AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #1 Skrevet 18. august 2017 Det er felles lunsj på jobben, flere kollegaer sitter rundt samme bord og snakker på kryss og tvers om alt og ingenting. Jeg nevner noe om at jeg er var på lukter og kan reagere med feks kvalme og hodepine dersom lukten er sterk. En mannlig kollega, som jeg hverken kjenner særlig godt eller har spesielt god kjemi med (les:jeg liker han ikke i det hele tatt.), bryter ut; "Åååjjj! Er du graaaaviiiid eller?!?" Hele bordet stopper å prate i et noen sekunder. Jeg svarer kollegaen at nei, det er jeg ikke. Når er det egentlig greit å spørre, så godt som fremmede folk, om dette i en setting som nevnt over? Legger til at denne kollegaen har spurt om det samme før. Samme setting. Han vet ingenting om jeg ønsker flere barn, om jeg kan få barn eller om vi prøver. Jeg kan ha hatt gjentatte spontanaborter for alt han vet. Er han frekk? Eller er jeg sær - og kanskje overreagerer fordi det er han som spør? Hva hadde dere svart? Anonymkode: bf970...69c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #2 Skrevet 18. august 2017 Jeg ville sagt - med et smil og glimt i øyet: Har ikke moren din lært deg folkeskikk? Anonymkode: 1a91c...664 11
Pitofinaa Skrevet 18. august 2017 #3 Skrevet 18. august 2017 Jeg syns ikke det var frekt i og med at du nevnte flere ting som er typiske symptomer på graviditet. Han var nok bare litt korttenkt, for jeg er enig i at det ikke er noe man bare skal spørre om på den måten når man ikke kjenner personen veldig godt. Som du sier selv kunne du jo ønsket veldig gjerne å bli gravid, men ikke fått det til eller hatt spontanaborter. Da er det ikke noe gøy med sånne kommentarer. I min situasjon hadde jeg ikke blitt fornærmet om noen sa det hvis jeg hadde nevnt så mange typiske symptomer. Noe elt annet om man har mistet eller prøvd lenge 15
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #4 Skrevet 18. august 2017 Klart det ikke er det. Eneste unntaket er vel om noen har en typisk mageform som høygravide og vedkommende selv tenker at det ikke er nødvendig å si at man er gravid. Jeg har imidlertid til gode å se en person med denne mageformen uten å være gravid (bortsett fra på menn da, men dem hadde det ikke vært naturlig å spørre uansett). Anonymkode: 80619...6bf 4
Gjest NotNaomi Skrevet 18. august 2017 #5 Skrevet 18. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er felles lunsj på jobben, flere kollegaer sitter rundt samme bord og snakker på kryss og tvers om alt og ingenting. Jeg nevner noe om at jeg er var på lukter og kan reagere med feks kvalme og hodepine dersom lukten er sterk. En mannlig kollega, som jeg hverken kjenner særlig godt eller har spesielt god kjemi med (les:jeg liker han ikke i det hele tatt.), bryter ut; "Åååjjj! Er du graaaaviiiid eller?!?" Hele bordet stopper å prate i et noen sekunder. Jeg svarer kollegaen at nei, det er jeg ikke. Når er det egentlig greit å spørre, så godt som fremmede folk, om dette i en setting som nevnt over? Legger til at denne kollegaen har spurt om det samme før. Samme setting. Han vet ingenting om jeg ønsker flere barn, om jeg kan få barn eller om vi prøver. Jeg kan ha hatt gjentatte spontanaborter for alt han vet. Er han frekk? Eller er jeg sær - og kanskje overreagerer fordi det er han som spør? Hva hadde dere svart? Anonymkode: bf970...69c Syns du overreagerer ja . Er vel bare å svare: nei,det er jeg ikke. Han skal liksom ikke lide for at du ikke liker ham. Det er jo ditt problem.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #6 Skrevet 18. august 2017 Akkurat nå, Pitofinaa skrev: Jeg syns ikke det var frekt i og med at du nevnte flere ting som er typiske symptomer på graviditet. Han var nok bare litt korttenkt, for jeg er enig i at det ikke er noe man bare skal spørre om på den måten når man ikke kjenner personen veldig godt. Som du sier selv kunne du jo ønsket veldig gjerne å bli gravid, men ikke fått det til eller hatt spontanaborter. Da er det ikke noe gøy med sånne kommentarer. I min situasjon hadde jeg ikke blitt fornærmet om noen sa det hvis jeg hadde nevnt så mange typiske symptomer. Noe elt annet om man har mistet eller prøvd lenge Det er også typiske symptomer på høysensitivitet eller migrene. Han virker jo som en idiot. Var på lukter og reagere med kvalme og hodepine er ikke spesielt typisk graviditet alene. Jeg ville ikke ha tenkt i den retningen. Anonymkode: 80619...6bf 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #7 Skrevet 18. august 2017 Hadde svart : Nei er nok ikke det, jeg er jo tross alt en mann. Anonymkode: 203e1...388 2
Pitofinaa Skrevet 18. august 2017 #8 Skrevet 18. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er også typiske symptomer på høysensitivitet eller migrene. Han virker jo som en idiot. Var på lukter og reagere med kvalme og hodepine er ikke spesielt typisk graviditet alene. Jeg ville ikke ha tenkt i den retningen. Anonymkode: 80619...6bf Oi, er du høysensitiv? Så det hadde vært greit da eller?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #9 Skrevet 18. august 2017 Jeg ville ledd og sagt nei, og tenkt at det er bra noen menn har fått med seg hva som skjer med en kvinnes hormoner og sanser under en graviditet. Det er et helt naturlig spørsmål fra en mann uten mye innsikt, å følge opp med på det du sa om at du var var på lukter. Han prøvde bare å se om kunnskapen hans stemte, og skal ha for det tenker jeg Ikke ta deg nær av det! Har han spurt flere ganger før ville jeg ledd og sagt tilbake Hahaha nei, er bare var for lukter, så gira du er på at andre skal være gravide da haha og bare fadet det bort på en humoristisk måte. Anonymkode: 9f0cc...326 10
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #10 Skrevet 18. august 2017 1 minutt siden, Pitofinaa skrev: Oi, er du høysensitiv? Så det hadde vært greit da eller? Nei. Det har jeg jo slettes ikke skrevet. Generelt sett synes jeg ikke man skal legge seg opp i andres helsetilstand med mindre vedkommende selv tar det opp. Kanskje ta utgangspunkt i det du faktisk siterer? Anonymkode: 80619...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #11 Skrevet 18. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville ledd og sagt nei, og tenkt at det er bra noen menn har fått med seg hva som skjer med en kvinnes hormoner og sanser under en graviditet. Det er et helt naturlig spørsmål fra en mann uten mye innsikt, å følge opp med på det du sa om at du var var på lukter. Han prøvde bare å se om kunnskapen hans stemte, og skal ha for det tenker jeg Ikke ta deg nær av det! Har han spurt flere ganger før ville jeg ledd og sagt tilbake Hahaha nei, er bare var for lukter, så gira du er på at andre skal være gravide da haha og bare fadet det bort på en humoristisk måte. Anonymkode: 9f0cc...326 Jeg synes ikke menn skal applauderes for grunnleggende kunnskap. Dette er vel heller et helt naturlig spørsmål for en mann som ikke har særlig sosiale evner. Han har tydeligvis ikke fått med seg at ikke-gravide kvinner ikke er særlig begeistret for å få spørsmål om man er gravid. Anonymkode: 80619...6bf 5
Gjest Cicero Skrevet 18. august 2017 #12 Skrevet 18. august 2017 I den situasjonen der synes jeg ikke det er frekt. Det med lukt er jo et veldig typisk graviditetstegn, er da innafor å nevne det. Dere er jo faktisk ikke så godt som fremmede heller, hvis dere er kollegaer som spiser lunsj sammen i en gjeng. Greit nok at du ikke har noe forhold til akkurat ham men han må da få lov til å delta i samtalen når dere snakker om ting på kryss og tvers av bordet. Frekt er vel mer å spørre feite damer man ser på gata
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #13 Skrevet 18. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det har jeg jo slettes ikke skrevet. Generelt sett synes jeg ikke man skal legge seg opp i andres helsetilstand med mindre vedkommende selv tar det opp. Kanskje ta utgangspunkt i det du faktisk siterer? Anonymkode: 80619...6bf Men her hadde jo ts selv fortalt om symptomer vedrørende sin helse... Anonymkode: feaac...26e 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #14 Skrevet 18. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men her hadde jo ts selv fortalt om symptomer vedrørende sin helse... Anonymkode: feaac...26e TS hadde ikke sagt at hun var gravid, nei. Slutt å lese noe annet i innleggene mine enn det jeg selv skriver. "Var på lukter og kan reagere med kvalme" er ikke det samme som å si at man er gravid. Kjære vene... Anonymkode: 80619...6bf 1
The Kitten Skrevet 18. august 2017 #15 Skrevet 18. august 2017 Ikke frekt, men kanskje en anelse tankeløst. 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #16 Skrevet 18. august 2017 Kanskje han tulla? Anonymkode: 81cc6...389
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #17 Skrevet 19. august 2017 Tipper han liker deg like lite som du liker han, så ble han sikkert oppgitt/irritert over en sånn kommentar som er en typisk kvinne ting "reagerer på lukt, smak, lyd etc", så da slang han vel ut den graviiid kommentaren for å være litt spydig. Anonymkode: 45c03...977 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #18 Skrevet 19. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: TS hadde ikke sagt at hun var gravid, nei. Slutt å lese noe annet i innleggene mine enn det jeg selv skriver. "Var på lukter og kan reagere med kvalme" er ikke det samme som å si at man er gravid. Kjære vene... Anonymkode: 80619...6bf Hallo! Jeg skrev " Men her hadde jo ts selv fortalt om symptomer vedrørende sin helse... " Jeg nevnte ikke graviditet med ett eneste ord. SYMPTOMER nevnte jeg, som kan være symptomer på forskjellige helsemessige ting. Anonymkode: feaac...26e 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #19 Skrevet 19. august 2017 Enkelte er også glad i å gjette diagnoser, så om ts og andre ikke liker å høre forslag på /spørsmål om hva det kan være, så bør man kanskje ikke snakke om sine symptomer da Anonymkode: feaac...26e 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #20 Skrevet 19. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ledd og sagt nei, og tenkt at det er bra noen menn har fått med seg hva som skjer med en kvinnes hormoner og sanser under en graviditet. Det er et helt naturlig spørsmål fra en mann uten mye innsikt, å følge opp med på det du sa om at du var var på lukter. Han prøvde bare å se om kunnskapen hans stemte, og skal ha for det tenker jeg Ikke ta deg nær av det! Har han spurt flere ganger før ville jeg ledd og sagt tilbake Hahaha nei, er bare var for lukter, så gira du er på at andre skal være gravide da haha og bare fadet det bort på en humoristisk måte. Anonymkode: 9f0cc...326 Nice. Skal huske å klappe hver gang noen vet at 1+1=2.. Anonymkode: 8ec29...64b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå