god venn, forstår hvor grensene dine går og respekterer disse. Ved å ta opp samme tema gang på gang som du ikke liker og som handler om deg, er ikke respekt fra hennes side. Jeg anbefaler deg til å lese deg opp om temaet hersketeknikker for det er det hun driver med. Endret 19. august 2017 av 007_008_007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #7 Del Skrevet 19. august 2017 Irettesett henne. Si "vet du, jeg syns ikke det er så interessant å høre om xx og xx jeg(når hun sladrer), kan vi ikke snakke om noe mer meningsfullt?" og når hun kommenterer kroppen eller forholdet ditt si at "dette vet jeg best selv så det trenger du ikke blande deg i jeg/vi har det veldig bra!" Anonymkode: a1cad...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #8 Del Skrevet 19. august 2017 I tillegg til å si fra at du ikke ønsker flere slike kommentarer, så må du sette grenser ved å ikke ta imot besøk fra henne når som helst. Det virker utrolig frekt at hun kommer hjem til deg og kritiserer din vekt og ditt forhold. Ta noen hvite løgner om at du er opptatt av og til, så det blir mindre hyppig kontakt. Anonymkode: c0171...d5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #9 Del Skrevet 19. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til å si fra at du ikke ønsker flere slike kommentarer, så må du sette grenser ved å ikke ta imot besøk fra henne når som helst. Det virker utrolig frekt at hun kommer hjem til deg og kritiserer din vekt og ditt forhold. Ta noen hvite løgner om at du er opptatt av og til, så det blir mindre hyppig kontakt. Anonymkode: c0171...d5a Ja det er nettopp det jeg prøver på, men det er ikke enkelt. La oss si jeg ikke kan den ene dagen, da spør hun om hun kan komme dagen etter. Jeg kan ikke alltid nekte henne i å komme heller Ts Anonymkode: 0def4...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #10 Del Skrevet 19. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Irettesett henne. Si "vet du, jeg syns ikke det er så interessant å høre om xx og xx jeg(når hun sladrer), kan vi ikke snakke om noe mer meningsfullt?" og når hun kommenterer kroppen eller forholdet ditt si at "dette vet jeg best selv så det trenger du ikke blande deg i jeg/vi har det veldig bra!" Anonymkode: a1cad...27f Takk for tips! Ts Anonymkode: 0def4...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå