Gå til innhold

Hvordan fungerer refinansiering av boliglån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner at det jeg som er dum når det gjelder dette, men trenger litt hjelp til å forstå hvordan refinansiering av boliglån fungerer. (Vet jeg må snakke med banken ang min situasjon etc)

Vi ønsker å refinansiere boliglånet vi har for å pusse opp en del. Vi kjøpte for 3 år siden til 2.450 og lånet er vel nå på ca 2,2. Vi har hatt ny verdivurdering og boligen er nå takstert til 3.3. Fått beskjed at vi kan låne 3.5 hvis vi får solgt boligen for 3.3 med tanke på egenkapital. Men det er vel ikke slik at vi kan refinansiere lånet på denne boligen til 3.3 og få nesten 1 mill til oppussing? Jeg har aldri satt meg inn i dette før, fikk bare er innfall nå. :fnise:

Anonymkode: af57f...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er gjerne sånn at man skal ha 15% egenkapital i boligen og låner max 85%. Si boligen er verdt 3.3, da må 500´ være EK og man kan låne 2.8 på den. Dere har 2.2 i lån, så da er differansen der på 600´ det dere kan låne opp. 

I teorien og sånn enkelt forklart.

Anonymkode: 2e050...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 10.38, AnonymBruker skrev:

Det er gjerne sånn at man skal ha 15% egenkapital i boligen og låner max 85%. Si boligen er verdt 3.3, da må 500´ være EK og man kan låne 2.8 på den. Dere har 2.2 i lån, så da er differansen der på 600´ det dere kan låne opp. 

I teorien og sånn enkelt forklart.

Anonymkode: 2e050...94e

Takk for svar :) 

Anonymkode: af57f...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...